Béaba Babycook of Avent Stomer

Discussie in 'Voeding' gestart door lucymila, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucymila

lucymila Niet meer actief

Ik heb van sinterklaas kadobonnen gekregen om zelf een stoomkoker te kopen.
    Ik heb de Béaba babycook (solo of original) gezien, en de Avent stomer-blender.

Heeft iemand een van deze apparaten? Wat is er specifiek handig aan, voor/nadelen?

Nu ik het mij ook al niet duidelijk wat het verschil in functionaliteit is tussen de Béaba solo en Béaba Original .
    Ik heb al op mammietalks gekeken, maar daar is mij niet duidelijk wat nunde verschillen zijn...

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind de babycook een topding. Stomen is sowieso gezonder. En ja, je kan dat ook in een pot op het vuur. Maar ik kan het aantal keer niet tellen dat ik de babycook opzette, en daarna opeens een krijsend kind had, of wat dan ook, waardoor ik pas hele tijd later weer tijd had om in de keuken te gaan kijken. Met een babycook is het eten dan klaar en nog lekker warm. Op het vuur is je pot inmiddels drooggekookt en het eten aangebrand. Er gaat ook ruimschoots voldoende in voor een maaltijd, en ik had een bijzonder hongerige baby.

Kan niet vergelijken met de concurrentie.

3. lucymila

Ja die verhalen zijn ook de reden dat ik er graag een wil.

Heb jij om een bepaalde reden voor Beaba gekozen? En heb jij de original of solo? Kun je in verschillnde sterktes pureren? Super glad of ook met stukjes?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Babycook gekozen omdat alle bevriende mama's daar enthousiast over waren. Ik heb de original, maar dat was geen bewuste keuze, ik wist niet van de solo af. Geen idee wat het verschil is.

Je kan langer of minder lang mixen, en dan heb je minder of meer stukjes. Maar ik heb nooit brokjes gedaan: ofwel kreeg ze puree, ofwel groenten in volledige stukken. Met wat kookvocht en olie erbij, krijg je het perfect glad.

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb de avent en ben er erg blij mee! Kunnen meerdere porties in. En super makkelijk in gebruik

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  7. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Ik heb de avent, en vind hem idaal. Mijn dochter houd nog niet van hele grove stukken pureer steeds een Beetje minder. Maar stomen is echt ideaal. Ik maak meestal grotere porties en doe die in de vriezer. Een dag van te voren uithalen en de volgende opwarmen, werkt super.
    Vers koken voor kleintje, goedkoper en gezonder. Binnenkort gaat ze steeds meer met ons eten, maar ik ga wel nog wat in de vriezer houden achter de hand!

8. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik heb ook de avent. Ik doe vaak in de avond verschillende porties maken en dan vries ik het in. Ik vind het ideaal.

9. lucymila

Bedankt voor al jullie tips en reacties!!!

10. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Ik heb de Avent, wat een topding is dat!
    Alles in stukjes, ding opzetten terwijl ik verderwerk aan wat ik bezig was, even mixen en een ideale, warme portie.
    Ik gebruik hem zelfs voor mij, ideaal voor 1 portie gestoomde groenten of groentepuree.

11. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook die Braun stoomkoker, had ik al lang voordat de kleine kwam. Gewoon daarna met de staafmixer als je wil pureren. Mijn zusje had die van Avent en was er wel tevreden over.

12. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb de avent vandaag binnen gekregen. Ik vind het echt een geweldig apparaat. Enige minpunt is dat er niet veel in kan. Dus geen grotere porties tegelijk

13. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ik heb de babycook en vind hem super fijn. Geen ervaring met de duo versie en ook niet met de avent.

14. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de Avent, geweldig apparaat. Gebruik em ook voor onze eigen groenten te stomen

Deel Deze Pagina