Mijn zoontje weigert te staan of te stappen aan handen. Overal lees ik over hoe een baby eerst aan handen leert lopen. Je ziet foto's van kindjes die stapjes zetten aan de handen van de van hun ouders. Er zijn tips van het op je knieën gaan zitten en je dan je handen uitsteken.. Hij kan prima zich optrekken. overal langslopen. Met 1 hand los stapjes zetten. Achten de loopkar lopen (uit eigen initiatief) Maar zodra je je handen aanbied laat hij zich meteen door zijn knieën zakken. Vertrouwt hij me niet of zijn er vaker kindjes die het helemaal zelf willen doen?
Mijn zoontje heeft dat een hele tijd niet willen doen en uiteindelijk is hij zelf wat stapjes gaan zetten. Komt vast wel goed, ze doen het allemaal op de eigen manier
Mijn dochter wilde pas aan de hand lopen toen ze zelf goed los kon lopen, eerder liet ze zich dan meteen op haar knieen zakken.
De oudste deed het hier wel eerst zo aan twee handen, de middelste aan een en de jongste nu eigenlijk nog niet (wil alles zelf doen ).
Juist niet aan handen lopen zo leren ze zelf sneller lopen. Hier wilde ze nooit hand vastgehouden hebben. Nog steeds niet. Ze weet zelf goed wat ze wil en niet dat merk iedereen op elke verslag van elke onafhankelijke partij staat dat hihi dus hier leerde ze zelf met 6.5 mnd langslopen en met 11 mnd los. Nu rent ze hele straten door. Ze is motoriek hier als kindje van 2 jaar. Nooit kan ik haar vasthouden of helpen als ze wil pakt ze zelf mij hand
Hij is 10 maand?? Hardstikke vroeg toch.. Mijn dochter wil het ook vrijwel nooit. Ze deed van t weekend 6 losse stappen ineens dus ze kan het best, maar ze wil niet. Tja..
Zoontje hier liep op een gegeven moment dan wel aan de hand maar heeft bijvoorbeeld weer nooit langs tafels/meubels gelopen. Hij zette een paar stapjes los en ging toen weer een paar maanden verder met kruipen, uitdagen had geen effect...hij heeft gewacht tot ie écht kon lopen en dat was met precies 18 maanden, hij stond op en rende gelijk de kamer door Maar al onzeker wat betreft lopen met 10 maanden inderdaad? Rustig aan joh
Dit zou mijn verhaal geweest kunnen zijn een tijdje geleden. Vanaf ongeveer 9, 5 maand ging dovhter zelf staan, pasje langs bank etc. Rond 11 maanden liep ze achter karretjes en prima aan 1 hand. Kon los staan. Maar zodra ze door had dat ze los stond of niets vast had met lopen, zakte ze door knietjes. Ik weet nog goed dat ik op het werk het erover hadcen zei, die durft dat nooit. En patsboem die avond stond ze aan de tafel en ik zat op de grondcen zei, kom maar en ze loopt zo los. En vanaf toen aan een stuk door. Dus het komt wel goed.
Die van ons kan al sinds 11 maanden zelf los lopen, pas nu sinds 13 maanden wil hij aan de hand mee lopen (nog niet altijd de richting die ik aangeef ) hij had eerst zoiets van ik kan het zelf waarom zou ik jou hand vasthouden gelijk heeft hij maar nu heeft hij door dathij ook op de stoep mag lopen als hij mijn hand vast houdt dat is natuurlijk leuk!! dus dan maar dat handje vast beter als dat mama je op tilt toch. Komt vanzelf wel goed
mijn zoontje loopt aan een hand en aan de tafel en paar stapjes los maar nog niet zelf en hijs 1.5 dus niets om druk over te maken denk ik zo die van ons is een beetje een bangerikje