Baby 6 maand voeding vervallen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Misstiara5, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier een baby van 6 maand. Hij krijgt bv. Net begonnen met een fruithapje. Normaal op kdv krijgt hij 3 x 150 cc.
    Nu hebben ze gelijk 1 voeding laten vervallen. Ik vind het vrij rigoureus. De hapjes die hij bij mij at waren 5 lepeltjes, maar dat kan toch nog niet voldoende zijn om een voeding te laten vervallen of wel? Ze geven wel grotere flessen, dus 2x180cc
    Hoe lang duurde het bij jullie voordat het fruithapje een voeding vervangt?

Hoeveel borstvoeding geven jullie? Ik zit op 6 voedingen per dag.

2. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Gideon is nu net 5 maanden geworden, hij krijgt sinds hij 4 maanden oud werd een fruit én groente hapje erbij (klinkt vroeg maar hij kijkt echt het eten van je bord, gaf hem tot kort geleden zo'n 2 eetlepels van het hapje en hij was boos wanneer ik stopte. Nu hij meer krijgt is hij weer happy!)
    In ieder geval, met 4 maanden had hij echt behoefte aan 5 voedingen per dag. Nu met 5 maanden merk ik dat de laatste niet meer nodig is, hij slaapt zonder die voeding ook prima. Maar omdat ik het na een paar dagen wel heel erg miste geef ik hem nu toch nog die laatste voeding :)
    Denk dat je kindje met 6 maanden ook genoeg heeft aan 4/5 voedingen per dag. Elk kindje verschilt natuurlijk maar je kan het altijd eens proberen, en anders zullen die hapjes over een poosje toch een voeding gaan vervangen!

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Mhhh...zo heb ik het eigenlijk nooit gedaan..Tot een maand of 10 was bij mij de regel:eerst borst dan de vaste voeding.
    En ook toen zoon al lang en breed met de pot mee at, kreeg ie 4 a 5 voedingen per dag....waarom zou vaste voeding een borstvoeding moeten vervangen? Dat is volgens mij toch alleen als je kunstvoeding geeft?

4. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Ja precies, ik heb ook nooit vaste voeding een borstvoeding laten vervangen. De vaste voedingen waren extraatjes. Wat enorm raar trouwens dat het kdv dat zelf beslist?! Bij mij op het kdv waren ze wel meedenkend maar ik maakte de beslissingen!

5. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Ik werkte zelf op een kdv en ik moet eerlijk bekennen... Wij/zij hadden absoluut hgeen kennis van borstvoeding!! Tijdens de studie is dit maar een iniminie onderdeel. Dus nu ik zelf bv geef, heb ik zooooveel geleerd.
    Zij weten waarschijnlijk niet dat borstvoeding een totaal andere voedingswaarde heeft dan flesvoeding. Het kan dus zijn dat je kindje te weinig krijgt. Hoeft niet perse natuurlijk. Borstvoeding kunnen ze niet teveel van krijgen!!
    Ook het opwarmen van de fles werd echt verkeerd gedaan trouwens..

Dat het kdv deze beslissing neemt is trouwens ECHT heeeel slecht. Ze mogen advies geven maar het is absoluut jouw beslissing.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

hier ook altijd BV-eten, ze dronk met 10 maand nog 8x niks aan te doen, dorst is dorst.

Nu ga ik het weer zo doen, zit op een voeding of 9 en wat proeverij.

Vind dat ze dat niet kunnen doen! t Is bv he.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier altijd eerst bv en dan pas voeding (tot een maand of 8, toen at ze al flink bijvoeding maar dronk ook nog zeker 6 a 7 keer) . Bovendien kan je bij kv ook niet zomaar een fles erafgooien, zeker niet als ze nog maar een paar hapjes eten.

Heel raar kdv. Ik zou dat echt aankaarten en laten merken dat je not amused bent. Het is jouw kind, en jij beslist over zijn eten!

Deel Deze Pagina