Hallo Dames, Mijn dreumes wil alleen maar banaan eten van fruit, als ik hem iets anders geef proeft die wel en gooit het daarna weg! Heb het al een paar keer aangeboden maar weigert ander fruit!! Mengen heeft ook geen zin dan pikt die zich de stukjes banaan ertussen uit. Appel vindt hij al helemaal niet lekker, maar papa is daar ook allergisch voor dus zijn we beetje voorzichtig mee. Iemand een idee hoe ik hem ook ander fruit kan geven dan alleen banaan!!
Mijn dochter heeft hetzelfde, maar als je niet toegeeft en gewoon wat anders aanbied en het steeds weer terug geeft eet ze het uiteindelijk meestal wel op.... Soms ook niet hoor, maar ik geef haar niet wat anders. (Wel een fruitreepje of knijpfruitje op een ander tijdstip van de dag zodat ze het verband niet merkt )
Als ik geen banaan meer in huis haal krijgt die dus niks van fruit binnen!! Mango zal ik eens proberen!! En bied het hem wel aan maar hij trekt er vieze gezichten van en om hem dan toch fruit te geven geef ik hem weer banaan, ook niet goed maar wil toch dat die fruit binnen krijgt!
Eva trekt ook vieze gezichten bij nieuwe smaken, het went na een paar hapjes, zo leren ze proeven. Ik leg haar wel altijd uit dat ze iets nieuws krijgt en wat het is ;P