Inkie, je moet lekker zelf weten wat je doet, de maxicosi is gewoon veiliger, hoe je het ook wendt of keert... Het advies om een baby zo lang mogelijk in de maxicosi te houden is niet voor niets. Als je de gordels goed strak doet, zit het gewoon goed hoor, een harnas is niet per definitie veiliger. Als ze maar in de stoel blijven bij een aanrijding, daar gaat het om. Ik heb de verkleiner van de maxicosi 3 maanden gebruikt en Eva was 53 cm en 4350 gram bij de geboorte en erg breed, niet echt klein dus...
Hier ook al vanaf een maand of 6 in de priori, het is een flinkerd en hij zat veeel beter in de autostoel.
@ inkie: Het is maar net hoe jij het bekijkt. Ik wil niet lullig doen maar vraag je advies of wil je redenen om jouw keus te verantwoorden terwijl de meeste testen anders uitwijzen? Je kunt al snel in de richting van je eigen keuzes en gevoel redeneren denk ik. Volgens mij heb je je keus al gemaakt en dat is prima hoor, maar dan is advies ook niet meer nodig? Hoe dan ook, vrijheid blijheid!
Het ruggetje van je kindje is echt nog niet stevig genoeg om zo lang achter elkaar te zitten op die leeftijd. Ze kunnen nog niet eens zelfstandig zitten. Ik persoonlijk vind 6 of 7 maanden echt te jong voor een auto stoel. Het is bewezen dat kindjes die tegen de rijrichting in geplaatst worden, beter de klap bij een ongeval kunnen opvangen. Een maxicosi is niet snel te klein hoor. Die van ons gaat tot 13 kilo. de MC is pas echt te klein wanneer het hoofdje aan de bovenkant er uit steekt. Nou dan kun je echt nog wel ff. Ik zou echt voor de veiligheid gaan en niet omdat je kindje dan zo mooi kan kijken
ik vind het echt onverantwoord, als je kind nog in de MC groep 0 past, om zoveel vroeger dat aanbevolen je kind te vervoeren in een volgende autostoel. In het verkeer gebeuren zoveel ongelukken, dan kies je toch voor de veiligste oplossing? Je kunt denken wat je wilt, maar het is gewoon bewezen dat de MC groep 0 veiliger is!
volgens mij heb je zelf de keuze al gemaakt of niet? Je wil gewoon je kind in de tobi hebben. Maar voor de veieligheid is de maxi-cosi nog steeds het beste.... Laura was hier 11 maanden toen ze over ging naar de Tobi. Nou succes met je keuze
tsja.....hier toch wel een groot kind, en hij gaat echt niet met 6 maanden in de stoel hoor, pas als hij zelf goed kan zitten. Dan maar wat strakker in de MC....
ik wil ook niet lullig doen maar ik vroeg geen mening.ik heb dit topic niet gestart.ik gaf alleen mijn mening zoals iedereen hier.doet. ik gaf alleen aan dat ik t aankijk als wij op vakantie gaan over 2 mnd hoe groot ze is en hoe ze in de mc zit.
Sven zit sinds een maandje in de tobi. dit vanwege twee dingen. in de cosi zit hij niet echt lekker meer, hij vind het ook moeilijk om lekker te kunen slapen. daarbij hebben wij een enorm scheve achterbank in de auto, waardoor hij steeds met zijn hoofd helemaal naar voren valt als hij dan wel een keer in slaap valt. dit heeft de cosi bijv niet als we deze in mijn ouders hun auto zetten. in de tobi ligt hij nu véél platter dan in de cosi en hij heeft hier ook genoeg ruime om goed te kunnen liggen en lekker te kunnen slapen. en wat hij leuker vind? sja, heel gemeen van deze mama, dat vind ik niet zo belangrijk maar het maakt hem ook weinig uit. beide heeft voor hem zijn voordelen heb ik het idee. we gebruiken de cosi nog wel voor kleine stukjes in de auto van mijn ouders trouwens, dat is toch wel erg handig om extra te hebben, maar zoals gezegd, daar ligt hij ook echt beter.