Help! Totaal geen schema

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door appieam, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appieam

appieam Lid

11 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn zoontje 4 en halve maand, heeft reflux en medicijnen (omeprazol). Hij dronk erg slecht uit de fles (ben sinds 3 weken over naar kv) en langzaam gaat dit beter. Bv kreeg hij op verzoek en de kv drinkt hij nu vaak zo'n 130 tot 150 ml per fles.
    Ik wil hem dan ook 5 flessen geven maar kom vaak niet uit (hij is 7.5 kgr en 70 cm en heeft dus echt dat wel nodig)
    Hij heeft nl totaal geen schema. Na het eten moet hij altijd 1/2 uur omhoog en goed laten boeren.
    S' avonds gaat hij tussen 20:30 en 23:00 naar bed (hij wil vaak niet en wij lopen dan de hele avond heen en weer, naar bedje toe, troosten, uiteindelijk er even uit, er weer in, weer troosten etc)
    S' morgens wordt hij heel verschillend wakker...de ene keer om 7 uur, dan 9 en vanmorgen 10 uur (hij komt wel snachts 1 a 2 keer voor voeding). Hij drinkt dan vaak minimaal.
    4 uur ertussen laten gaat niet (hij vraagt niet om eten, maar met 4 x 130ml zou hij echt te weinig binnen krijgen) dus moet er max 3 uur tussen, maar wegens zijn slechte slapen (ook overdag, wil ik hem ook niet wakker maken voor een fles, maar dan schuift alles weer op en komt zijn minimale melkinname weer in gevaar)
    Weet iemand hoe ik hier in hemelsnaam enig ritme in kan krijgen zonder dat te weinig drinkt (als je niet geeft of aandringt drinkt hij rustig niet en valt hij af...dat scenario is al geprobeerd)

2. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Met die leeftijd hadden wij ook nog helemaal geen ritme. Dat kwam pas rond 10/11 maanden. Voor mezelf had ik het ook lekkerder gevonden om eerder een schema te hebben, maarja eerder mocht t niet zo zijn.. Je verhaal is qua slapen erg herkenbaar en uiteindelijk is t toch goedgekomen, maar ik heb me er ook lang onzeker over gevoeld.
    Waarom wil je zo graag een schema? Omdat jij dat fijner vindt? Omdat je denkt dat dat zo hoort of beter is voor je kindje?
    En trouwens, welke speen gebruik je voor z'n flessen? Misschien zou een groter gat werken?

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hmm, 130-150 is wel weinig voor zijn gewicht.
    maar los daarvan, ik zou dag op zelfde tijd beginnen telkens. Dus rond 07:00-07:30, tenminste wat je zelf fijn vind natuurlijk.
    Maar drinkt je kindje niet als je aanbied zonder dat er om gevraagd wordt? Hier drinkt ze het alsnog op als ze zelf niet komt. Ervaring hier is ook dat sinds ik beetje regelmaat gecreëerd heb zij hierin ook meegaat en gaat vragen om de 3,5-4 uur.
    Maar goed voorbeeld van schema:
    07:00/11:00/15:00/19:00/23:00
    Nu we eenmaal regelmaat hebben laten we haar ook wel sochtends zelf bepalen en kan het zo 8 uur worden, dan doe ik ergens overdag 3,5 uur tussen laten om goed uit te komen.

4. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Dat deden wij ook: altijd rond 7 uur de dag beginnen, de rest van de dag op verzoek (tussen de flessen 3 tot 4 uur) en tijd om 23 uur de laatste fles. Heeft hier enorm geholpen!

Deel Deze Pagina