Baby 6 maanden dagmenu

Discussie in 'Voeding' gestart door Sunshine88, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#21 Cygnet2, 16 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2011
    Vanaf 6 maanden mogen melkvoedingen vervangen worden door vaste voeding maar niets moet. Melk is niet belangrijker maar gewoon de basis en die moet langzaam maar zeker over gaan in andere gevarieerde voedingsoorten. Neem je tijd en zolang een kind nog overduidelijk moet wennen aan het idee van eten.. dan zijn melkvoedingen gewoon de basis. Je merkt het snel genoeg wanneer je kindje over gaat op echt ander eten.

Sommige kinderen moeten gestimuleerd worden om meer vaste voeding te gaan eten. Dan is het verstandig om gecontroleerd de melkvoedingen terug te brengen. Dit doe je pas wanneer je merkt dat de voorkeur voor melk wel heel duidelijk is :D

2. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze eet t liefst wat ik eet wel grappig haha ook als ik speciaal voor haar een peertje heb gepureerd bijvoorbeeld en ikzelf eet dan gewoon een peer in stukjes, de gepureerde peer wil ze absoluut niks van hebben maar mijn peer ja hoor daar wil ze lekker aan sabbelen.

Ik ga vanaf 7 maanden proberen om een sneetje brood in thee te soppen en dan aan haar te geven lijkt me makkelijker want ze verslikt zich in gewoon droog brood.

3. adi

adi Niet meer actief

Peer: dan zou ik gewoon het gepureerde overslaan en je kindje gewoon datgene geven wat jij ook eet. Dat is helemaal prima, en er zijn hordes kinderen die vanaf 6 maanden gewoon stukken eten.

Brood: ze zal zich echt veel sneller verslikken in nat brood dan in droog brood. Het eerste plakt namelijk in de mond en in de keel. Droog brood glijdt veel makkelijker door, plus dat ze die veel beter terg kan kokken als het vast komt te zitten. Nat brood kan heel gevaarlijk zijn (net als die 6mnd liga's), omdat het plakt en het kind kan dan veel moeilijker kokken en het teruggeven mocht het fout gaan.

4. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stukjes peer? Echt waar hey dat lijkt me best eng eerlijk gezegd. Dat slikt ze denk ik gelijk door.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    de eerste keer doet ze dat idd (en de daarna vast ook nog wel eens) en ze kokt hem zo weer terug hoor. en dan weer van voren af aan beginnen :) Ze moeten ergens leren kauwen toch. maar als ze ook nu al haar voorkeur heeft zou ik het zeker eens proberen.

6. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dan begin k morgen maar met een stukje brood denk ik stukjes fruit en groente w8 ik nog ff mee.

Deel Deze Pagina