M'n kleine grote meid heeft een druk weekend gehad waarin ze vond dat ze niet hoefde te slapen, er was zoveel te doen! Vandaag wordt alles ingehaald. Ze heeft uitgeslapen tot vanmorgen half 9, daarna een lange ruk gemaakt tot 12 uur en om 14:00 is ze weer naar bed gegaan. Ze slaapt nu nog steeds! We doen hier indien mogelijk de slaapjes en voedingsmomenten op verzoek. Meestal zit er wel een zekere regelmaat in, behalve vandaag dus en ik kom duidelijk in de knel. Vanmorgen heeft ze dus een fles gehad, toen ze daarna naar bed ging en weer wakker werd was het alweer tijd voor een fles. Het fruit hebben we dus overgeslagen onder het mom van: die doen we vanmiddag in plaats van de yoghurt. Ik betwijfel alleen of dat wat gaat worden?! Als ze straks wakker is dan kan ze zo aan haar avondeten en op het laatst de avondfles en thats it... hoe 'slecht' is dat? Ze heeft dan haar yoghurt en fruit niet gehad. De twee flessen die ze heeft gehad vandaag gingen leeg en de laatste fles gaat ook altijd leeg. Oh en voor wat het waard is: vanmiddag 2 stukjes brood Ik zit hier op het puntje van m'n stoel, weet echt niet wat ik moet doen. Wakker maken of toch niet? Ze zal het wel nodig hebben denk ik dan en die ene keer dat ze een fruitje en yoghurtje mist... Aan de andere kant spreekt in mij de onzekere miep die zich afvraagt of dit wel kan? Niet dat ik er nu nog wat aan kan veranderen trouwens, de dag is bijna voorbij voor haar, maar dan weet ik het in elk geval voor de volgende keer...
Zolang ze haar flessen maar goed drinkt en lekker slaapt om uit te rusten! Dagje geen groente of fruit is dan geen ramp.
Thanx dirksmama. Die flessen gaan wel goed, daar maak ik me niet druk over. Om 16:30 werd ze wakker, heb haar d'r groente gegeven, nu ligt ze weer even in bed. Meestal duurt dat laatste slaapje een uurtje, dan de fles en dan naar bed. Ben benieuwd wat ze er vandaag van maakt.
Niet te druk om maken! Als ze hier rond die tijd sliep, liet ik haar lekker liggen. Ze is straks vanzelf wat meer wakker en haar melk is nog het belangrijkst.
Tot zeker een jaar is de fles belangrijker als vast voedsel. Lekker laten slapen hoor! Hier vandaag ook boterham overgeslagen omdat ze ineens een slaap-aanval kreeg om 11.15. Naar bed dus! Na het slapen een boterhammetje gegeten en toen maar een sinasappeltje geperst om toch wat fruit te krijgen, maar zo zie je, zelfs na het jaar heb je soms dat slapen ipv eten komt. Is echt niet erg hoor!
Bedankt voor jullie reacties! Stiekem weet ik wel dat het best wel kan voor een keer en dat haar melk nog het belangrijkste is, maar ik kan mezelf ook helemaal onzeker praten hoor... Gisteravond heeft ze in elk geval haar groente op gesmikkeld en later de fles helemaal leeg gedronken, is tevreden gaan slapen en vanmorgen vroeg meldde ze zich weer, ze doet het dus nog!