fynn wil echt alleen maar zitten. liggen in de box is echt een ramp hij begint gelijk te schreeuwen.in de wipper vind het wel leuk zolang als deze iets overeind staat ( ca 45 graden) en dan nog komt zijn rug los omdat hij wil zitten. de kinden wagen bak is ook een ramp daar heb ik nu een kussentje in liggen.maar hij trekt zich aan de zijkanten omhoog! ik krijg het niet voor elkaar dat hij gewoon gaat liggen. op schoot moet hij ook zitten. nu word er aan mij verteld dat dat heel slecht in en dat fynn zijn nek kan breken als hij zit. kan dit?ik moet over 2 weken pas naar het cb dus vraag het maar even hier. kennen mensen dit
Zijn nek breken??? Nooit van gehoord. Wel als je heel wild met hem heen en weer zou schudden ofzo. Mijn mannetje wil ook altijd rechtop zitten. En zijn nek is al heel sterk, dus zijn hoofd zwiept niet heen en weer ofzo. Kun je je kinderwagen ombouwen? Dat het dan een wandelwagen is die je een heel klein stukje rechtop kunt doen? Dan kan hij wat meer zien.
hier ook iemand die graag zit. ach qals het niet teveel op een dag is zie ik er niet zoveel kwaad in.
Hoi, als ze zelf rechtop gaan komen, kan het helemaal geen kwaad hoor. De nek breken... wie vertelde je dat nou weer? Als ze zelf nog niet gaan zitten, is het niet zo handig om je kindje veel overeind te zetten, omdat dan de belasting voor het dragen van het gewicht bijna volledig op de werveltjes komt te staan, ipv op de spieren. Dat kan wel beschadigingen opleveren, (voornamelijk scheefstand). Maar als je kindje dus zelf overeind komt, gebruikt het daarvoor z'n spierkracht en dus kan het geen kwaad,
Volgens mij kan het weinig kwaad, zolang hij alles maar op eigen kracht doet. Anders kun je het wel overbelasten.
nee hij doet het echt op eigen kracht hij blijft ook zitten als hij eenmaal zit. er word zoveel gezegt momenteel alles wat ik momenteel doe ik slecht voor fynn. ik word er echt onzeker van. en daarbij voel ik me ook echt een slechte moeder door dit alles
blusvrouw proberen niet te doen hoor... hier is het precies zo! In de een zn ogen voed je je kind geweldig op maar de meeste weten altijd het beter! Doodvermoeiend! Het kan geen kwaad als die wil zitten hoor... mijn kleintje zat overigens toen ook al in zn wandelwagen inzet en zit nu zelfstandig... je bent een goede moeder, maak je niet druk
Roan is nu 4 maand oud en wil dus ook gaan zitten. Word ook pisneidig als ik hem neer leg. Als ik hem 45graden in neerzet tegen mijn benen en ik geef hem mijn vingers, trekt hij zichzelf zo omhoog. Ik heb aan de osteopaat gevraagd of die kwaad kon, maar hij zei van niet. Dat het juist weer een stukje ontwikkeling is! En wat betreft het nekje breken.....ik heb wel eens op mijn werk gehoord, dat er een ouder was die zijn kindje in een fietszitje meenam, maar nog niet kon zitten. Door al het schokken en hobbelen heeft hij zijn rugje gebroken. Echt een verschrikkelijk verhaal, maar het nekje zal echt niet zomaar breken als hij gaat zitten!
hier nog 1 van 3maand (nouja bijna 4 inmddels) die alleen maar wil zitten en staan, als je haar laat optrekken aan je handen doet ze snel de voetjes eronder en dan gierend gaan staan je mag het niet forceren maar ik heb ook liver dat ze lekker nog even ligt(op haar buik wil ze niet en heeft ze nooit gewild)
ik laat ze trouwens na de fles ook even zitten want dat is de enige manier dat ze een boertje laat. tegen mij aan met haar hoofdje op mijn schouder wil ze niet dus dan maar zo.
Hier was dat ook met 3 maanden (hij is inmiddels 5) en het kan geen kwaad zolang hij het zelf doet hoor
Mijne wou ook alleen maar zitten en staan! Zelfs in de maxi-cosi "zit" ze omdat ze zichzelf omhoog duwt met haar ellebogen! Liggen ho maar... Nu is ze de laatste 2 weken wat makker wat dat betreft en wilt ze af en toe ook wel even liggen! En wandelwagen inzet heb ik hier nog niet erin, maar ik neem haar mee in de maxi-cosi op de wagen, kan ze toch een beetje kijken! (Maar goed dat moet je niet urenlang gaan winkelen enzo! hahahaha!)
Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Meneer is net 10 wk oud en wil alleen maar zitten, om zo alles te kunnen zien. Hij gebruikt echt zijn buikspieren om naar voren te komen. Op het cb zeiden ze ook al dat ik het zoveel mogelijk moest beperken, probeer dat maar eens. De hele dag een huilend kind is ook niet gezellig. Hebben jullie tips.
dat hebben wij al gehad met selena, alleen nu is het heel vermoeiend als we haar bij ons op schoot nemen wil ze niet zitten houd haar beentjes stijf en wil staan als je haar dan weer wilt laten zitten word ze echt boos
het is wel slecht om op zo'n jonge leeftijd te gaat zitten. 6 maand is vroeg genoeg. En dat hij het wil, ja mijn dochter wil ook wel de hele dag nijntje koekjes eten... Dat boos worden gaat nog veel erger worden
Niet zo gek doen hoor! Je bent absoluut geen slechte moeder!!!!!! Zolang je kindje het op zijn eigen kracht doen kan jij er weinig tegen beginnen, zolang je hem er niet teveel bij helpt en hij het dus echt zelf doet tjha dan is hij er blijkbaar gewoon klaar voor. Sommige kinderen zijn vroeg met lopen, 7 maanden ofzo, die ga je toch ook niet op een stoel vast binden? En als een kindje een eerste woordje zegt met 6 maanden gaan we toch ook niet zijn mond dicht plakken? Je kindje doet alles op zijn tempo en blijkbaar is Fynn gewoon snel toe aan rechtop zitten, nou prima =D> . Als hij het dus zelf doet is er helemaal niets aan de hand!Natuurlijk is het ook goed voor hem dat hij op zijn rugje ligt dat zou je overdag eventueel kunnen stimuleren met een babygym oid? Iets boven hem met leuke geluidjes ed zodat hij wel graag naar boven wil kijken? Jamila had ook een pest hekel aan liggen , op de een of andere manier dacht ze dat zodra ze ging liggen moest slapen dus was het ook meteen schreeuwen als ik haar neer legde. En tjha dan kan je wel zeggen van "jammer dan" en ze moet niet altijd haar zin geven etc etc mee eens hoor maar als je kind blijft schreeuwen en krijsen als hij/zij moet liggen en dus ook tijdens het boodschappen doen/winkel etc moet je dan maar binnen blijven? Voor ons was de oplossing de MaxiCosi op de wandelwagen dat vond ze prima want dan kon mevrouwtje alles goed zien De wandelwagen bak hebben we hier dan ook wel geteld 1 maand gebruikt....... Dus blusvrouw; laat die mensen maar L*llen die zeggen dat hij zijn nek breekt en kijk gewoon goed naar Fynn dan zie je vanzelf wel wat goed is voor hem, jij bent zijn moeder dus jij ziet dat beter dan wie dan ook (sorry voor het lange verhaal )
Jonathan wou ook al heel vroeg zitten, wandelwagen heb ik misschien 10 keer gebruikt en toen ben ik op de buggy overgestapt (die overigens wel in ligstand kan) verder zit hij ook altijd al veel in zijn wipstoel, die dan schuin zit, alleen gaat hij zelf dan nog rechter op zitten. Ik ga hem niet tegen houden, want ik wil hem niet vast binden ofzo. Mijn schoonzus heeft een tweeling die precies een jaar ouder is dan Jonathan en die weet ook alles beter, zo irritant. Ik trek me er gelukkig niet zoveel van aan, maar soms begin ik ook wel een beetje te twijfelen. Dat hoort gewoon bij het moederschap, maar dat betekent niet dat je het verkeerd doet! Ik neem aan dat je kindje gezond is en goed groeit en dat jij veel liefde geeft en je best doet, meer kan je toch niet doen?
Het gaat niet om de hoeveelheid maanden, prima 9 maanden dan, maar meer om het feit dat je een kind die het zelf doet moeilijk tegen kan gaan houden. Niet stimuleren is wat anders dat kan je als ouder wel doen maar tegen houden wordt knap lastig.....
Ik denk ook niet dat je er iets aan kunt doen. Hij wilt het zelf en jij kent hem als de beste hoor. En wat het nekje breken betreft dat zal wel mee vallen