Baby 5,5 maand al 9 dagen koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nala010, 13 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dag dames,

Vrijdag 9 dagen geleden kreeg ons meisje koorts, niks gek want iedereen hoest en proest hier.
    Op een gegeven moment ging ze ook veel hoesten met veel slijm tot gevolg wat ze niet weg kreeg. Ook ging ze veel minder drinken en werd ze erg stilletjes.
    Meerdere keren bij de huisarts geweest waar een acute luchtweginfectie werd vastgesteld, ook naar de Seh gestuurd omdat uitdroging op de loer lag.
    Daar hebben we gewone neusspray gekregen om de troep uit d'r holtes te krijgen en een andere neusspray om de slijmvliezen te laten slinken.

Ze is wat minder gaan hoesten al heeft ze nog veel last van het slijm, ook drinkt ze nog steeds minimaal wat zich uit in weinig plasluiers.

- even op een rijtje: dag 9 met koorts waarbij de temperatuur tussen de 38.6 en 39.5 ligt.
    - minimaal drinken (borstvoeding)
    - en ze is al krap in gewicht 5,5 kilo, en lijkt wat afgevallen te zijn.

Maandag weer naar de huisarts gaan, of afwachten??
    Ik weet het onderhand niet meer..
    Heeft haar lichaam zo lang nodig om het te verwerken en blijft daarom die koorts zo lang aanhouden?

Lastig dit hoor!

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Naar de kinderarts gaan
    Koorts en niet drinken + weinig plassen zou voor mij de doorslag geven

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    We zijn bij de kinderarts geweest op de seh, die gaf aan dat ze nog genoeg plasde om niet uit te drogen.
    Als ik op een dag 2 "volle" luiers red is het veel.

Nog een aanvulling trouwens, ze poept ook veel!! Ontneemt ook weer veel vocht.

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Ik zou niet afwachten, en me ook niet weg laten sturen. Als mijn kindje zo ziek zou zijn, dan blijf ik net zolang op de seh zitten tot ze hem binnenste buiten hebben gekeerd en weten wat er aan de hand is.

Al 9 dagen koorts en slecht drinken en diarree, voor hetzelfde geld heeft ze nog ergens een onderliggende ontsteking of iets dergelijks.

Als jij je zorgen maakt, luister dan ook naar je gevoel, want jij kent je kindje het best.

Hopelijk wordt ze in ieder geval snel weer beter!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Inderdaad. Terug naar de arts gaan. Laten controleren of de luchtweginfectie inderdaad weg is. Bloed en ook urine laten testen op ontstekingen, alsmede de oortjes. Bij een verkoudheid kunnen de oren ook gaan ontsteken. Kortom, alles even grondig laten checken. Laat je niet wegsturen, want 9 dagen koorts duidt er toch wel op dat er ergens een ontsteking oid zou moeten zitten.

Beterschap voor je kindje!

6. Proudmommy80

Proudmommy80 Actief lid

17 okt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op je strepen gaan staan! Je kindje moet echt nader onderzocht worden hoor!! Je niet laten afschepen! Je kindje is nog zo klein!

7. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dankje voor jullie antwoorden,
    morgen hang ik weer aan de telefoon bij de huisarts!

8. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Heb je nog geen antibiotica gehad ? Laat ook even controleren op een blaas ontsteking en idd bloed laten prikken laat je niet weg sturen

Als ik jouw was belde ik nu de huisartsen post op en overdrijf desnoods zodat ze haar grondig na kijken

Ik vandaag ook met zoontje 8 maandjes. Hij had 3 dagen koorts en spruw en oorontsteking nu afwachten heb dinsdag afspraak zo en zo al bij kno en crème voor spruw

Zo gaat je bv ook eraan zou afkolven als mogelijk is

En echt even bellen nu

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Geen antibiotica, werkt ook niet bij een virus he.
    Ik ga morgen bellen, meisje ligt rustig te slapen, heb haar net nog aangelegd en nam een paar slokjes.

Oorontsteking is trouwens nagekeken, ik ga er inderdaad op aandringen dat ze haar urine even controleren en als daar niks uit komt dat ze bloed moeten prikken.

Ik kolf inderdaad na, na een voeding al komt er door de stress niet zo heel veel uit en voelen ze nog erg vol.

10. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Het is al gezegd, maar het kan ook door iets anders komen, zoals een urineweg infectie, ook al gezegd. Mijn mannetje had dit ook terwijl iedereen dacht dat hij gewoon onwijs verkouden was. Zijn bled is toen gecheckt en daaruit bleek hij een infectie te hebben. Voordat de urine uitslag terug kwam hadden we al een ab kuur gekregen. Gelijk na de eerste dag verbetering.
    Beterschap!

11. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Getsie, wat een narigheid bij jullie zeg!
    Heel veel beterschap! Hoop echt dat het nu snel klaar is

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier 2x oorontsteking gehad... En beiden keren moeilijk gedaan over antibiotica.. Want een virus dit en virus dat...
    Toch gekregen en beiden keren was het na 1,5 dag al een stuk minder

Al dat geklets over virussen altijd.. Ammehoela

Gewoon terug gaan naar de HA en op je strepen staan!

13. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben ze ook naar de keel gekeken? Hier ook een paar keer langer koorts gehad en steeds minder eten en drinken. Bleek het toch een bacteriele keelontsteking te zijn. Met anitibiotica na een dag verandering!

14. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Keel was ook al nagekeken.
    13.20u gaan we weer naar de huisarts

15. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792