Voedingsschema 1 jaar

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Maria76, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria76

Maria76 Lid

21 jun 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochtertje is net 1 jaar geworden. Ik heb haar tot voor kort altijd borstvoeding gegeven, maar sinds een aantal weken geef ik dat alleen nog maar 's nachts zodat ze weer lekker verder kan slapen ( 1 á 2 keer per nacht). Nu ziet haar schema er als volgt uit en ik vraag me af of dit goed is:

1 Boterham en 150 ml flesvoeding (5 schepjes)
    Fruithap (Meestal vers bestaande uit 2 stuks fruit) en water
    1 Boterham en 150 ml flesvoeding (5 schepjes)
    Liga of Nijntjekoekje of soepstengel en water
    Warme maaltijd : Aardappels en groente en niet altijd met vlees of vis (Vaak vers soms een potje)
    Halfvolle of volle yoghurt na (soms met diksap)

Dan heb ik nog een vraagje over de aardappels. Zelf eten wij altijd zonder zout en de aardappels kook ik dus standaard zonder. Nu gebruiken wij vaak voorgeschilde aardappels. Vandaag kwam ik tot mijn schrik tot de ontdekking dat deze in lichtgezout water zijn gekookt. Nu gebruiken wij deze erg vaak al vanaf 6 maanden voor de groentehap voor mijn dochtertje. Is dit erg slecht geweest? Ik maak me er nu wel een beetje zorgen om.

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hai,

Je schema ziet er prima uit! Je kunt inderdaad beter de aardappels die je nu gebruikt vervangen door andere aardappels zonder zout. Dit kan op den duur slecht zijn voor de nieren en voor de smaakgewenning.
    Of je kindje daar nu al last van heeft is lastig nu te gaan.

Succes verder! Groetjes Laura

Deel Deze Pagina