voedingsprobleem?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Rica, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hallo!

Ik zit echt met mijn handen in het haar.
    Mijn zoon drinkt Zn fles nooit helemaal leeg, de laatste cc,s. Gaan met veel moeite erin en hij laat altijd 30cc van Zn fles met 120cc excl staan.
    Het laatste gedeelte zit hij te verkrampeen lekt er meer naast dan er in gaat.
    Hij laat enorme stinkscheten, en huilt bijna de hele dag. De hele dag perst ,
    trekt en verkrampt hij. Poept om de dag en boert goed.
    Ik ben sinds drie weken overgestapt op omneo maar twijfel nu over pepti (koemelk allergie?)

Ik ben bij de dokter geweest en na aandringen kinderarts maar hun zeggen dat hij gezond is en zeker geen allergie kan hebben. Hij groeit goed en spuugt niet, heeft ook geen uitslag. Maar toch
    eefheeft hij pijn, hij perst zoveel en huilt vreselijk, is super onrustig en wil Zn voeding ook om de drie uur.

Ik weet het niet meer, het is of slapen of huilen en mijn gevoel zegt dat hij met Zn darmen/maag iets heeft, bijv de voeding waar hij niet tegen kan.
    Ik vind het niet normaal hoeveel hij huilt en perst, zie de paniek in Zn ogen.
    Dokter en ka zeggen dat hij gewoon onrustig is en niks mankeerd. Maar dat beoordelen ze in een bezoekje van tien minuten.

Mijn vraag, kan het echt geen allergie zijn ondanks dat hij groeit?
    Is het slim om wéér te wisselen van voeding nu hij net drie weken op de omneo zit?
    Ik weet het niet meer....

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Rica,

Helaas schrijf je er verder niet bij hoe oud je zoontje is. De eerste 4 maanden kunnen krampjes namelijk wel optreden omdat de darmen nog in ontwikkelling zijn en nog niet volgroeid.
    Het is duidelijk dat het nog niet helemaal lekker gaat. Je zoontje lijkt last te hebben van krampjes en mogelijk gaat de ontlasting ook niet helemaal goed omdat je aangeeft dat hij veel perst.
    Op dit moment geeft je Omneo, dat is een hypo allergene voeding en die geeft altijd een dunnere ontlasting dan een standaard voeding. Na 3 weken is een kindje wel gewend aan een nieuwe voeding. Ik adviseeer je weer contact op te nemen met een huisarts of arts van het consultatiebureau omdat het nog steeds niet goed gaat.
    Het is niet aan te raden zelf te gaan experimenteren met dieetvoeding zoals pepti omdat dit eigenlijk altijd gegeven wordt in overleg met een arts (en daar hoort ook onderzoekstraject bij)

groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina