Dagindeling baby en schoolgaand kind

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamalin83, Aug 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Ik ben even benieuwd hoe andere mama's met een schoolgaand kind en een baby dit doen...

Onze dochter moet om 8.30 uur op school zijn, om 12.00 uur naar huis, om 13.00 uur weer naar school, en dan om 15.00 uur weer naar huis. School is op 5 minuten loopafstand.

Onze zoon is nu 4 weken oud, en krijgt (overdag) nog om de 3 uur een fles. Ik probeer de eerste fles om 7.00/7.30 uur te geven, maar hij komt snachts nog zo wisselend, waardoor dit niet altijd lukt.

Hoe ziet jullie dagritme er uit? Waar slaapt jullie kindje overdag? Want ik merk dat ik toch wel erg zoekende ben naar een ritme deze keer. Alvast bedankt!

2. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    Ik lees ff mee mijn dochter gaat ook bijna naar school!

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Mijn dochter heeft een continu rooster dus dat scheelt.
    Partner brengt haar naar school, scheelt ook.
    Op maandag ligt ze nu in de middag wat later op bed.
    Woensdag moet ze er in de ochtend wat eerder uit.
    Hebben haar wel altijd volgens een strak schema gevoed (wordt nu wat minder) anders kwam het af en toe heel ongemakkelijk uit.

En straks wordt het op de maandag weer wat passen en meten als ze over gaat naar 1 slaapje maar dat zien we dan wel weer.

Xxx

4. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Dat lijkt me zo fijn, een continu rooster. Ik loop nu echt te klooien met voedingstijden en slaapjes, naar bed lukt overdag al helemaal niet. Maar helaas. Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van andere mama's!

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Hier altijd tussen 7 en 7.30 uit bed meestal om 6.00 al bv gehad. Dan om 8.10 naar school 8.35 weer terug dan rond een uur of 9 fruit dan naar bed van 9.30 tot max 11.30 dan weer naar school en dan om 13.30 weer slapen tot 15.00 of langer als mijn man thuis is. Is het geen optie om je dochter 3 dagen over te laten blijven voorlopig?

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier ook een continuerooster.. anders word ik stapelgek.
    School zit hier niet echt vlakbij dus zou hij overblijven.
    Wel een lastige tijd... half 1 elke dag. Sjouw de jongste van 10 maanden gewoon mee uiteraard. Ze eten als we thuis komen en dan gaat de jongste naar bed voor een middagslaap.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Toen mijn jongste werd geboren zat mn oudste nog op de psz. Ze was dan om 11 uur klaar en kwam ook weleens wat rot uit. Vaak was mijn zoontje dan al vroeg wakker en werd rond 9 uur dan alweer moe dus ging ik meestal boodschappen doen en een extra blokje om lopen zodat hij even lekker kon slapen in de bak. Heb ook aardig wat keren wat kleine flesjes gegeven wanneer het even zo uit kwam.

Toen hij 6 maanden was ging mijn dochter naar school en mijn oudste zoontje naar de psz. Mijn dochter blijft sinds het begin af aan 3 keer per week over omdat het anders teveel gedoe werd. Dan zou ik ze om kwart over 8 moeten brengen, om 11 uur mijn zoontje halen van de psz, mijn dochter om 12 uur ophalen en om 1 uur weer terug op school moeten hebben en dan om 15.15 weer bij school moeten staan. Nu dus enkel ochtend, 11 uur en 15.15. Nu is mijn zoontje ondertussen 1,5 en kan gewoon slapen s'middags.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Zeker als ze zo klein zijn: in de kinderwagen laten slapen. En zo nodig een fles meenemen zolang er nog geen echt ritme is. Verder proberen niet te druk te maken, tuurlijk zal het een keer niet goed gaan, maar de meeste keren is er waarschijnlijk geen probleem.

En anders misschien kijken of je dochter inderdaad één of meerdere keren over kan blijven.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

#9 raspberry, Sep 1, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 1, 2013
    Caitlyn was 4 weken toen Thirza ging oefenen op school en 7 weken toen Thirza fulltime naar school ging. Ma-di-do 8.30-12.00 en 13.15-15.15. Regelmatig vreselijk verrotte tijden in combi met Caitlyns schema, maar toen ze wat beter ging slapen kon ik 'r gelukkig ook af en toe in bed laten liggen als ik Thirza ging halen of brengen, (school echt op steenworp afstand, scheelt enorm :)).
    Heb toen heel veel met de draagdoek gedaan: als ik voorzag dat ze nog zou slapen als ik alweer naar school moest voor Thirza haar gewoon in de draagdoek hangen en dan kon ik zo door naar school.
    Kinderwagenbak kun je ook doen, maar vond ik toen, (erg koud al buiten) niet zo'n handige optie, omdat ik 'r niet te warm wilde hebben liggen als ze binnen lag, maar dat dan weer te koud was voor naar buiten toe. In de draagdoek ging er gewoon een hele grote brede sjaal om ons heen en een lekkere grote warme jas. Mutsje op en klaar :)
    Bijkomend voordeel was dat als ze wakker werd en honger had, mijn nabijheid meestal nog wel even OK was om niet van de honger het op een krijsen te zetten, wat ze in de kinderwagenbak dan uiteraard wel deed :(

Inmiddels doet ze 2 slaapjes van anderhalf uur meestal. Maak 'r om 7 uur wakker als ze dan zelf nog niet wakker is en dan slaapt ze doorgaans een keer 's ochtends als Thirza op school zit en een keer 's middags.

