Baby 6.5 maand met nachtvoeding is toch niet gek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babbel1983, 16 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Dat is mijn idee ook hoor. Ik geef hem 1x zijn speen, blijft hij dan onrustig dan is het in mijn ogen honger en krijgt hij de fles. En idd een kwartier verder slapen we allemaal weer, veel beter dan dat onrustige als je gaat rekken.

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  2. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier is mijn zoontje echt gek op brood, dus ben blij dat ik het met 6 maanden heb geintroduceerd. Maar er zijn ook genoeg kinderen die er nog niets van moeten hebben op die leeftijd, dus hij zal niets te kort komen als je het nog niet geeft.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier deden we geen papflessen, heb t 1x geprobeerd toen keek ze me aan zo van "wat flik jij me nou?".

Maar net zo hard als dat die nacht flessen weg waren, kwamen ze ook weer terug. Meestal wel in fases van een week of 2 en dan was t weer even over. Die kwartier die je kwijt bent met een flesje geven v.s. soms uren mekkeren, onrust en gedonder met een speen is de afweging hier altijd wel simpel geweest, gewoon een fles.

CB vond dat hier heeeeeeel erg onverstandig, stel je voor dat ze er aan wennen...euhm, dat is mijn probleem toch niet die van jullie? Terwijl 1 andere arts daar zoiets had van, ja euh ga je de hele nacht dan heen en weer blijven lopen? Honger is honger, een kind kijkt niet op de klok.

Vanaf een maand of 10, na 4 nachten op rij gehad te hebben maakte ik dezelfde hoeveelheid water met 1 schep minder melkpoeder (ze at ook al van alles goed mee) , kwam ik daar mee weg ging de volgende nacht er weer een schep af tot ik ongeveer op de helft van t aantal scheppen melkpoeder zat op dezelfde hoeveelheid water. Dat werd nog geaccepteerd. En overdag knaagde en dronk ze gewoon alles wat los en vast zat dus dat werd ook niet verstoord.

Ze is nu 2 jaar en vanavond was t ook dat ze nog een fles melk wilde, prima kind krijg jij een fles warme melk.

4. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Haha herkenbaar, mijn dochter moest ook echt niets van pap in de fles hebben, die had idd dezelfde reactie als jouw dochter. Mijn zoontje daarentegen vind het heerlijk, grappig he om die verschillen te zien. Hier krijgt mijn dochter van 4.5 jaar overigens ook nog elke avond voor het naar bed gaan een rietjesbeker warme melk, daar vraagt ze idd ook echt zelf om.

Ik denk idd dat ik eens ga proberen wat hij doet als ik de flessen hetzelfde laat, maar minder schepjes erin doe. Die nachtfles vind ik ook absoluut niet erg, als hij hem nodig heeft krijgt hij hem gewoon, maar vaak drinkt hij dan zijn ochtendfles zo slecht. En zeker op de dag dat hij dan naar het KDV gaat laat je hem daar achter zonder eigenlijk ontbijt (dan drinkt hij echt maar iets van 20cc) en zadel je gelijk de medewerkers ermee op. Zou fijn zijn als hij wel gewoon zijn ochtendfles goed drinkt, zodat hij een goede start van de ochtend heeft.
    Maar goed te lezen dat jouw dochter dus hetzelfde had met die nachtfles, ondanks dat ze een heel goede eter is overdag. Ook bij voldoende eten overdag (soms denk ik echt jemig waar laat je het allemaal, je zus van 4 eet minder dan jij doet) kunnen ze dus gewoon in de nacht nog honger hebben.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Sommige mensen denken ook dat als je er maar vooral heel veel inpropt, je kind wel doorslaapt..
    Hier was zoon een soort van vuilnisvat hahaha haphaphap brood fruit groente borstvoeding, alles ging er
    in.
    Maar die had tot een maand of 10/11nog een nachtvoeding.

6. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Het is wel zo dat ik me soms afvraag hoe hij in hemelsnaam nog honger kan hebben als ik zie wat hij er op een dag in stopt haha. Daarom is het wel goed om te lezen dat ook andere baby's die veel eten overdag, gewoon nog in de nacht voor een voeding komen. Maar zolang hij er voor komt krijgt hij hem gewoon.

7. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Heb niet alles gelezen maar met 6,5 vind ik nachtvoedingen heel normaal!

Ik had ook zo’n kennis die het wel beter wist :rolleyes:. Haar kindje is paar maanden jonger en sliep al heel snel van 20:00 tot 8:00... heerlijk! Geniet er van zou ik zeggen. Maar ze wist mij wel even te vertellen dat het “niet normaal” was dat mijn zoontje van toen 9 maanden nog een nachtvoeding kreeg. Dit had ze gegoogeld :roflmao::roflmao::roflmao:

Nee als Google dat zegt! Die weet het veel beter dan ik want tja... het is pas mijn tweede kindje en ik werk al 15 jaar in de kinderopvang dus ik snap wel dat dr Google het beter weet :|

Volg je gevoel! Mijn oudste heeft tot 1,5 nog een fles gekregen...

8. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Dit idd. Een collega van mij heeft een zoontje die 2 maanden ouder is dan mijn zoon en o.a. met hem zat ik het te bespreken. Toen zei hij nou echt niet dat hij in de nacht dan van mij een fles krijgt, hij kan water krijgen meer niet. Fijn voor hem dus dat zijn zoontje niet voor een fles komt in de nacht, maar echt niet dat ik ga lopen rekken als hij duidelijk laat merken dat hij honger heeft.

Maar o.a. deze opmerking heeft er wel voor gezorgd dat ik dit topic startte. Vond het zo vreemd dat iedereen het over gewenning had bij een baby van 6.5 maand....

9. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Als je ziet hoe hard een baby groeit in het eerste jaar. Van hulpeloze baby naar een kindje dat al (bijna) kan staan, kruipen, woordjes zeggen. Dat kost ook veel energie!

10. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik ben blij dat ik dit lees! Al komt het voor mij nu wat te laat, gezien mn zoontje al een tijdje in de nacht niet meer komt.
    Vanaf een maand of 3/4 werd hij 's nachts niet meer wakker. Met 5 maanden ineens weer wel. En na de fles was ie altijd meteen vertrokken. Zegt t CB dat we dat vooral niet moesten doen, een kind 'had écht geen honger hoor!! En al die suikers (kv) was écht niet goed voor de (afwezige :roflmao:) tanden!!'
    Nou, ik vond t gezegend, de optelsom 'huilende baby in de nacht+fles = slaap voor iedereen' was voor mij heel simpel. En zoals het kwam ging het ook weer weg (voorlopig). Maar als ie komt is de fles toch echt wel het eerste wat ik probeer!

11. fruitcoctail

fruitcoctail Niet meer actief

Hier ook tot 10 maanden een nachtfles.
    Hij is nu 18 maanden en soms neemt hij nog 2 flessen voordat hij gaat slapen
    Om 19 en 20.30 uur haha .. tja je kan maar honger hebben ( zijn nog papflessen ook)

Deel Deze Pagina