Voel je je aangesproken cindy24? Zwaantje72, bedankt voor de beterschapswensen Ik heb het idd niet subtiel gebracht, ik reageerde vooral op de opmerkingen dat je kindje niet laten huilen of bij je in bed laten slapen verwennen is. En dat vind ik net zo'n vervelend woord. Want beide impliceren dat de ouder in kwestie het niet goed doet. En daarom was ik zo hard in mijn woorden, om dat verschil aan te geven. Want waarom mag iemand mij wel uitmaken voor een slechte ouder omdat ik mijn kind zou 'verwennen' en mag ik mijn mening niet geven wat betreft laten huilen? Dat is een beetje scheef toch?
tja anders zou ik niet reageren ben toch vrij om te reageren dacht ik zo, waar is dit forum voor dan, maar weer eens volwassen gereageerd!!! =D>
Je mag het opvatten precies zoals ik het zeg. ik vind het rot dat je hier zo door geraakt ben en er zo boos over bent terwijl ik het niet zo bedoelt heb.
nou ja boos, ik vatte het inderdaad zo op dat het een stomme opmerking was snap je? nou dan was het dus echt verkeerd opgevat!!!!
Het is ook lastig om te zien wat iemand bedoelt wanneer het opgeschreven wordt, toon en intonatie zijn minstens zo belangrijk. Maar ik bedoelde het dus echt niet sarcastisch ofzo ;0
oooookkkkeeeee dan na ja ik heb ook de neiging om te snel te reageren ... maar hij kwam echt sarcastisch over bij mij. Inderdaad het is altijd lastig vindt ik om het zo op te schrijven zoals je het bedoelt... ach ja..
Maarrehm, gezien het feit dat de discussie even helemaal langs DK heen is gegaan en z'n eigen wending nam, ben ik wel even nieuwsgierig of jij er al wat uit hebt gehaald voor K, Kun je er wat mee?
Hier het zelfde.. Het gaat ook 9 van de 10 keer om zijn speen, maar hij maakt ons wel wakker en valt ook niet meer in slaap voordat hij zijn speen heeft. Gemiddeld wordt hij drie á vier keer wakker. Ik denk als Dominique niet in de kamer naast hem had gelegen, dat we hem hadden laten liggen, althans, zeker voor 10 á 15 minuten om te kijken of hij zelf weer in slaap had gekomen. ( dat is wat hij moet leren uiteindelijk, zelf leren inslapen) Nu "rennen" we er snel naar toe, omdat we niet willen dat zij ook wakker wordt. Dat vind ik het grootste dilemma voor ons. Wij houden dit dus in stand, maar ik weet niet zo goed hoed we het moeten oplossen zonder dat Dominique daar onder lijd.. Wel moet ik erbij zeggen dat hij in een sprong zit en anderhalve week geleden hij opeens drie nachten had waarbij hij doorsliep en ik om 05.00 uur in zijn kamer stond om te kijken of alles goed ging Het wordt makkelijker als ze je kunnen begrijpen. Dan kan je wat uitleggen. Dominique had de laatste maanden er ook een handje van om ons wakker te maken voor haar speen en stom genoeg gingen we daarin mee. Opeens zag ik het licht en zei tegen haar dat ze papa en mama niet meer wakker mag maken voor haar speen en als ze hem ziet kan vinden, zelf moet gaan zoeken of verder gaan slapen zonder. resultaat: een week geen gehuil en geroep om een speen! Just one te go
Nee nee k. slaapt gewoon op zijn eigen kamertje plek zat... alleen lijkt het wel alsof hij bang is in zijn eigen bed ofzo.. heel bizar! Ook krijgt hij snachts geen voeding hoor, hij wordt alleen constant wakker
Tsjee wat een discussie trouwens, heb nu pas alles teruggelezen... K. wordt niet wakker vd honger, maar echt mama-honger of hij wil zn tut... ik ben absoluut tegen laten huilen, maar heb m nu een paar nachten laten liggen als die alleen maar moppert en heb afgelopen nacht een TOP nacht gehad! Ben rond 01:00 wakker geworden van gemopper en rond 05:00 heb ik zijn tut terug moeten stoppen... meneer vond het om 06:45 welletjes en wilde naar beneden... heb hem toen ipv meteen naar beneden te gaan bij me in bed gelegd waar we samen heerlijk hebben kunnen slapen tot 09:00 Hopelijk wordt dit gewoonte en geen moederdag cadeautje
Wat een discussie weer zeg,maar goed het ging erom over wat ze eraan kon doen om dr kindje door te laten slapen. Ik zei dat je een goede nacht hebt gehad meid,superrrrr en ach dat hij even bij jou in bed heeft geslapen,tja mag ook wel eens hoor. Zelf ben ik er niet van om je kindje in je bed te laten slapen maar even zodat je even wat bij kunt tanken moet immers geen probleem zijn. Ik hoor vele reacties van: KINDJE LATEN HUILEN VIND IK MAAR NIKS. Zlef ben ik het daar niet mee eens,een kindje voelt alles zeer goed aan en heeft alles snel in de gaten. Wij hebben ook maanden met ons middelste zoontje s'nachts opgezeten en echt dan word je het gewoon beu! Wij hebben hem zelfs gewoon eens laten huilen en zijn toen zelf op een luchtbed in de woonkamer gaan slapen met de tv aan. En waarrempel na een poosje ga meneer de moed op en sliep! Wat een verademing zeg! Wat hier goed heeft geholpen en nu bij ons jongste goed helpt is gewoon een strak schema. Weten wanneer hij moet slapen wanneer hij mag spelen ed. Volgens mij is dat gewoon een goede stap,het heeft bij ons zo goed geholpen met als resultaat dat nu mijn jongste al vanaf 8wkn volledig doorslapt. Een kindje wat echt honger heeft blijft gewoon constant huilen,logisch het kan immers niet zelf om eten vragen. Meid ik hoop voor jullie dat er vanaf nu meerdere nachten als deze komen!
K. ligt eigenlijk elke dag bij mij in bed... ik vind dit ook absoluut geen probleem, als die maar slaapt! Ik denk ook dat K. telkens als hij huilt/moppert niet telkens écht wakker is... dat het meer een slaapdingetje van hem is.. ik moet dus leren om door het gemopper heen te slapen & alleen wakker te worden als hij serieus huilt... Inderdaad flinke discussies, erg jammer weer!
Vlinder en ik weet dat kindjes van 6 maanden niet doorslapen, maar wat zwaantje ook al zegt... hij moet wel in de gaten gaan krijgen dat hij zlef weer moet gaan slapen als die snachts wakker wordt. Ik vind het absoluut GEEN probleem om er voor hem uit te gaan als er iets aan de hand is... ik ben er ook van overtuigd dat hij dit niet doet om zijn moeder te pesten o.i.d. vandaar dat ik niet voro laten huilen ben... ik heb het boek van pantley, en hoewel ik niet voor laten huilen ben vind ik dat boek ook érg omslachtig..
En Caatjeh geloof me.. ik ben ook écht aan het eind van mn latijn, ben een alleenstaande moeder en ben dus ALTIJD degene die eruit moet al 6 maanden lang elke nacht... soms 2 keer, maar meestal 5 keer of meer.. maar zelfs dan NOG is het voor mij nu nog geen optie om hem te laten huilen, omdat ik ervan overtuigd ben dat er iets is als hij huilt..