Baby en peuter op 1 kamer? Wie heeft ervaring?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Honnepon83, 8 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Honnepon83

Honnepon83 Actief lid

17 jul 2013
    107
    0
    0
    Stay at home mom
    Hoi Meiden,

Ik ben misschien een beetje vroeg, maar denk er toch vast over na:
    Ons zoontje is nu 15 maanden, en als deze zwangerschap goed verloopt is hij 23 maanden als de baby geboren wordt.

Wij hebben boven drie slaapkamers waarvan natuurlijk 1 voor ons en 1 voor ons zoontje. De derde kamer is waskamer. Onze kledingkasten staan er, de wasmachine en droger (er is ook geen andere plek in huis waar deze kunnen staan) en de strijkplank en wasmand. Niet echt een kamer om om te toveren tot babykamer dus.

Nu willen we als de baby geboren wordt hem/haar de eerste maanden bij ons op de kamer laten slapen. Dit ivm met nachtvoedingen/borstvoeding. We hebben dit bij de eerst ook gedaan en dit is ons goed bevallen.

Maar er komt natuurlijk een tijd dat de baby niet meer bij ons zal slapen, en we willen dan eigenlijk de twee samen op 1 kamer hebben. De kamer is er groot genoeg voor, en ik vind het ook wel handig om gewoon 1 verzorgingsplek te hebben voor beide kinderen.

Nu ben ik vooral benieuwd wie er ervaring heeft met roomsharing van een peuter en een baby. Hoe ging/gaat dat en wat zijn de voor/nadelen.

Ik ben benieuwd :)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben in ons vorige huis onze peuter ( nog net geen 3 ) en dreumes ( 1 ) laten delen. Ging heel goed en ze vonden het heel fijn. Zoon huilde nog weleens 's nachts maar dochter sliep daar doorgaans doorheen, ik ging hem dan toch wel halen om tussenin te leggen. Nu scheelt het wel dat wij altijd bij de kindjes blijven tot ze slapen dus geen gespook met naar bed brengen. En ook nu breng ik regelmatig de jongste een uur eerder naar bed als de oudste en is de jongste eerder wakker en gaat allemaal goed ( Dan slapen we met zn 3en op mijn slaapkamer als mn man weg is, worden niet wakker van elkaar )

3. Honnepon83

Honnepon83 Actief lid

17 jul 2013
    107
    0
    0
    Stay at home mom
    leuk om iig één positieve ervaring te lezen!
    Misschien nog meer?

4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn nichtje en neefje slapen ook op een kamer. Neefje heeft wat langer bij hun op de kamer geslapen, totdat hij zelf goed doorsliep. Hij heeft een tijdje veel gehuild 's nachts, ze legden hem dan in een campingbedje in de woonkamer. Niet ideaal maar zo sliep iedereen beter.

5. Filifjonka

Filifjonka Actief lid

13 jun 2012
    177
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontjes schelen 1,5 jaar en slapen sinds ze zes maanden en net twee jaar zijn al samen op één kamer. Ze zijn nu 4,5 en bijna zes. Eerst uit noodzaak, want we hadden maar twee slaapkamers, maar nu is het hun eigen keuze. Het is altijd goed gegaan. Ze houden elkaar niet wakker en vinden het zelf gezelliger samen. Het scheelt denk ik wel dat ze hetzelfde ritme hebben en goede slapers zijn.

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij mij slapen de oudste en de jongste bij elkaar.
    Toen de jongste 6 maanden was ging hij bij de oudste op de kamer (toen bijna 2)

Dit gaat erg goed! Oudste slaapt vrij vast maar kan nogal wat geluid maken. De jongste slaapt veel lichter. Als wij ze 's avonds komen toedekken wordt hij wakker, maar van z'n broer nooit!

Het enige nadeel is dat ze nu een periode hebben dat ze veel liggen te keten met z'n tweeën, dus elkaar wakker houden. Maar ze hebben het in elk geval erg gezellig :D
    En het voordeel is dat ze elkaar 's ochtends ook vaak vermaken, dan kunnen wij nog even blijven liggen, haha.

7. Honnepon83

Honnepon83 Actief lid

17 jul 2013
    107
    0
    0
    Stay at home mom
    Wat leuk om te lezen dat het in veel gezinnen eigenlijk prima gaat!
    Geeft mij ook vertrouwen in de situatie.
    Ons zoontje is een geweldige slaper, dus dat is alvast een goed begin :)

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het ook wel leuk om te lezen dat het lukt. Wij waren het ook van plan. Eén grote kamer hier, en dochter zou die gaan delen met een tweede kind. Maar aangezien dochter zo'n rotslaper is, leek dat opeens toch geen optie. Ze slaapt zo licht en onrustig, ik kan me gewoon niet inbeelden dat dat kan lukken. Dus gaan we eerst maar verbouwen, zodat we een extra kamer hebben voor kind twee er is.

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier 2 kinderen van bijna 3 en 1.5 op 1 kamer. Gaat super! Ze worden nooit van elkaar wakker en vinden het heerlijk bij elkaar.

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat leuk om ervaringen te lezen! Onze kindjes zullen ook samen op een kamer moeten en ik zit er regelmatig over na te denken hoe dat dan gaat en hoe ik dat aan zal moeten pakken.
    Maar zo te lezen moet het dus best kunnen.

Deel Deze Pagina