Wat is dit nu ineens?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door C1987, 27 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ons zoontje van nu 6,5 maand is echt een schat van een baby. Hij vindt 'alles' over het algemeen goed. Slaapt overdag goed (nog meestal 3 slaapjes).
    Nu slaapt/sliep hij sinds een goede maand door, krijgt rond 20.30 uur zn laatste fles en kwam dan rond 7.30 weer. Maar nu is het al een aantal nachten zo anders.... hij wordt halverwege de nacht onrustig (kreunen en mopperen) en ik kan dan echt niet slapen als ik hem hoor.. Afgelopen 2 nachten weer maar een klein flesje gegeven en dan sliep hij weer verder. Ik dacht dus dat hij mogelijk niet vol genoeg zat wanneer hij aan de nacht begon dus gisteravond flesje van 210 gegeven ( heeft hij ongeveer 30 cc van laten staan). Maar deze nacht is 'gewoon' hetzelfde.. Hij is rond 2.30 onrustig geworden en is dat nu (6.00) nog steeds.. Ik weet niet wat ik moet doen, maar weet wel dat ik dus amper geslapen heb en straks ook weer gewoon moet gaan werken, dit ga ik geen dagen volhouden..
    Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn bij mijn zoontje en wat ik er dus 'aan kan doen'??

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Als het opgelost lijkt door een klein flesje te geven dan zou ik dat gewoon doen. Soms is het een fase en even nodig. Dan liggen jullie allebei weer snel te slapen.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ons zoontje wordt ook regelmatig wakker snachts. Nou ja, echt wakker is hij niet. Hij is heel onrustig en kreunt veel. Kan ook zo ineens hard gaan huilen. Dacht ook dat het honger was, maar sinds ik hem gewoon even eruit haal en kalmeer (in zijn geval heeft praten geen zin, maar een liedje zingen wel) slaapt hij weer verder. Dit heeft hij sinds hij zeven maanden is. Dan is het weer een tijdje rustig en vannacht was hij drie keer wakker. Ik ben alleen se derde keer eruit gegaan omdat hij toen wel heel hard huilde. De overige keren heb ik gewacht en viel hii weer in slaap.

Kunnen nare dromen zijn denk ik.

Edit: sinds een maand doet hij moeilijk wanneer we hem baar bed brengen. Normaal konden we hem in bed leggen en ging hij rustig liggen. Dit is nu anders. Kan bij een sprongetje horen.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze jongste is 7,5 maand en doet dit sinds een week, ik denk dat ze een groeispurtje heeft. Ze krijgt snachts een klein flesje van 60ml en slaapt dan weer heerlijk verder.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is heel normaal. Eens doorslapen, betekent niet altijd doorslapen ;)

Mijn twee dochters zijn van 6 tot 13 maanden elke nacht een paar keer wakker geworden. Ook om te drinken (gaf BV). En soms was dat 4 keer per nacht. Als dat elke nacht zo is, gaat je lichaam daar ook aan wennen. Ik ging de dag daarna ook gewoon werken.

Ik zou hem dus een flesje geven, hij heeft het nodig en dan slapen jullie allemaal het snelst.

6. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap best dat het erbij hoort.. maar heb dit bij onze oudste nooit zo gehad (die was op latere leeftijd wel een aantal keer wakker s nachts maar dat was echt dromen, met 6 maanden dromen ze toch nog niet echt ?! )
    Vandaar mij vraag ook.. en natuurlijk kan ik heus wel werken/functioneren maar wat meer nachtrust zou toch ook wel heel prettig zijn..

7. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Hier gelukkig de nachten geen last (even afkloppen! Wil het graag zo houden haha) maar overdag vreselijk aan het huilen en jengelen.. ze is nu ook 6,5 maand! Heb d'r vanmiddag een topic over geopend..
    Ik denk dat het te maken heeft met sprongentjes..
    Tips heb ik niet helaas! Hoop alleen dat het voor jou en voor mezelf snel over is haha

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    ....gewoon meteen een fles geven?
    Met 6.5 maand is een nacht voeding niet ongewoon. En dat hij eerder wel doorsliep hoeft niks te zeggen. Misschien heeft hij nu een groeispurtje waardoor hij behoefte heeft aan extra melk.
    Volproppen voor het slapen zou ik echt niet doen. Dat is niet goed voor het maagje.

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Tanden?

Hier 2 jaar lang een heel onrustige slaper gehad (op de top precies 10 x per nacht wakker).
    Het is echt doodvermoeiend maar je hebt geen keuze. Ook ik werkte gewoon en soms op de automatische piloot.

Hier in ieder geval extra onrust bij tanden/kiezen.

Deel Deze Pagina