baby 5weken oud op buik laten slapen of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marloes89, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Mijn zoontje slaapt vanaf 5 weken op z'n buik op advies van de fysiotherapeute.
    Als jou zoontje zijn hoofdje goed kan omdraaien kan het. Anders zou ik het niet doen. Of alleen als je er bij bent

2. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Jaa hij kan zn hoofd goed omdraaien. Als ik hem in de box heb liggen zie ik hem eerst op t ene oor liggen een kwartier later is hij alweer omgedraaid

3. Linana

Linana Niet meer actief

Bij ons in de cultuur slapen de kindjes over het algemeen op de buik. Als ze zo het beste slapen, laten wij ze zo slapen. Mijn zoontje draaide in de eerste week al op zijn zij en hield zijn hoofdje ook al "stabiel". Als je kindje sterk in z'n hekje is om zelf zijn hoofd op te tillen, dan zou ik hem gewoon zo laten slapen :D

Zo'n matje hebben wij wel liggen, maar bij de eerste amper gebruikt ivm co-sleepen. Ik vermoed dat dat ding bij nr 2 ook in de kast blijft liggen. Mocht iemand er interesse bij hebben mag je me altijd een berichtje sturen :)

4. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ik merkte al snel dat mijn dochtertje het fijner vond op de buik. Overdag deed ik dit dan ook onder toezicht anders sliep ze niet. Gelukkig ging dat in de avond en nacht beter, dus toen op de rug. Op een gegeven moment ging ze zich telkens zelf omdraaien. Dit hebben we maar zo gelaten. Ze slaapt zo lekker op d'r buik. Heb wel een aerosleeper.
    Het wordt afgeraden, maar als ze zelf gaan draaien dan moet je er 's nachts langs gaan zitten zeker.

Deel Deze Pagina