Ik kreeg afgelopen zondag een potje in mijn handen geduwd van een buurvrouw want ze had het niet meer nodig. Ik even op het etiket lezen (sorry doe ik altijd) en lees ik dat in het potje kip met bloemkool en ei gewoon gistextract zit of E621 als E-nummer. Maar als ze het er als gistextract op staat heeft niet iedereen dat door. Ik snap niet waarom ze dat er in doen..... Zelf maak ik alles vers maar ik dacht ik meld het toch maar even....
Verontschuldig je vooral niet voor het feit dat je etiketten leest, dat zouden meer mensen moeten doen
Heel blond, maar wat is het probleem van gistextraxt? Hier worden geen potjes gegeten hoor, maar gewoon nieuwsgierig...
Ik maak meestal vers maar vind voor zo nu en dan een potje wel makkelijk (met oppassen of als we op stap zijn bijvoorbeeld) dus had van de week wat potjes bij de ah gekocht. Heb gelijk nogmaals gekeken naar gistextract op het etiket (ben nieuw met het opletten en lezen van etiketten dus ken nog niet alle "rare" ingrediënten) maar zoals ik al dacht zit er niks vreemds in de potjes die ik heb gehaald, gewoon het voedsel en evt. Wat water oid maar geen andere dingen die ik niet herken. Dus de meeste potjes van de ah lijken me wel oké (heb de biologische potjes)
E621 is mononatriumglutamaat. Dat is niet hetzelfde als gistextract. Gistextract is vrij glutamaat en is natuurlijk, zit bijvoorbeeld ook in oude kaas. Betekent nog niet dat ze het in babyvoeding moeten stoppen hoor, maar het is dus wel net anders dan E621
Of het nou wel of niet natuurlijk is het hoort niet in babyvoeding die hebben helemaal geen smaakversterkers nodig!
Een hoeveel maanden potje was het? (Zo. Die wordt genomineerd voor de kromste zin van 2014) ah verkoopt alleen biologische potjes en vanaf 2014 moet ook het gistextract biologisch zijn. Ik heb laatst een hele zooi bio potjes gekocht bij de ah en op geen een ge kunnen ontdekken, dus ben wel benieuwd. ik ben helemaal niet anti gistextract. Maar ik bied mijn smurf het liefst wel gewone smaken aan. Die heeft dat helemaal niet nodig.
Ik heb het weg gegooid in ieder geval ik kan er niks aan doen maar ik vond het er ook echt niet smakelijk uit zien. Drab met daarop een laagje water. Ik sta wel eens te kijken bij de potjes maar ik doe het toch niet. Ik sta met liefde te pureren en ben nu druk met het opperdepop boek en van Sharon van Wieren. Nu bijvoorbeeld 1000 gram broccoli voor 1 euro en die is inmiddels verwerkt en zit per 100 gram in de vriezer. De witlof ligt klaar om morgen te stomen was ook een kilo voor 1 euro. En handig voor onderweg vind ik altijd een raar argument want een potje moet toch ook warm? Alleen neem ik mijn bakje dan mee in koeltasje met 2 koelelementen als ik het in de tas moet houden. En voor onderweg pak ik makkelijk fruit zoals banaan, appel en druiven.
Oke 12 plus. .. die heb.ik maar een paar staan. Straks eens kijken. Want ze krijgt dat echt niet! potjes zijn wel makkelijk... als je zelf niet in staat bent te koken.. en voor 'noodgevallen'. trouwens. Ik vind de ah bio potjes 100x beter smaken dan de olvarit. Bij ah proef je nog een beetje watvoor groente erin zit..
ah puur & eerlijk potje voor 6+ zitten geen gekke dingen in, voor noodgevallen dus wel handig. Wij maken eigenlijk ook alles vers, maar als het dan een keer zo uitkomt dat ze een potje krijgt het liefst ook een potje dat bestaat uit alleen pure producten
Ik prak(te).alles.zelf. En als ik dan toch een potje haal dan van het kruidvat biologisch. En de lege potjes maak ik helemaal schoon en daar gaat de verse voeding in. Zo deed ik het bij dochter en zometeen bij zoon ook.