autorijden leuk of niet leuk voor je kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door klaske, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi hoi

ik heb een vraagje over autorijden met je kindje

mijn dochtertje is net 13 maanden, sinds kort vind ze autorijden niet fijn meer. Gaat eerst duidelijk mopperen, begint dan te jammeren en eindigt in een flinke huilpartij. Dit doet ze vaak als ze al moe is. Ik denk dan....kindje ga lekker slapen, maar ja, dat kan of wil ze niet.

heb al een paar keer de muziek wat harder gezet zodat ik mij meer kon concentreren op de weg ipv op een huilend kind.
    Wat doe jij of jullie met kindjes en autorijden.....heb je een tip voor mij om huilen evt te voorkomen,
    zie er nu wel een beetje tegen op om lange afstanden te rijden (langer dan een uur) Mijn familie woont wat verder en nu te zeggen dat ik niet meer langs kom gaat mij ook wel een beetje te ver

mvg klaske

2. tulip

tulip Niet meer actief

mijn dochter vind er ook niet veel aan, wat hier wel helpt: favo muziek (k3 hier of plop), poppen, boekjes en ander leuk materiaal mee.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Kun je haar een speelgoedje o.i.d. geven waar ze zich mee kan vermaken? Of anders een klein knuffeltje of tutteldoekje ofzo (dat helpt onze man ook in de auto om te slapen). En anders samen liedjes zingen? Of vind je dat lastig i.c.m. autorijden?

Zit ze inmiddels in een 'gewone' autostoel? of nog in de MC? kan ze goed rondkijken of lukt dat nog niet zo?

4. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hier is dat sinds een maand ook zo. Ze gooit alles weg wat ik haar geef. Ze zit nog in de maxicosi, we gaan nu een stoeltje kopen. Misschien vind ze dat leuker. Hier doet ze het ook als ze niet moe is..

5. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi hoi

mijn dochter zit in een autostoel vanaf 9 kilo

als ik iets meegeef dan gooit zij het ook weer weg in de auto

misschien is het wel een periode

muziek draaien met cd kan helaas niet, heeft deze autoradio niet, maar in maart hebben we een nieuwe auto.....maar dan is zij ook weer 4 maanden ouder.

ik ben blij dat we niet de enigen zijn in de auto

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier gelukkig geen problemen met autorijden. Ze vindt het juist super. Misschien is je kindje wel autoziek ofoz?

7. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi

ik kan niet merken aan haar of ze autoziek is
    ze spuugt ook niet

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Wat hier nog wel eens help niet goed voor je stoel maar ja:D is iets te knabbelen geven tijdens de rit en een nuby drinkbeker met rietje (gaat t beste ivm kliederen) vaak gaat hij dan ook sneller slapen. tis een fase die hier bij beide is geweest maar weer over ging.

sterkte.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

en als je speelgoed neemt wat je kunt vastmaken aan haar gordeltjes? Wij hebben ook een smijter, maar met een grote gesp o.i.d. kan het niet meer los!

En anders een dvd in je auto, maar ja, dat is wel een prijzige oplossing! Hier vooralsnog té prijzig iig...

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje vind het juist geweldig. Geen straf voor hem al moet hij er de hele dag in zitten haha

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Zingen!

12. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Finn had ook zo'n tijdje.. hij zit nu bij mij op de bijrijdersstoel.. vind ie veel leuker en gezelliger! Zit de hele weg gezellig te kletsen en te kijken en te wijzen..

13. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    dit had mijn topic kunnen zijn!

ik woon in Amsterdam en mijn familie in Drenthe, De Haag en Utrecht. we zijn altijd wel even onderweg dus. mijn kleintje zit nog in de mc en haat het. eerst kijkt ie wel even leuk maar al snel begint hij te mopperen en vaak ook huilen. soms valt hij in slaap, altijd als we er bijna zijn. dan word hij onuitgeslapen wakker en is hij de rest van de dag bloedchagrijnig.
    nu heb ik pas ontdekt dta als er iemand naast hem zit hij het wel leuk vind. de maxicosi voorin is minder veilig toch? en wanneer mogen ze in een ander zitje?

Deel Deze Pagina