poll! Droomvoeding, zielig of niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sammie1, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is een droomvoeding zielig of niet?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    He allemaal,

Ik geef mijn dochter van 9 maanden nu ongeveer een maand lang een droomvoeding ' s avonds. Soms denk ik wel eens, dat het zielig is om haar toch een soort van te storen in haar slaap. Maar aan de andere kant gaat ze gelijk drinken en slaapt ze daarna ook weer gelijk door.

Ben benieuwd naar jullie meningen,

Is een droomvoeding zielig of niet?

2. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je met droomvoeding?

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Je gaat savonds als ze slaapt naar haar toe en legt haar slapend aan.
    Dat is een droomvoeding :D

4. 2jees

2jees Niet meer actief

zielig, nee. maar nodig ook niet denk ik?

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Waarom geef je een droomvoeding?zodat ze niet snachts komt?

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier bied ik ook een droomvoeding aan voordat ik naar bed ga. Doe dit omdat ik anders met echt ontploffende borsten wakker word (ze drinkt dan van 20 tot 7 niet). Kan afkolven, maar ze drinkt niets uit de fles dus heb er weinig aan (straks voor hapjes of pap misschien, maar heb nog een vriezer vol :p). Ook kan ze een extra voeding wel gebruiken om goed te blijven groeien.

7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Mijn dochter slaapt altijd ongeveer van 20u tot 1u snachts. Ik heb al van verschillende mensen de tip gekregen om een droomvoeding te geven.

Ik heb dit echter nog niet gedaan.
    Ik vind het raar om haar te storen in haar slaap.

Over 2 weken ga ik terug werken, als die nachtvoeding om 1u dan te vermoeiend wordt voor mij, kan ik dit misschien toch eens overwegen om te proberen.
    Maar ik blijf het echt gek vinden om zoiets te doen.

8. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Je kunt het altijd een keer proberen of het wat is.
    Als het niet werkt weet je dat ook weer.
    Beter nu proberen dan wanneer je weer aan het werk bent.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Als ze het niet nodig heeft zou ik het niet doen nee anders wel. Maar ik hoef er niet over te denken. Mijn dochter gaat 21.30/22.00uur slapen en wordt zon drie uurtjes later weer wakker en 2 uur later weer. dus voedingen genoeg, schat zon 9.

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Nodig is bij ons misschien niet voor haar, maar anders moet ik kolven en daar heb ik geen zin in omdat de vriezer nog best vol staat.

Maar kwaad kan het ook niet lijkt me.

Ik hoef misschien niet te kolven/droomvoeding om 23.00 want ze slaapt toch wel door, maar ik doe het dan ook meer voor mezelf anders knap ik uit elkaar haha

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier wordt Quinten 9 van de 10 keer zelf al wakker rond 22.00, maar anders maak ik hem ook wakker hoor, anders wordt hij misschien een uurtje nadat wij slapen wakker...

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier een kindje dat we vanaf het begin wakker moesten maken om aan een redelijk aantal voedingen te komen. Wellicht dat hij anders 's nachts om de twee uur was gekomen, maar ik ben van mening dat je een kindje best mag laten weten dat het dag is ;)

Late voeding gegeven tot hij zes maanden was, al die tijd onder het gemiddelde qua gewicht gezeten, dus was niet overbodig. En hij sliep altijd weer meteen lekker verder in bed.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee hoor, niet zielig. Wel onnatuurlijk.

Je kindje is bijna 9 maanden en dus zal binnenkort je productie stabiliseren. Ik zou geen 'droomvoeding' (stom woord vind ik het) meer aanbieden, maar gewoon zien wanneer je kindje komt.

Hier heb ik het een paar keer geprobeerd, omdat zoon lange tijd (2 jaar) vaak kwam in de nacht, maar het haalde niks uit.

Hij was dan ook te moe om te drinken.

Slapen en drinken was altijd op zijn verzoek.

