Fietsen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kinderwens2010, Mar 17, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kinderwens2010

kinderwens2010 Actief lid

Jan 29, 2012
    111
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het is af en toe weer heerlijk weer om te gaan fietsen.
    Nu wil ik eigenlijk een stuurtje voor de kleine man op de fiets hebben zodat zn armen niet zo hangen naast zn lichaam.
    Maar nu kan ik dat niet verkrijgen bij de fietsenzaken, ja alleen op de nieuwste zitjes zit het standaar...Maar ben niet van plan om n nieuw zitje aan te schaffen wanneer de oude nog goed is.. Iemand tips?
    Het zitje is van bobike.

Dan vraag 2; Onze zoon van 4 zit heel af en toe nog achterop, maar echt prettig is dat niet. Voor ons beiden niet.
    Kent iemand n systeem met een verlengstuk?
    Ook dit zitje is van bobike.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Tips voor een stuurtje heb ik niet. Wel een vraagje over het achterstoeltje.Hoe bedoel je dat het niet lekker zit?
    Ik heb ook een bobike achterop en mijn zoon (5) klaagt dat hij geen plek heeft voor zijn benen. Die zitten klem tegen mij aan zeg maar.
    Ik vind dat best snel eigenlijk, want zo gek is het toch niet om een kind van 4 /5 jaar achterop de fiets mee te nemen.
    Ik heb al zitten denken aan een ander stoeltje bijv. zo een:
    https://www.google.nl/search?q=achterzitje+fiets+inklapbaar&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwi9pbeM293SAhVrCcAKHbvoCSYQ_AUIBigB&biw=1600&bih=770&dpr=1
    Maar ja dan moet je weer een ander stoeltje kopen en dat kan weer niet gebruikt worden voor zijn jongere broertje. Dus moet je weer wisselen als de jongste achterop gaat.

3. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    Heb je geen verlengstuk aan je achterzitje?
    Hier leunt het stoeltje echt helemaal op het eind van mijn bagagedrager, door een soort verlengstuk tussen de zadelpen en het stoeltje.
    Mijn dochter is ruim 5,5, draagt maat 110/116 en kán niet eens klem zitten met haar benen, of ze moet ze in mijn nek leggen :D
    Maar als de steuntjes zo ver mogelijk naar beneden zitten (die kun je ook verstellen he), dan zit ze prima eigenlijk.
    Stuurtje weet ik niet, maar toen mijn jongste nog voorop zat hield hij meestal mijn stuur vast, of het scherm ervoor.

4. kinderwens2010

kinderwens2010 Actief lid

Jan 29, 2012
    111
    1
    16
    NULL
    NULL
    De 4 jarige zoon zit met zn knieen in mijn billen te drukken, dat vinden we beiden niet prettig.
    Dus inderdaad vandaar zon verlengstuk.
    Hy zit nu denk ik halverwege mijn bagagedrager en zeker niet achterop..
    De fietsenmaker stelde ook n ander stoeltje voor maar ja, voor die paar keer dat hij achterop zit gaan we dat niet doen.
    Heb je ook n bobike stoeltje Riean? Zou je een foto kunnen sturen?

Share This Page