Hoi allemaal, Ongeveer 2 weken geleden heb ik geprobeerd om ons meisje door te laten slapen. En het lukte ze sliep meteen door (van 8 tot 8 ). Ze kreeg 4 flessen van de hele dag. Nu ben ik dus begonnen met opvolgmelk en nu hoeft ze de fles van 20:00 uur niet meer. En nu zit ik dus op 3 flessen per dag. Maar op de verpakking staat dat ze 4 flessen moet hebben. Dit is ons schema: 08:00 fles 180/6 10:00 groentehap half potje voor 6 maanden 12:30 fles 180/6 ongeveer rond 2 uur rijstwafeltje eet ze ongeveer voor de helft op. 16:30 fles 180/6 18:00 Fruithap half potje voor 6 maanden. Daarna naar bed. En normaal dan om 20:00 uur fles van 180/6 met 2 scheppen Nutrix Zou ik iets aan ons schema moeten veranderen? Of is het niet erg dat ze op 3 flessen zit? Groetjes Sanne.
Persoonlijk viond ik drie flessen wel erg weinig. Zeker als ze vanaf 16.30 tot 08.00 uur geen fles meer krijgt. Ik zou rond 16.30 groente of fruit gaan geven en dan rond 18.00/18.30 uur de fles.
Ik zou ook die laatste 2 inderdaad op proberen te wisselen. Zodat ze nog eindigd met een fles. Anderzijds: Als ze het zo goed doet, zou ik het zo laten. Hoewel groenten logischer zijn (vooral als ze straks met de pot mee gaat eten) dan fruit s avonds. Maar dat heeft misschien een goede reden, fruit smiddags en groente smorgens?
Mijn zoontje zit inderdaad op de hoeveelheid van drie flessen (1 x papbordje en 2 x flessen) maar we zijn wel met 4,5 maand begonnen en hij eet als een bootwerker. Ons schema: 8:00 bord pap (180 ml / 6 opvolgmelk) 12:00 lunch (boterham + fruit) 15:00 fles 180 ml /6 18:15 warme maaltijd + yoghurt toe 19:30 laatste fles 180 ml/6 (Goede Nacht of met nutrix) Misschien heb je er wat aan
Ik zit ook sinds een paar weken op drie flessen. Hier heb ik de derde fles vervangen door groenten en een toetje.
De reden is dat ik fruit s'avonds doe is dat ze nog niet gewend is aan de verschillende smaken van groente. Fruit gaat er bij haar altijd wel in. Zodra ze wat meerdere smaken van groenten kent dan draai ik het om. Wanneer zijn jullie begonnen met het geven van pap? (i.v.m. gluten) En welk merk pap? Ik heb al Bambix groei ontbijt in huis. Maar durf het nog niet te gebruiken. En wat geven jullie jullie kleintje als toetje? Groetjes Sanne.