boodschappen doen met baby...Hoe??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door krabbeke, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag die misschien heel simpel is op te lossen maar ik kom er niet aan uit :D
    Ik vraag me af hoe je boodschappen kunt doen met een kleine baby. En dan bedoel ik niet een klein dagelijks boodschapje maar echt de wekelijkse boodschappen waarbij je een volle booschappenkar hebt. Ik kan niet met, en de kinderwagen, en een booschappenkar rijden, maxi cosi in de boodschappenkar kan maar dan kan ik mijn boodschappen niet meer kwijt ;).
    Man kan wel mee maar het leek mij nou net zo handig dat ik alleen kan gaan zodat we, bijv. onze vrije zaterdag, niet hoeven te besteden aan boodschappen doen. ben al voor een draagzak aan het kijken maar het moet toch ook anders kunnen?

Wie heeft er een goede tip :)

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zet de maxi cosi dwars op de wagen zodat de inhammen gelijk vallen met de zijkanten zeg maar. of anders als dat niet kan zet ik de maxi cosi op dat achterrekje dat voor bier is bedoeld

3. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Draagzak/draagdoek lijkt me dan de enige oplossing..
    Toen mij kinderen nog te klein waren voor het boodschappenkarretje, ging ik ook wel alleen 's avonds, of mijn man. De winkels zijn hier tegenwoordig tot 22u open..
    Misschien wat proberen te schuiven met de boodschappentijden, dus bijvoorbeeld dat één iemand 's avonds gaat en de ander bij de baby blijft...

4. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Mijn man gaat in zijn eentje op zaterdag, lekker snel en makkelijk :D

Heel soms gaan we met zijn drietjes, maar dan hou ik de kleine gewoon vast :)

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Of we gaan met z'n drietjes.
    Of een van ons blijft thuis bij de kleine en gaat de ander gauw boodschappen doen.

6. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    lekker gezellig in de draagzak! Wat zou ik toch zonder dat ding moeten... ;)

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hebben bij de C1000 van die speciale boodschappenwagentjes waar je je mc op kan zetten. Maar waarom gaat 1 van jullie niet gewoon na het avondeten boodschappen, kan de ander gewoon thuis blijven met de baby.

8. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand die thuis blijft bij de baby kan zeker! Maar het leek mij juist wel makkelijk om overdag te gaan als ik toch weinig te doen heb en mijn man dan druk aan het werk is ;) Dan kunnen we als hij wel thuis is, leukere dingen doen dan boodschappen.
    Maar de draagzak gaat er toch komen dus dan is mijn 'probleem' opgelost. En anders moet papa toch maar gewoon mee haha

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik doe ze gewoon op vrijdagavond.

Debby, kijk uit met de mc zo neerzetten. Lijkt stabiel maar ik heb er weleens eentje zien vallen met baby en al.

Krabbeke, leuke naam heeft je zoon trouwens :D

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heeft de supermarkt geen speciale wagens voor mc? Hier heeft de AH een paar van die speciale wagens waar een rekje voor de mc op zit. Daar past net zoveel in als in een gewone wagen. Maar wij namen meestal gewoon de draagzak.

11. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

als het zo uitkomt neem ik niels in de mc mee en zet hem op het kinderzitje. zo vind hij het gezellig en kan ik hem goed in de gaten houden

12. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier hebben de supermarkten speciale karren met plateau waar je de cosi op kunt zetten + vast maken.
    Ook heb je karren met een vast maxi cosi waar je je baby in kunt leggen.
    En ik deed als we met ons 2en boodschappen deden ook wel de maxi cosi op dat zitting ding waar normaal kindjes zitten, uitklappen maar wel beet houden want je kunt er niet op vertrouwen dat het blijft staan, dus 1 de spullen inladen en de ander de baby en wagen duwen.

Wij deden eigenlijk heel veel met ons 3en boodschappen, mocht in het begin ook niet tillen (keizersnede) dus dat ging ook niet anders.

13. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Draagzak of man mee. :)

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    draagdoek zit zoveeel lekkerder als een draagzak
    Dus ik deed zoey altijd in de doek heerlijk makkelijk
    Maar meestal maakte ik een lijstje en haalde mijn vriend de boodschappen nu gaat Zoey vaak met papa mee.

15. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft de Jumbo karretjes met een MC-achtig zitje erop. Is wel wat hard maar werkt voor dat eventjes best goed. Ik klap eigenlijk altijd het kinderzitje van het karretje open en zet daar de MC op. Gezellig contact en je kunt de MC nog een beetje vast houden. Doe dat vooral omdat ik niet eerst 20 karretjes wil verplaatsen voordat ik een keer zo een met een zitje tegen kom

16. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marieke1983: Dank je wel :)

De mc er los op zetten zal ik niet zo snel doen, vind dat een beetje eng namelijk. Hier bij de jumbo geen speciale wagens met een zitje erop. Morgen ga ik een draagzak bestellen, kan ik iig veilig alleen boodschappen doen met baby.

17. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier hadden we ook altijd de mc op het zitje staan. Staat vrij stabiel, maar natuurlijk altijd in de gaten houden!

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook wagens met zo'n MC-rekje erop. Erg handig. Hoewel ik vaak met opa ging (man werkt 6 dagen) en ik dan de kinderwagen duwde en opa de kar.
    Bij ons staan die karretjes trouwens ook niet bij de normale karren maar apart. Daar staan karretjes met zo'n plastice maxicosi-achtig zitje erop, een MC-rekje en ook rolstoel-karretjes. Misschien toch ook bij jullie Jumbo op een aparte plek?

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij hebben het geluk dat hubbie om 14u thuis is (begint om 4.30u) dus óf ik ga alleen boodschappen doen en hubbie past op óf we gaan met zn drieen en dan gaat de maxicosi op kinderwagenonderstel, de een rijdt daar dan mee en de ander met de boodschappenkar.
    Ik zie wel heel vaak maxicosi's op het kinderzitje van de kar staan en ik zie ook van die speciale rekjes op karren waar de maxicosi op kan staan, maar dat hebben ze denk ik niet bij elke supermarkt

20. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wij doen elke zaterdag met z'n 4en boodschappen (lekker vroeg, zodat het rustig is). Zoonlief gaat in het zitje van de boodschappenkar en dochterlief gaat in de maxicosi met onderstel. Als ik alleen zou gaan, dan doe ik haar in de draagdoek, maar dat is nog niet voorgekomen.

Deel Deze Pagina