Ik heb van sinterklaas kadobonnen gekregen om zelf een stoomkoker te kopen. Ik heb de Béaba babycook (solo of original) gezien, en de Avent stomer-blender. Heeft iemand een van deze apparaten? Wat is er specifiek handig aan, voor/nadelen? Nu ik het mij ook al niet duidelijk wat het verschil in functionaliteit is tussen de Béaba solo en Béaba Original . Ik heb al op mammietalks gekeken, maar daar is mij niet duidelijk wat nunde verschillen zijn...
Ik vind de babycook een topding. Stomen is sowieso gezonder. En ja, je kan dat ook in een pot op het vuur. Maar ik kan het aantal keer niet tellen dat ik de babycook opzette, en daarna opeens een krijsend kind had, of wat dan ook, waardoor ik pas hele tijd later weer tijd had om in de keuken te gaan kijken. Met een babycook is het eten dan klaar en nog lekker warm. Op het vuur is je pot inmiddels drooggekookt en het eten aangebrand. Er gaat ook ruimschoots voldoende in voor een maaltijd, en ik had een bijzonder hongerige baby. Kan niet vergelijken met de concurrentie.
Ja die verhalen zijn ook de reden dat ik er graag een wil. Heb jij om een bepaalde reden voor Beaba gekozen? En heb jij de original of solo? Kun je in verschillnde sterktes pureren? Super glad of ook met stukjes?
Babycook gekozen omdat alle bevriende mama's daar enthousiast over waren. Ik heb de original, maar dat was geen bewuste keuze, ik wist niet van de solo af. Geen idee wat het verschil is. Je kan langer of minder lang mixen, en dan heb je minder of meer stukjes. Maar ik heb nooit brokjes gedaan: ofwel kreeg ze puree, ofwel groenten in volledige stukken. Met wat kookvocht en olie erbij, krijg je het perfect glad.
Ik zou voor zoiets als deze gaan https://www.conrad.nl/nl/braun-stoomkoker-timerfunctie-rijstkookfunctie-multiquick-fs20-wit-1136265.html?WT.mc_id=beslist&utm_source=beslist&utm_medium=vergelijkers&utm_term=1136265beslist&utm_content=&utm_campaign=feed&insert=8V Dan kun je meteen voor de hele familie koken en je hebt er veel langer iets aan. Pureren is hartstikke ouderwets, als je gewoon met 6 maanden begint kun je stukken geven of even prakken.
Ik heb de avent, en vind hem idaal. Mijn dochter houd nog niet van hele grove stukken pureer steeds een Beetje minder. Maar stomen is echt ideaal. Ik maak meestal grotere porties en doe die in de vriezer. Een dag van te voren uithalen en de volgende opwarmen, werkt super. Vers koken voor kleintje, goedkoper en gezonder. Binnenkort gaat ze steeds meer met ons eten, maar ik ga wel nog wat in de vriezer houden achter de hand!
Ik heb ook de avent. Ik doe vaak in de avond verschillende porties maken en dan vries ik het in. Ik vind het ideaal.
Ik heb de Avent, wat een topding is dat! Alles in stukjes, ding opzetten terwijl ik verderwerk aan wat ik bezig was, even mixen en een ideale, warme portie. Ik gebruik hem zelfs voor mij, ideaal voor 1 portie gestoomde groenten of groentepuree.
Ik heb ook die Braun stoomkoker, had ik al lang voordat de kleine kwam. Gewoon daarna met de staafmixer als je wil pureren. Mijn zusje had die van Avent en was er wel tevreden over.
Ik heb de avent vandaag binnen gekregen. Ik vind het echt een geweldig apparaat. Enige minpunt is dat er niet veel in kan. Dus geen grotere porties tegelijk