Baby 6,5 maand - gaat niet meer slapen 's avonds

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shendari, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hoihoi,

Ik (of eigenlijk wij) zitten er momenteel een beetje doorheen.
    Sinds hij 5 maanden oud is wilt hij niet meer slapen 's avonds.
    Voor die tijd lag hij rond 19 a 20 uur in bed en ging slapen zonder problemen. Meestal kwam hij wel voor een nachtfles, maar niet altijd. Sliep daarna weer verder tot 7 a 8 uur 's ochtends. Maar nu is het al ruim 1,5 maand compleet anders.

Situatie:
    Overdag slaapt hij nog 2 a 3 keer. Meestal 2 uur per keer, en soms 1 slaapje 45 minuten. Hij slaapt tussen de 4 a 5 uur per dag. Rond 19 a 20 uur gaat hij naar bed. En dan begint het feest. Huilen in bed (terwijl hij overdag elk slaapje gaat slapen zonder ook maar 1 kick te geven)
    Als we in zijn kamertje komen raakt hij nog meer overstuur.

Opties die we hebben geprobeerd:
    - Langer wakker houden
    - Papfles
    - Slaap ritueel uitbreiden
    - Voeding eerder geven
    - Voeding later geven
    - Om de 5 minuten troosten
    - Licht in de gang aan/uit

Nou ja, kan het zo allemaal niet bedenken, maar van alles dus. Niets helpt. Hij is pas tevreden als we hem uit bed halen en bij ons op de bank zetten. Meestal wordt hij hyper (schreeuwen, en werkelijk alles aan zijn lijfje beweegt) en is vrolijk. Doen we hem dan weer bed is het weer mis. Dit gaat door tot een uur of 23.00. Dan geven we hem namelijk nog een klein melkflesje en meestal poept hij nog.

Zit hem die ontlasting dan nog dwars 's avonds of wat? Overigens heeft hij nu al 4 tandjes. De bovenste snijtanden zijn me sinds gister opgevallen. Als hij er last van heeft, waarom dan niet over dag? Niet helemaal logisch vind ik...

Naast dat ik de situatie momenteel wel accepteer dat het zo is, vraag ik me af wat er aan de hand zou kunnen zijn.

De momenten dat hij slaapt overdag zijn me erg heilig momenteel. Want als hij slaapt 's avonds (om 23.00) dan lig ik er ook direct in.

Hebben jullie nog tips?

2. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb geen oplossing.. Wel precies het zelfs probleem.
    Onze dame slaapt nu ook net 10 minuutjes.
    Word vanzelf beter zeggen ze toch?! ☺

3. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Heftig ja! Ik denk echt dat het de tandjes zijn. Tolerantie voor pijn is aan het eind van de dag het laagste omdat je dan erg moe bent. Dat zal je kindje ook hebben. Heb je al pijnstilling geprobeerd? Zodra het tandje helemaal door het tandvlees heen is, is de pijn meestal stukken minder/weg. Nog even volhouden dus!

4. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Tandjes zou best kunnen. We hebben wel eens 's avonds een zetpil gegeven (ook om de rust terug te krijgen in z'n lijfje) maar heb niet het idee dat het helpt. Vaak slaapt hij daardoor de nacht wel wat langer maar gaat er niet eerder van slapen. 4 tandjes zijn nu door, en de volgende 4 zitten er volgens mij ook aan te komen, dus dat lijkt me wel erg heftig voor hem ja... Maarrrrrr, zodra hij z'n 'zin' krijgt dat we hem tussen ons in leggen is hij aan het kletsen, lachen, gek doen, bewegen! Dus dan lijkt het alsof er geen pijn aanwezig is. Daarom snap ik het niet...

Het wordt steeds later namelijk :( 1,5 maand terug was het tot 21.00 wakker, 21.30, 22.00, 22.30, etc en nu zelfs tot 00.30. Heel vermoeiend en lastig ook, want hij wordt 's ochtends laat wakker, en is dus weeral zijn schema in de war. Zou ik hem 's ochtends eerder wakker moeten maken?

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Situatie vandaag:
    Om 09.00 uur wakker. Hij heeft vandaag 2x 1,5 uur geslapen. Nu net weer 2 uur wakker maar meneer was heel erg moe dus toch maar naar bed gebracht. Ik ga hem over 45 minuten weer wakker maken. Eens zien hoe dat gaat...

Geen andere mama's in hetzelfde schuitje?

6. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Nou, weet niet of het aan dat wakker maken heeft gelegen, maar hij is gaan slapen om 20.30 zonder een kik te geven, en heb hem vanochtend pas om 08.15 weer wakker gemaakt! Wauw!! :D Ben helemaal blij en trots!

7. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Hier ook zo een kindje.
    Onze kleine man van 6 maanden en 2 weken ging altijd om 18:30 na een flesje na bedje, even 10 minuten huilen en sliep hij goed door tot 6 uur 's ochtends maar de laatste twee weken zijn echt helemaal zwaar geweest.

Vannacht bijvoorbeeld: viel in slaap op schoot tijdens flesje drinken om 18:15 dan heb ik hem wakker gemaakt en naar bed gebracht, ging lekker verder slapen tot 21:30 dan begon het feestje. WErd hij wakker en alleen maar huilen, water was niet wat hij wou, deed hij heel moeilijk met het opdrinken, dentinox op de tandjes die een beetje doorkomen ingesmeerd maar dat hielp ook niet. Flesje melk 100cc maar om 22:20 gehad hielp ook niet en dan paracetmol ook maar geven dan want dat helpt altijd wel met zijn pijntjes maar dat deed ook niks, hij ging om 23uur weer slapen en om 1 uur weer wakker en helemaaaal ontroostbaar. HEb 2 uur weer met hem zitten huilen en krijsen en niet achter komen wat het kan zijn, denk ook dat hij last van obstipatie heeft want hij heeft vaak 2 of 3 poep luiers per dag maar dan echt kleine harde poep voor zijn doen. Uiteindelijk is hij op zijn zij op mijn buik in slaap gevallen en bleef maar zo tot 3 uur toen ik wakker werd van het over mij heen rollen in zijn slaap en begon het fest weer. Om 6 uur maar weer opgestaan met hem en heeft hij meteen een goede fles en medecijn voor reflux gehad en was alles ineens weer beter en kwamen er 2 klein poep luiers te voorschin..... twijfel of ik naar de huisarts moet met de moeilijke ontlasting of washet nou maar tanden ... pff moeilijk dat ze niet praten kunnen

Deel Deze Pagina