Baby (6,5 maand) ineens meer honger

Discussie in 'Voeding' gestart door Wappie82, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zit even met iets en hoop op wat tips of ideeën. Mijn dochter is nu 6,5 maand en vanaf het begin groot geweest ene en hele goede eter. Ze groeide erg hard, en ik heb op dit forum ook een discussie gevoerd over het overschrijden van de liter flesvoeding, want daar gingen wij een paar weken overheen, omdat ze het nodig had.
    Nu zitten we al een maand op een mooi schema, ze krijgt 3 flessen van 180/6 en eet volledig warme hap en elke dag wat fruit (fruit vind ze niet super lekker, warme hap wel)...sinds een week eet ze rond 11.30 ook een paar stukjes brood, meer wil ze nog niet.
    Nu het volgende....sinds 3 dagen huilt ze eind vd middag ineens enorm. Ze huilt nooit, en als ze dat wel doet is ze meestal moe en slaapt ze zodra we haar in bed leggen. Maar dat is het nu dus niet, want in bed huilt ze gewoon door. Vandaag heb ik haar eruit gehaald toen het echt niet wilde, en hebben we haar wat eerder haar warme hap gegeven zodat ze 's avonds op tijd haar bedje in kon. Nou, madam zat te eten alsof ze al een week geen eten had gehad :) bordje (potje Olvarit) was met 5 minuten leeg en daarachteraan maar een toetje gegeven want ze had duidelijk nog niet genoeg. Ook toetje binnen no time weg. En daarna, heel vrolijk, lachen gieren brullen......dus, ik weet bijna wel zeker dat ze gewoon honger heeft gehad toen ze zo huilde.
    Alleen weet ik even niet wat ik haar nog meer moet geven. Ze zal tussen de middag of in de middag wat meer moeten eten, maar brood wil ze nog niet meer dan een paar stukjes en smiddags wil zee en half potje fruit, soms een hele. Ik geef haar dan nog weleens wat drinken met en rijstewafeltje/soepstengel, maar dat is meer sabbelen, ermee spelen dan echt opeten.

Mijn vraag dus, wat kan ik haar nog meer bieden? Of moet ik een ander schema gaan hanteren? Liever niet want het loopt prima.
    7.30 fles
    10.00 fruit (half potje, soms niet eens)
    11.30 paar stukjes brood, daarna fles
    14.30 fruit en/of tussendoortje
    17.00/17.30 warme hap (soms toetje)
    18.30 fles

Ze gaat 's avonds heerlijk slapen, tot de volgende ochtend. Geen probleem dus. Het zit hem dus echt in de middag of tussen de middag...waarschijnlijk is de tijd tussen de lunch en warme hap nu teveel, en krijgt ze daartussen te weinig. Ik kan de flesjes ophogen, of om 14.30 weer een flesje toevoegen maar liever los ik het op met vast voedsel. Omdat het al een dikke maand heel goed gaat met 3 flessen, en de flessen uiteindelijk ook afgebouwd gaan worden...ze vind vast voedsel in ieder geval heerlijk.

Hebben jullie ideeën? Wellicht heeft ze een groeispurt. Ze huilt de rest vd dag nooit, en slaapt goed verder.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind dat ze niet heel veel eet.

Ons ritme/schema is nu;
    7 uur fles
    10 uur vers fruit (soms 100gr, meestal 200gr)
    11 uur fles
    +/- 13 uur broodkorst (eet hij nog niet, sabbelt soms zelfs nauwelijks)
    15 uur fles
    18 uur verse groente doorgaans 160/180 gram met ernaast aardappel
    19 uur fles.

Volgens cb 'moet' ik naar 3 flessen, maar dan zit ik de halve dag met een gillend kind. Zolang hij nog geen brood eet houden we het nog even zo.

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Hier lukt brood ook nog niet echt en ze krijgt dus 's middags nog een fles. Wel maak ik 'm vaak wat kleiner, 120/4 bijvoorbeeld.
    Soepstengels, rijstwafels, langevingers etc gaan steeds iets beter hier.

Ik zou dus ook nog een flesje in de middag geven. Ze is nog geen 7 maanden, nog tijd zat om de flessen wat af te bouwen!

4. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zin oa met die middagfles gestopt omdat ze de flesjes nog maar moeizaam dronk, het leek er echt op alsof ze een beetje klaar was met de flessen. Ze at ook al snel goed groente en fruit, dus kon die 4e fles eraf. En dat ging ook altijd goed! Ze ging haar 3 overige flesjes ook weer goed drinken, die 4e was gewoon teveel. Nu drinkt ze ze ook leeg, maar nog steeds lijkt het alsof het niet van harte gaat. Ze is vorige week weer gemeten, en ze is echt een flinkerd (niet dik, prima in verhouding door haar lengte) maar zoals ik al zei altijd een hele goede eter geweest die meer nodig had dan de standaard regels.
    Misschien moet ik idd weer een flesje invoeren smiddags. Maar wat als ze net als hiervoor die fles eigenlijk niet wil/niet lekker vind?

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je kan in de middag wat griekse yoghurt proberen?

6. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja we gaan vandaag proberen om haar volle yoghurt te geven in de middag! Ben benieuwd. En als het niet werkt proberen we gewoon weer een flesje

Deel Deze Pagina