Goedemorgen Ik gebruik voor mijn dochter pamper maatje 4. Zij drinkt de laatste tijd wat meer water/thee en nu gebeurt het wel is dat haar luier doorlekt of zelfs scheurt 's nachts dat ie zo vol zit. De onderkant scheurt als het ware open. Met als gevolg dat alles nat is. Nu zag ik dat ze ook 4+ hebben. Ik heb gisteren zo een pak gehaald. Maar qua grootte is de luier net zo groot als maat 4. Zie geen verschil in maat als ik ze tegen elkaar hou. Alleen de binnenkant heeft een blauwe kleur ipv wit. Maar absorbeert deze luier dan meer vocht? Ik zag alleen dat de 4+ vanaf 9 kg is. Of zal ik dan maat 5 moeten hebben?
Ik had precies hetzelfde met mijn dochter. Ik ben overgegaan op 4+ Overdag want die nemen meer op. en 5 voor de nacht. Geen doorlek problemen meer!
4+ is weer iets groter dan de 4 qua gewicht wat je kind mag hebben. Ik heb het idee dat ze eerst alleen 4 en 5 hadden en er een maat tussen ie gekomen. Die hebben ze dan 4+ genoemd.
De + staat voor meer opname. Maat is niet echt het verschil. Maar als de pamper gewoon openbarst, dan zou ik voor 5 gaan hoor. Wat plast jouw meisje dan veel zeg!
4+ is niet groter, maar dikker. Is meer voor de nacht of natuurlijk voor kindjes die overdag doorlekken.
De plus staat idd voor meer absorptievermogen. Hier gebruiken we 's nachts altijd een maat groter dan overdag.
Sluit me aan wat de dames hierboven zeggen. Maat is hetzelfde, maar de luier kan meer vocht aan. Wij gebruiken hem ook voor de nacht.
Het tweekids, dan denk ik dat jou zoontje echt kleiner is dan het gemiddelde kind. Mijn dochter is 8 maanden en zit gewoon in maat 4 van pampers hoor. Volgends mijn is daar niks geks aan, en ze weegt nu 8580 Gr. X
Mijn zoontje van 17 maanden zit ook nog op maatje 4 en daar pas ie nog perfect in, t is ook wel een smalle moet ik zeggen. Maar het is wel handig dat ik dit weet want was vorige week mijn moeder nog helemaal aan het uitleggen dat 4+ te groot was haha even mijn woorden terug gaan nemen.
Haha, mijn mannetje is nog geen vier maanden, maar ik ga er vanuit dat hij binnen nu en 2 maanden ook naar maat 4 over kan. Het is een flinke (hongerige) jongen. Hopelijk blijft ie wel een tijdje in maat 4.
Tja zo verschild dat per kind mijn oudste zat op deze leeftijd al wel 5 ! Met twee was mijn zoontje Zindelijk en zat nog steeds in 5, Maar had ook met zijn lengte te maken, paste prima om zijn billen maar de luier was al gauw " te kort" dan kwam de luier net boven zijn piemel en vond de luier net onder de navel toch een veiliger idee Mijn middelste is een heel iel tenger ding die met 2 jaar nog in maatje 3+ zat en toen ook met twee jaar zindelijk was Mijn jongste is nu bijna 7 maanden en zit al in 4 van Pampers,