Ons zoontje (7 maanden) is al ong. 4 maanden heel erg benauwd. Hij krijgt 2 verschillende pufjes een blauwe en bruine weet even niet hoe ze heten. Ook is hij al een aantal keer verneveld. Dit alles lijkt weinig te doen. Nou heeft de huisarts vandaag prednisonol voorgeschreven. Mijn vriend is hier nogal op tegen. Heeft iemand ervaring met prednisonol?
Ik lees even mee. Mijn zoontje zit sinds deze week aan de Ventolin, mocht het niet helpen krijgt hij volgende week nog een puf, volgens mij ook iets van prednisonol.
Ons zoontje heeft 2 weken geleden het psuedokroep virus gehad. Is bij de huisartsenpost een keer verneveld met prednison en hij heeft twee dagen later nog een keer een beetje prednison in zijn mondje gespoten gekregen. Hij was zo erg benauwd. Ook wij hadden in het begin zoiets van liever niet, maar je doet alles om je kleintje niet meer zo benauwd te zien. Dit heeft erg goed geholpen
Bedankt voor jullie reacties. Hoe gaat het nu met jullie zoontje. Wij hebben het nu ook maar gegeven na overleg met de kinderarts. Hoe snel werkte het bij jullie zoontje? Want we hebben het gisteren gegeven en vanmorgen maar het lijkt nog niks te doen.. En volgens mijn huisarts moest het na 2 x al een stuk beter gaan. En anders moesten we naar de hap. Nu twijfel ik daar dus over....
Bedoel je soms prednisolon? Prednisonol ken ik namelijk niet... En die blauwe en bruine pufjes, zijn dat brycanil en pulmicort toevallig? Als die niet werken is prenisolon namelijk vaak de volgende stap om te gaan gebruiken, waarom is je vriend er zo op tegen?
Hier ook gehad (Prednisolon) ivm pseudokroep die maar niet over ging. Hielp hem vrijwel meteen! (ok.. halve dag later). Hij heeft 2 halve tabletjes gehad (2 dagen), dat hielp toen. Dexamethason hielp hem trouwens ook heel erg goed tijdens aanvallen! Misschien daar eens naar vragen? Volgens mij minder heftig.
Ja ik bedoel prednisolon mijn telefoon maakt er prednisonol van. Was me niet opgevallen. Mijn vriend is/was er tegen omdat hij vind dat dit troep is. Ook hebben ze rond maart een fout gemaakt qua medicijnen voor mijn vriend bij de huisarts vandaar dat hij twijfelde of dit geen kwaad kon voor ons zoontje. Wij geven nu de predinisolon vloeibaar (via een spuitje) we hebben het nu 3 keer gegeven maar helaas nog maar nauwelijks/geen verschil.