9 weken en 180/6?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Violetriot, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hallo
    Mijn zoontje is zondag 9 weken, en is 60 cm en 6010 gram (afgelopen woensdag gewogen bij cb)
    Hij heeft al kruidvat forte,150/5 drinkt zijn flesje in 15-20 minuten leeg. Tot vorige week leek hij hier wel genoeg aan te hebben, al was hij wel vaak mopperig na de fles.

Nu heb ik het idee dat hij (in ieder geval overdag) hier niet mer genoeg aan heeft. iom CB krijgt hij voor het slapen (tussen 22.00 en 00.00 ongeveer) een fles van 180/6 en dan slaapt hij ruim 6 uur!

Vanochtend heb ik hem ook een fles van 180/6 gegeven en hij was veel meer tevreden.

Mag ik hem nu bijvoorbeeld 3 van de 5 flessen 180/6 geven?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Je zoontje mag voor zijn gewicht maximaal 1 liter voeding hebben (5 flessen van 180/6). Dit is wel de maximale hoeveelheid flesvoeding tot 6 maanden. Het is dus fijn als je 3 van de 5 flessen kunt ophogen, dan heb je nog wat ruimte om de hoeveelheid voeding nog iets op te hogen.

Het drinktempo van je zoontje is heel netjes. Wanneer hij toch iets eerder komt voor een fles, zou je hem ook tussendoor wat lauwwarm water mogen geven (10-20 ml). Dat kan ook tijdelijk voor iets meer vulling zorgen.

Groetjes Linda

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hij red het nu gelukkig nog met 2x180/6 en 3x150/5
    Hij krijgt 's ochtends de eerste fles 180/6 en 's avonds voor het slapen. Hij slaapt nu zelfs 7 uur achter elkaar!

Wanneer mogen we op 5 180/6 zitten? Rond de 3 maanden?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Hier is niet een bepaalde leeftijd voor. Verschilt per kindje. Als je zoontje nu tevreden is kan je het nog even zo aanhouden. Met 3 maanden is prima, is het wat eerder dat je zoontje aangeeft dat hij daar behoefte aan heeft kan dat ook. Qua gewicht mag het al.

Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina