witte bonen in tomatensaus

Discussie in 'Voeding' gestart door vlavlip83, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    hallo allemaal

Ik zit te twijfelen over witte bonen in tomatensaus.
    mijn meisje is ruim 10 maanden, kan dat dan?
    weet dat er wel zout in zit en ga het ook uiteraard niet dagelijks geven, maar af en toe?

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wat vind je zelf?

Wij eten vrij "gezond" en sinds de zwangerschap en geboorte van onze dochter ook behoorlijk zoutloos, maar ik kan dat soort potjes nauwelijks meer zelf eten, zo zout en vooral ook zo zoet!!

Ik zou het dus niet geven.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij geven het al wel vanaf die leeftijd. Zo'n pot witte bonen is bij ons minder als eens in de maand bij de friet ( zovaak eten we dus ook friet ) en ze vind het heerlijk. Dus voor die ene keer vind ik het niet zo'n probleem. Voor de rest letten we goed op voeding.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier at ze met 10 maanden ook al witte bonen hoor.. En nu met bijna 2 eet ze gewoon alles met ons mee. zout of geen zout. tuurlijk let ik op de hoeveelheid maar nu eet ze alles ;)

5. Bri

Bri Niet meer actief

Je hebt tegenwoordig bij de dieetvoeding veel Hak-potjes zonder toegevoegd zout. Misschien hebben ze daar ook witte bonen in tomatensaus?
    Tot 1 jaar gaf ik ze dat soort dingen nooit. Hun enige zout (en dat was al behoorlijk veel) kwam uit brood en hartig broodbeleg.

Ook nu eten wij het bijna nooit, ik vind het te zoet en dus niet zo lekker, maar als combi met bruine bonen is het nog wel aardig. De kinderen smullen ervan.

6. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    ok dan krijgt ze het gewoon vanavond:)
    za zeker niet wekelijks voorkomen, eten zelf steeds meer vers...
    dank jullie wel:D

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ovrigens heb ik ze ook weleens zelfgemaakt, van gedroogde witte bonen, tomatenblokjes en verse kruiden. Wij vonden het smullen maar voor manlief hoefde ik de moeite niet meer te doen ;)

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier eten wij ook wel ns HAK potten en Lars eet daar inmiddels 'gewoon' mee mee.. Toevallig gister nog bruine bonen gegeten

9. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Dan maak je het toch gewoon zelf? Gedroogde witte bonen eerst een paar uur weken, klaar koken en er dan een lekker zoutloos tomatensausje bij maken mbv (biologische) tomatenpuree.
    Qua leeftijd mag ze wel al bonen, geadviseerd word tussen de 9 maanden en een jaar geloof ik. Elk kindje is anders, kijk hoe ze er op reageert. Krijgt ze er krampjes van? Dan nog even wachten. Ik haalde er in het begin de schilletjes vanaf voor mijn zoontje (hoop gepriegel ja) omdat die vrij zwaar te verteren zijn.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn zoon vond het heerlijk. In o.a. Autralie wordt het aangeprezen als goede bron van proteïne, ijzer en vitamine b. Al had ik zelf ook el mijn twijfels m.b.t. Suiker en zout erin. Maar 't leek je in elk geval gezonder dan liga.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vindt ze het ook erg lekker en eten we het bij de frietjes.
    Veel brood eet ze hier niet en verder zo goed als zoutloos dus maak me er dan niet zo druk om.
    Hier wel wat later pas gegeven.

Deel Deze Pagina