Hallo! Mijn dochtertje is nu 9.5 maand en drinkt maximaal 2 flessen per dag. Ik zeg maximaal, omdat ze ook regelmatig de flessen niet leegdrinkt! Daarnaast probeer ik dan iets anders te geven, maar meer dan een paar slokken wil ze niet. Ik heb al thee, diksap, roosvicee en limonade geprobeerd in een fles, tuitbeker of rietjesbeker... Wat kan ik nog meer doen? Hoeveel drinken moet ze binnenkrijgen op een dag? Plasluiers zijn er nog genoeg en verder is ze ook gewoon vrolijk en alert. Bedankt!
Hoi Mamanama, Fijn dat je dochtertje vrolijk en alert is. Het advies is om in ieder geval 0,5-1 liter vocht per dag te geven. Qua opvolgmelk zou ze ongeveer 500 ml mogen hebben. Misschien kun je eens proberen om het drinken uit een bekertje te geven. In plaats van fruitdrink, rooibosthee, gewoon water proberen. Of een drinkpapje geven, pap van maken. Groetjes Angelique
Dank je wel voor je snelle reactie! Ik blijf het gewoon steeds proberen. Vocht uit fruit en toetjes telt toch ook mee?
Hoi, Graag gedaan! In fruit zit inderdaad wel vocht, alleen wordt dit niet hierin meegerekend. Een toetje wel. Groetjes Angelique