Vanaf gister doet onze kleine man maar een heel kort middagdutje. In de ochtend slaapt hij wel lang Vandaag 6.30 wakker en om 7 uur uit bed (tot die tijd niet gehuild) 7.15 pap 8.50/9 fruit en hierna op bed slapen tot 10.30 11.30 boterham 12.15 fles 13.00 op bed en hij was voor 14 alweer wakker Ik heb hem nu weer even neer gelegd omdat ik het idee had dat hij nog steeds moe was dus ben benieuwd, hij huilt wel maar niet hartverscheurend ofzo. Iemand een idee hoe dit kan, moet ik hem later op bed leggen?
Hoe oud is je zoon? Is hij misschien langzaamaan toe aan nog maar 1 keer slapen...? Dan zou je kunnen proberen het ochtend-dutje te gaan rekken, dus dat je hem steeds iets later op bed legt.
normaal is het ritme zo 6/7 wakker 9.30 bed 10.30/11 wakker 13/13.30 bed 14.30/15 wakker 16/17 wandelen en dan slaapt hij ook altijd even 19.30 bed
Ons mannetje slaapt al vanaf een maand of 7 maar 1,5 uur tussen de middag en red het dan tot 19 uur. Sommige kinderen kunnen gewoon met minder slaap de dag door komen. Als hij straks wat ondernemender word gaat hij vast wel weer meer slapen. Toen ons mannetje ging kruipen sliep hij soms wel 2,5 uur.
en hoeveel slaapt hij dan in de ochtend hier slaapt de kleine ook 1,5 uur tussen de middag, maar de laatste 2 dagen dus niet nu komt hij op geen eens 3 kwartier hooguit een half uur. dat lijkt mij toch echt te weinig en hij is juist heel ondernemend, kruipt al een beetje
Het kan ook gewoon een keet zo zijn dat hij het niet nodig heeft gehad... Hier slaapt onze dame nog erg veel soms wel 3 slaapjes op en dag en dan nog wakker maken voor de laatste fles. Maar soms ook niet. Gewoon de regelmaat en het ritme toe blijven passen dan komt er vanzelf weer een ritme in.
Volgens mij ben ik erachter waarom hij maar zo kort slaapt/ sliep tussen de middag. Hij is snot verkouden en daar heeft hij de afgelopen 2 dagen waarschijnlijk tegen aan gehikt. Nu is het helemaal drama, gister om 19.25 op bed wou eerst niet slapen, uiteindelijk na genoeg troosten wel. Om 20.45 weer huilen, loopneus en overal snot schoonmaken troosten en weer neer leggen Om 23.15 weer huilen en hetzelfde verhaal. Verder de nacht rustig geslapen maar om 5 uur al wakker. Vanaf half 6 bij mij gelegen maar niet meer geslapen. Half 7 pap gehad en ik breng hem nu zo maar naar bed. Zal een zware dag worden zo.
Verkoudheid speelt altijd heel erg mee. Als mijn dochtertje verkouden is, is het moeilijker om in te slapen en wordt ze sneller wakker. Balen he? Verder heb ik niet zo'n slapertje. Vaak 's ochtends 3 kwartier en 's middags 3 kwartier. Een maandje geleden gaf ze aan geen ochtendslaapje meer te willen doen. Die slaan we nu over en ze slaapt op dit moment ook alweer bijna 3 uur. Moet ik wel bij zeggen dat ze is gaan tijgeren en kruipen en sindsdien slaapt ze langer. Ze geven het vaak zelf wel aan. Hopelijk is je kindje snel weer beter, zodat ie weer beter kan slapen.
lydia slaapt alleen nog maar smiddags terwijl ze ook heel ondernemend is (kruipen, staan, begint te stappen, en sinds vrijdag trapklimmen). Maakt een nacht van 10-12u, wisselt nog erg. Maar hij is verkouden las ik. hopelijk is hij er snel weer vanaf!
Hier is het gewoon iedere dag een verassing met slaapjes, en het komt meer dan af en toe voor dat de kleine in de middag maar 3 kwartier slaapt en dus bijvoorbeeld vanaf een uurtje of 3 tot 19.30 wakker is. Meestal hier 1 lang slaapje in de ochtend of in de middag en 2 korte in de ochtend of middag, maar soms ook twee lange dutjes van 1,5 a 2 uur. In de late middag dus na 16.00 bijna nooit meer. Volgens mij dus niets om je druk over te maken! Kan van alles zijn waarom het 1x niet lukt!