Mijn dochter van 1,5 heeft een redelijk nette bos haar voor haar leeftijd. Het is niet vreselijk veel, maar alles is bedekt en het begint steeds meer te worden. Maar achterop haar hoofdje is het bijna altijd een pluizebol. Dat komt natuurlijk door de structuur, het is fijn haar met een lichte slag erin. En door de zaken op/om haar hoofd. Ze slaapt ook vaak op haar rug, haar capuchon is buiten altijd op, haar hoofd schuurt regelmatig in de maxi-cosi. Maar ik vind het inmiddels best storend. Toen ze nog heel weinig haar had, viel het niet zo op, maar inmiddels wel en ik vind het echt ontsierend. We wassen het zo min mogelijk zodat het niet droger wordt (echt alleen als het vies is omdat ze haar eten erdoorheen heeft gesmeerd) en eerder borstelde ik het met mijn vingers, maar dat is echt niet meer voldoende. Maar een gewone borstel is nog wel erg grof voor het kleine koppie (en ze werkt niet echt mee). Dus wat moet ik doen? Ik ben wat huiverig voor allerlei haarspul, maar denk dat ik er wel aan moet geloven, maar wat is dan goed en verstoort het natuurlijke het minst? Wat voor borstel werkt goed en wordt geaccepteerd door kindjes? En zijn er nog andere trucs om dit te verminderen?
mijn dochter heeft een heel hoofd van dat dunne pluishaar nog steeds! Het wordt ietsje zwaarder nu.. maar fijn haar is het nog steeds niet. Ik gebruik meestal Gliss kur liquid silk gloss . Ik moest even googlen . Maar dat is een spray. Verder een tangle teezer als borstel. Je hebt ook van die anti-knopen sprays voor kinderen, maar zo'n nep-aardbeienluchtje vind ik niet zo geweldig. Dit is lekker spul.
https://www.prenatal.nl/bad-en-verzorging/verzorgen/baby-verzorgings-accessoires/kapset-51662.html?dwvar_51662_kleurnaam_60=Geen%20Kleurcode&cgid=250#start=1 Wij hebben zo’n soort borstel. Het is een ook 1 van prenatal, die van hout. Krijg er het pluizekoppie van de jongste ook weer netjes mee.
Hier ook vreselijk veel pluis, nog steeds. Ik heb anti klit spray van Kruidvat en een tangle ding. En verder toch echt gewoon maar kammen... soms spray ik er een klein beetje haarlak in, tegen het statische. Overigens wassen we haar haren ook minimaal, wel gewoon met water, maar shampoo maar 1x per maand denk ik
Baby borstel van zenner gewoon overslaan, die van ons krijgt er statisch haar van, lijkt dan helemaal op een ontploffing. Ik doe dr haar met een beetje nunico maar dat kan je alleen fatsoenlijk in spanje kopen ben hier wel eens een verdwaalde fles tegen gekomen maar die rook duidelijk niet hetzelfde (waarschijnlijk ook een hele oude voorraad). En dan zit t netjes en dan gaat ze spelen en is t net weer een ontplofte poedel met al die donker blonde krullen. Die klipspeldjes etc gebruiken we nog maar niet, vind ze nog iets te gevaarlijk en ze is razendsnel met dingen in dr mond stouwen. Elastiekje in dr haar (die rubberen) heeft de kdv geprobeerd en kreeg gelijk een oorlog met dr, toen kon mama t er uit halen in de avond en was ze boos op mij. Haar haar oeeeeeh.
Ik lees mee. Ons dochter heeft ook heel fijn haar. Ik borstel het meestal zo: eerst spray van Gliss Kur, dan borstelen met houten haarkam van The BodyShop. Dit is een met haren ipv plastic of ijzeren pinnetjes (volg je me nog ). Ik zie hem niet meer op de site van The BodyShop, anders had ik een linkje geplaatst. Dit is een "volwassenen versie" van baby haarborstel zeg maar. Alleen zo kan ik haar haar zonder gehuil kammen. Het blijft heel even netjes en over 1 uur is het weer een "witte paardebloem" Tips om dit langer netjes te houden zijn welkom!
Ik heb haar haar net in bad wel behandeld met mijn conditioner, dan kon ik het in ieder geval doorkammen. Maar zodra ze uit bad is wordt datzelfde stukje alsnog weer 1 grote pluizenbal. Ze doet zelf ook haar best, ze ging vrolijk met een billendoekje haar haren alle kanten op vegen. Dus morgen zal het wel weer een rommeltje zijn. Ergens wel fijn om in ieder geval herkenning te hebben .
Hier anti klit spray van Kruidvat. Vind de geur idd niet echt aantrekkelijk maar het helpt. Ik gebruik gewoon mijn eigen haarborstel of een gewone kam