vanaf wanneer alleen ochtend en avondvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tara84, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Vanaf welke leeftijd hebben jullie je kindjes alleen nog een ochtend en avondvoeding gegeven? Op werkdagen geef ik nog 1 flesje melk mee, op dagen dat ik thuis ben, geef ik nog 1 of 2 voedingen gedurende de dag. Ik heb niet echt het gevoel dat mijn zoontje er echt om vraagt, water drinkt hij nu ook erg goed, dus hij krijgt genoeg vocht binnen. 's Nachts komt hij soms wel soms niet voor een voeding. Wanneer kan die middagvoeding eraf? Of in ieder geval voor de dagen dat ik werk zodat ik niet meer hoef te kolven?

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik ben met negen maanden gestopt met kolven op het werk, dus niet vergelijkbaar, maar volgens mij zou het prima moeten kunnen om een kindje van tien maanden overdag alleen water te geven en bijvoorbeeld yoghurt als aanvulling in de zuivel. Zeker als het maar een aantal dagen per week is.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Voor je kindje moet het geen probleem zijn.
    Of je productie het aan kan, dat moet gewoon blijken.
    Als je op de dagen dat je thuis bent de voedingen zelf doet, denk ik dat het een goede kans van slagen heeft!
    Hou er wel rekening mee dat hij op deze leeftijd zelf waarschijnlijk wat minder drink behoefte heeft. Heeft niets met afbouwen te maken, is gewoon een typisch verschijnsel.
    Dat herstelt zich vanzelf. Maar je zal dus zelf wat meer kunnen aanbieden overdag. En niet te veel ander vocht aanbieden. :)

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    yoghurt geven we inderdaad ook. Dit doen we nu na het avondeten, als toetje zeg maar. Geven jullie de yoghurt overdag?

Ik denk dat ik dan binnenkort ga proberen te stoppen met kolven en dan op mijn vrije dagen een keer extra aanleg om mijn productie op pijl te houden.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toen ze een jaar of 3 waren vroegen ze meestal alleen nog om ochtend- en avondvoeding. Na de verjaardag stopte ik met kolven op het werk.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    En hoe deed je dat dan toen ze een jaar waren en je moest werken? Dan had je dus geen afgekolfde melk meer? Dus dan twee voedingen en op vrije dagen meer voedingen?

Deel Deze Pagina