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik heb mijn dochter tot 10 maanden een droomvoeding gegeven. Ze werd ook vaak wel rond die tijd wakker.
    Toen ik merkte dat ik haar steeds vaker echt wakker moest maken ben ik er mee gestopt.
    Ik heb dit in een vakantie gedaan omdat ik er vanuit ging dat ze dan later die nacht wakker zou worden... nou niet dus! Ze werd de volgende ochtend om 7 uur pas weer wakker!
    Ze kon dus zonder die voeding!

ik heb wel een tijdje 's avonds voor het slapen gaan gekolft maar intussen hoeft dit niet meer en heb ik geen stuwing meer 's ochtends!

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, ik heb dat nooit gedaan. Met 3 maanden dronk mijn dochter nog maar 6 keer op een dag en sliep klokjerond. Ik had dan wel volle borsten de olgende ochtend maar bij aanleggen was dat direct verholpen. Sinds ze 6 maanden is heeft ze regelmatig een nachtvoeding nodig, dan heb ik dat probleem helemaal niet meer.

Ingrijpen deed ik alleen overdag, als ze eens langer dan 3 uur sliep. 's Nachts heb ik haar zelf laten komen.

16. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Hier hetzelfde, zielig vind ik het niet maar het is niet nodig omdat hij ook s nachts nog zo om de drie uur komt, soms laat hij er wat langer tussen.

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Leuk om jullie ervaringen te lezen!

Is het voor mijn dochter nodig? Nee ik denk het niet. Maar ze gaat wel gelijk drinken en valt daarna gelijk weer in slaap.
    Ze laat trouwens wel goed weten of ze iets leuk vind of niet, en hier merk ik niet dat ze er moeite mee heeft. ;)

18. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Ik vind het zielig voor mijn zoontje, maar ik vind het ook zielig voor mij als ik door niet wakker maken 2 nachtvoedingen heb in mijn slaap ipv 1.

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind het niet zielig voor een baby'tje om door mama lekker geknuffeld te worden met wat verse melk op de koop toe. Het is echter waarschijnlijk niet nodig.
    Wij hebben het bij de oudste een tijd gedaan omdat hij erg licht was en heel moe was van het kdv waardoor hij wel doorsliep. We zijn er mee gestopt toen hij zelf kwam, onafhankelijk van of wij hem nog gwekt hadden. Ik vond 3 keer per nacht wat overdreven.

20. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook een periode gedaan. Ze sliep met 12 weken klokje rond zonder voeding (groei ging geweldig). Cb adviseerde om te kijken of ze een droomvoeding zou willen toen ze nog wel in de nacht kwam (had ik zelf overigens geen problemen mee) maar haar hele ritme werd erdoor verstoord dus meteen mee gestopt.
    Ik heb tussen 3-4 maanden extra gekolfd voor mijn productie en voor de stuwing in de ochtend. Met 4 maanden in overleg met LK weer geprobeerd haar een droomvoeding te geven en toen bleek ze heel goed slapend te drinken. Ze kwam dan in de ochtend om dezelfde tijd als wanneer ik haar geen droomvoeding gaf.

Nu doe ik het heel soms, als ze bijvoorbeeld met de laatste voeding al snel in slaap valt of overdag weinig heeft gedronken of mijn borsten erg vol zitten (heb al een vriezerla vol met melk dus voor voorraad hoef ik niet te kolven, daarnaast kost kolven me veel meer moeite en tijd dan even aanleggen). Ze wordt dan niet wakker, drinkt dan in haar slaap.

Zielig? Nee. Als mijn dochtertje wakker zou worden en ik haar ritme verstoor dan zou ik het wel zielig vinden.
    Edit: vind het moeilijk om de poll in te vullen omdat ik er zelf niet voor zou kiezen om een droomvoeding te geven als ze er wakker van zou worden maar zielig vind ik het niet.

Deel Deze Pagina