baby 6,5 maand slaapt op buik met knieen opgetrokken onder zijn buik.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door asmama, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt mijn zoon slaap nu ongeveer 2 weken op zijn buik ik vind dit eigenlijk best eng en ga dan ook steeds kijken als ik hem op zijn rug in bedje leg blijft het krijsen krijsen krijsen en als ik hem dan op zijn buikje leg en stop de speen erin slaapt hij zo. Denken jullie dat ik me veel zorgen moet maken? En sinds een paar dagen trekt hij ook zijn beentjes op onder zijn buik soort kikkerhouding zeg maar. Zijn er mama's waarvan hun kindjes dit ook deden en is dit verder niet slecht voor de groei of gevaarlijk ofzo? alvast bedankt.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze dochter doet het ook... ik denk niet dat het kwaad kan hoor..

3. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn dochter slaapt al vanaf dat ze 4 maanden is op haar buik....op haar rug gilde ze heel de buurt bij elkaar.
    Wij hebben een earosleep dus vond het niet eng, Zij vind deze houding blijkbaar prettig en ze trekt d'r beentjes ook onder d'r.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Die van ons slaapt ook al maanden zo :)! Ik vond het eerst ook eng, maar ze bleef terugrollen, dus heb het na een paar nachten maar laten gaan.

5. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Die van mij slaapt nog steeds zo dus geen zorgen maken hihi

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

alle 2 mijn kinderen slapen zo (altans de oudste nu niet zo vaak meer ) de eens vanaf dat hij 8 weken oud was de jongste in de kraamweek al.

ik neem aan dat hij zijn hoofd goed kan draaien? zo ja is er niets aan de hand

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Waarom zou dat kwaad kunnen? Ik vind het een veel natuurlijker houding dan rugligging :) . Mijn oudste slaapt sinds dat ze 1 maand oud is op haar buik (en nog steeds) en mijn jongste lag in de kraamweek al op haar buik.

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn zoon slaapt ook als een kikkertje, zo schattig:)
    Als je kindje goed het hoofdje kan draaien, lijkt het me prima.

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden sliep zo toen hij net 1 week oud was en doet hij nu nog.
    Mn man was zelf ook een buikslaper met benen onder zich.
    Is ook groot geworden hihi.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

met een tweede ben je makelijker hè hahaha;)

11. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    L. sliep al vanaf 3 weken op zn buikje. Ik ben de eerste paar keer gaan kijken omdat ik het een beetje eng vond. Maar hij sliep veel beter op zn buikje. Idd ook met zn knietjes onder zn buikje, lief gezicht zo'n klein kikkertje ;).
    Ik zou me geen zorgen maken.

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Kan idd geen kwaad. En mijn oudste van 5 slaapt soms nog steeds zo....met z'n knieën opgetrokken. Lijkt me dan niet prettig meer, dus dan leggen we zijn benen weer recht.:D

13. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Mara ligt ook op haar buik met opgetrokken knietjes. En dan het liefst haar knuffel onder haar borst en haar handen daar nog bij gepropt. :)

14. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon hebben we de eerste maanden met een puckababy op z'n rug laten slapen. Toen hij zich met een maand of 6 goed kon omdraaien bleek dat hij een echte buikslaper is! Hij slaapt nog altijd op z'n buik, knietjes opgetrokken, kontje omhoog en armpjes onder z'n buikje gepropt.
    Het belangrijkste is volgens mij dat ze hun hoofd goed kunnen optillen en draaien.

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn jongens slapen allebei zo. Zodra ze zich op de buik konden draaien, zijn het echte buikslapers. Tja man en ik slapen ook op de buik.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    hier doet kleine dat ook vanaf een maand of 5. armen onder d'r buik of strak langs d'r lichaam naar achteren en gezicht half in het matras. hoe vaak ik dr ook terug leg, ze draait alsnog weer terug naar dr buik. dus ik laat haar maar liggen. doe er niks aan. ze is nu een jaar.

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tja als ze eenmaal kunnen draaien kun je moeilijk elke keer erheen om ze anders te leggen... Ik vind Tycho nog steeds op de vreemdste plekken en houdingen in zn bedje. In het begin indd vond ik het doodeng en ging ik elke keer kijken en legde hem weer netjes. Dat is overdag nog wel te doen maarja ik ging niet 's nachts een wekker zetten om te gaan kijken....
    Dus heb t overdag ook maar gelaten,hij slaapt en dat vind/vond ik het belangrijkste (hij is niet zo'n makkelijke slaper) xx

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zo liggen echt heel veel kindjes hoor, met die opgetrokken knieën... nog nooit recht gelegd hoor!
    Voor ons oogt het niet echt comfortabel, maar blijkbaar ligt het toch wel lekker...
    Vindt haar hier ook wel eens overdwars in bed, maar de benen recht omhoog tegen de spijlen en hoofd in een enigszins onnatuurlijke houding omdat het anders niet past, haha!

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

haha nogal ja ;)

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Allebei de kinderen slapen zo.

Deel Deze Pagina