voeding 6 maanden...

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Reintje85, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

    Reintje85 Bekend lid

    28 jun 2009
    981
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!

    Even een vraagje...

    Mijn dochter krijgt volledige borstvoeding. Wel alles via de fles want aanleggen is helaas nooit gelukt. Ze drinkt 4 flessen á 190/200 ml per dag. Bij het laatste bezoek aan het consultatiebureau zeiden ze dat ik nu echt moest gaan beginnen met bijvoeden (fruit en groente) Maar... nu lust ze dit helemaal niet! Ze raakt er helemaal overstuur van en eerlijk gezegd zie ik ook niet echt dat ze al iets nodig heeft naast de borstvoeding, ze is actief, slaapt enorm goed snachts (van 20:00 tot 8:30) en is gewoon tevreden.

    In hoeverre is het nou echt zo belangrijk dat kindjes van 6 maanden bijvoeding krijgen? Ik weet dat het even duurt voordat kindjes andere voeding 'accepteren', maar mijn gevoel zegt dat ze dit nog helemaal niet nodig heeft.

    Overigens is ze een maand tevroeg geboren, wellicht speelt dit een rol.

    Ben benieuwd!
    groet,
    Reintje
     
  2. Reintje85

    Reintje85 Bekend lid

    28 jun 2009
    981
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nog even een aanvullende vraag...

    Zou je misschien even kort een schema kunnen neerzetten voor baby's van 6 maanden? Weet dat dit voor ieder kindje anders is maar gewoon om even een richtlijn te hebben...

    bedankt..
    Reintje
     
  3. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Reintje,

    Tot 6 maanden hebben kindjes nog geen vaste voeding, zoals groente en fruit, nodig. Vanaf 6 maanden is dit wel belangrijk voor de spraakontwikkeling en mondmotoriek. Zo kan je kindje dan aan andere smaken en andere structuur voeding wennen. Als je kindje te vroeg geboren is is het niet erg als je hier nog even mee wacht. In het begin gaat het ook echt nog om kleine hoeveelheden, het uitproberen zodat je kindje hier langzaam aan kan wennen. Hier zijn geen echte schema's voor. Het gaat dan om een paar lepeltjes die je bijvoorbeeld in de loop van de ochtend/middag kunt aanbieden.

    Groeten Angelique
     

Deel Deze Pagina