Hi, daar ben ik weer haha Ik wil heel graag een nieuwe eetstoel kopen ( ik heb nu die van de Ikea die poten joh om gek van te worden)! Wie heeft er ervaring met de stokke. Waarom is hij zo populair. Is ie handig. Neemt ie veel ruimte in beslag? Hoe vinden jullie kindjes hem?
Ik heb beide genoemde stoelen en ons meisje zit bijna altijd in die van Ikea. Ze zit er gewoon beter in. Misschien als ze straks wat groter is (ze is erg fijntjes) dat ze dan gewoon in de trip trap gaat. Maar voor nu vinden wij die van Ikea veel fijner. De trip trap staat natuurlijk wel veel leuker en is wat compacter. Maar voor dat geld zou ik, als ik het overnieuw kon doen, voor een andere kiezen.
Ook wij hebben beide. In de Ikea zat hij beter toen hij kleiner was. De stokke zit hij nu al een ruime tijd ook prima in. Ikea valt voor mij binnen af ivm de lompe poten, ik schop er altijd tegen aan. De Stokke staat goed, handig te verstellen en is mooi compact. Als hij groter is is ie ook nog lang te gebruiken, dus denk dat wij er veel plezier van hebben. De ikea stoel hebben we veel voor buiten gebruikt. Mocht er een 2de komen doen we het weer hetzelfde. Een stokke erbij en een ikea kinderstoel erbij voor buiten. En dan hoogstwaarschijnlijk weer in het begin de ikea kinderstoel, omdat ze hier in het begin steviger in zitten.
Lees even mee, hier ook Ikea. Iemand ook ervaring met die stoel die ze bij de prenatal hebben, tiamo of zoiets? Is wel veel goedkoper dan de Stokke
Geweldig ding die trip trap, onze dochter zit er heel goed in. We hebben ook een ikea stoel om mee te nemen en voor bezoek. Die vind ik minder handig vanwege de schuine poten en omdat het geknoeide eten in de stoel blijft zitten, dan zit het daarna overal.
Hier ook de tripp trapp. Ik vind het voordeel dat je ze helemaal aan kunt schuiven aan tafel, dus niet met een extra blad (wat je er overigens wel bij kunt kopen volgens mij). En ze kunnen er lang op zitten omdat hij verstelbaar is, dus ook geen kleuter met kin op het bord of eeuwig op die knietjes..
Niet om je te ontmoedigen, maar ik struikel over alle kinderstoel-poten. Hebben hier zelf de ikea en de tiamo, maar over de stokke van m'n zus struikel ik net zo hard
Ja, die hebben wij. Ik ben overgegaan op de ikea, want de tiamo, daar ging het eten allemaal tussen de (hele kleine) kiertjes zitten, dat werd erg smerig. De ikea-stoel zet ik eens in de zoveel tijd lekker in bad even te weken en dan is ie daarna weer heerlijk schoon, (ik poets 'm uiteraard even schoon na elke maaltijd, maar voor het grondige poetswerk dus eens in de zoveel tijd even in de week).
Wij hebben bij de tweede een tweede tripp trapp bijgekocht omdat onze oudste hierop nog altijd en goed aan tafel zit. Voordeel tripp trapp is dat ze er als ze iets ouder zijn zelf op en af kunnen klimmen en hij staat leuk. Twee nadelen wat mij betreft: 1. Poten zijn ook lang (heb er extra verlengers onder anders kiepen ze namelijk om als ze zich van tafel wegduwen. 2. Kleintjes zitten natuurlijk in dat bakje waar ze met de benen door moeten (hoe heet zo'n ding?) maar daardoor kun je de stoel niet helemaal aan tafel schuiven waardoor er wat meer eten op de grond belandt.
Ok hmm. K had eerst de bloomstoel maar die had k terug gestuurd, omdat ie zoooooo groot was. Heeft iemand toevallig de Mima eetstoel Mima moon is die net zo groot als De bloom
Mijn dochter zit echt prima in de stokke! Ze zit al heel keurig recht en zakt niet onderuit.. Ze hoeft zelfs niet eens dat tuigje aan! Ook met die babyset komt ze prima bij de tafel, ik zet hem gewoon ertegen aan! Ik vind de stokke handig omdat die makkelijk schoon te maken is.. Met die vd ikea heb ik geen ervaring
toevallig gister nog een triptrap erbij gehaald omdat zl zo jaloers was op de triptrap die dl van opa en oma had gehad bij haar geboorte. en hij (bijna 4) zit er beter op aan tafel dan op een grote mensen stoel. en dl van 5,5 mnd zit eigenlijk het allerliefste in haar triptrap met baby opzet. (uiteraard niet al te lang) maar zo zit iedereen goed aan tafel en in principe kunnen ze er tot hun 99ste op. ook mijn oppas kids hebben bij hun thuis allemaal een triptrap, waar het bezoek ook op zit bij gebrek aan stoelen. maar ik moet wel zeggen, mn oppasknul van ruim 1 die past niet meer in de baby opzet vd triptrap terwijl hij nog niet los kan zitten. dus hij zit tijdelijk weer in de ikea.
Wij hebben ze ook allebei: de tripp trapp voor binnen, en de Ikeastoel voor buiten. Wij hebben ook lang getwijfeld over de tripp trapp. Vond 'm zo duur!! Maar wat ben ik blij dat we deze uiteindelijk toch hebben gekozen. Onze dochter zit er hartstikke goed in, hij is stevig, comfortabel en neemt weinig ruimte in beslag. Sluit prima aan bij onze tafel. Echt ideaal!
Heb 'm van m'n schoonouders gekregen en zoontje zit er sinds ie 6 maanden is in en bevalt prima...je kan er lang mee doen en staat ook mooi bij het interieur. Heb er wel zo'n blad bij gekocht zodat ie ook ergens anders dan aan de eettafel kan eten.
Wij hebben de ikea stoel voor buiten en de stokke voor binnen... En met tip op nummer 1 de stokke stoel super fijn! Hij kan bij ons gewoon net als een stoel onder de tafel geschoven worden ideaal en onze dochter zit gewoon netjes tegen de tafel aan en dat is met de ikea stoel niet blad zit een eindje van kindje vandaan dus veel geknoei vind ik.