Nachtflesjes kun je qua hoeveelheid misschien zo aanpassen dat het om 7 uur weer tijd is voor een voeding?

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Bij een kinderwagen kun je binnen het dekentje er toch gewoon afhalen of als je naar buiten gaat er juist over heen doen? Lijkt me hetzelfde idee als dat je bij de draagdoek een sjaal en een jas er om heen doet die je binnen er weer afhaalt/uitdoet? ;)

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn oudste wilde gelukkig al overblijven toen ik hoogzwanger was. Ik was het niet van plan, maar het gaf mij rust, en hem ook. De overgang school-huis-school was voor hem ook niet fijn.

Verder voedde ik op verzoek, en het kwam eigenlijk altijd wel uit.

12. raspberry

Het was toen al zo koud dat een dekentje extra echt niet genoeg was: veel te veel tocht langs de deken heen op het lijfje... Terwijl ik 'r met de sjaal al slapend wel lekker in kon pakken en dan met jas eroverheen had ze aan mijn warmte verder genoeg :)

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Ik deed een wikkeldeken om haar heen als we naar buiten gingen en dan een lakentje met één (of zo nodig twee) dekentjes. Als we dan binnen kwamen ging alles er af en de wikkeldeken open. En als ze binnen in slaap viel, dan zorgde ik dat ze op de wikkeldeken lag en kon ik die zo dichtvrouwen. En als ze een vestje aan had, dan ritste ik die ook open of dicht afhankelijk van of we naar binnen of juist naar buiten gingen. Ging prima. :) 't is ook net wat je eigen voorkeur is, hè? Fervente dragers zien vaak ongemakken in de kinderwagen en mensen die graag de kinderwagen gebruiken zien er vooral voordelen in. :) (En vaak andersom ook.)

14. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier was ik hoogzwanger toen mijn oudste net naar school ging. Gelukkig een continu rooster... mijn moeder haalde de oudste ma en dinsdag op en bracht haar weer thuis en de rest van de week nam mijn zus haar mee, haar zoontje zat in dezelfde klas als haar, dat was echt super want mijn is gelijk na de geboorte weer gaan werken. Dit deden ze 2 weken en daarna deed ik het zelf op wo/do en vrijdag (de andere 2 dagen bkeef mijn moeder doen.)
    De jongste legde ik altijd in de wandelwagen te slapen bij ophalen of wegbrengen.
    S'ochtend liet ik de slaapzak van de jongste gewoon aan, alleen luier verschonen in de lodger wrapper, deken eroverheen en in de wagen. Lopen naar school is ongeveer 10 min.
    Toen ze wat beter ging slapen en er redelijk een ritme was te ontdekken liet ik haar gewoon in bed liggen en reed ik even snel heen en weer naar school

15. raspberry

Geen wikkeldeken in huis en wel een doek. Tja... keuze was snel gemaakt ;)
    Maar 't is ook idd absoluut wat bij je past hoor. Ik vind dragen gewoon gemakkelijk EN slapen in bed/kinderwagen ging hier erg moeizaam vanwege gezondheidsklachten bij Caitlyn/huilbaby-taferelen, dus hier was het ook gewoon de enige werkbare optie.
    Maar zeker omdat niemand hier het nog als optie had gegeven, dacht ik: toch handig als TS weet dat het zo ook kan en misschien handig om eens te proberen dan, kijken of het iets is :)

16. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    de mijne heeft ook een continue rooster alleen nu hebben ze
    de ophaaltijden in de middag verandert. i.p.v. 15.15 uur is het nu 14.45 uur. Laat dat nou net het voedings moment zijn. Dus moet even uitpuzzelen hoe ik dat ga oplossen. Ook zit ik bij het ophalen met het feit dat ik naar binnen moet om het uit de klas te halen maar omdat ik met de auto ga (te ver) moet ik steeds met die (zware :) ) maxi cosi door die drukke gang sjouwen. Iemand een oplossing hiervoor?

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb uiteindelijk de kinderwagen maar meegenomen en elke keer maar uitklappen met de MC erop. Wel voordeel dat mijn jochie dan ook doorsliep. Rond de 6 maand ben ik een buggy gaan gebruiken. Die periode was even behelpen.. Soms ook met de draagdoek of babybjorn als hij wel wakker was..

Het CB probeerde me ook een schema aan te meten. Daar kwamen ze er niet uit, of de ochtendtijd was te laat, of de middag fles op de korte dag tijdens het ophalen, of om 3 uur.. Gewoon op verzoek, en hij regelde dat zelf gelukkig ;)

18. mamavanY

mamavanY Actief lid

Aug 7, 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    hier slaapt onze baby (7 week) beneden in een soort wiegje in de box, zodra ik weg moet doe ik haar vanuit daar in de kinderwagen en wandelen we die kant op.

Als ze persee in dat kwartier eten moet, zal ze even moeten wachten, het gewiebel van de kinderwagen en het speentje in, zo valt het meestal nog wel even te rekken tot we weer thuis zijn.

19. raspberry

Draagdoek of ergonomische drager? Of als ie op het onderstel van de kinderwagen past daar toch gewoon op?

20. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    heb wel een quinny onderstel in de auto maar lijkt me zo'n gedoe elke x voor een kleine afstand van auto naar de klas. zat te denken aan een lodger shelter omdat die in de maxi cosi kan en
    je die er zo uit kan dragen. Maar tot hoeveel kilo/leeftijd is die?

Share This Page