Mijn zoontje is 10 maanden en gaat 3 dagen naar het kdv. Het schema wat daar in de middag wordt aangehouden is het volgende. 14.30 uur yoghurt/fles 16.30 uur avondeten 19.00 uur fles (thuis) en naar bed Wij eten zelf meestal rond 18.30 uur. Ik zou het leuk vinden om samen te eten, in elk geval de dagen dat hij niet naar het kdv gaat, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Op de dagen dat hij wel naar het kdv gaat kan ik op z'n vroegst om 17.00 de fles geven als ik aangeef dat ze hem daar geen avondeten hoeven te geven. Als hij niet genoeg gegeten heeft wordt hij vaak om 22.00 uur wakker voor een fles, maar dat vind ik niet erg. Het probleem zit er meer in dat als hij erge honger heeft hij te gefrustreerd is om iets anders te eten/drinken dan melk. Alle tips zijn welkom! Aanpassing: zijn er misschien mensen die om 16.30 uur een groente/fruithap geven (dus als tussendoortje) en om 18.30 uur een volwaardige maaltijd?
wij eten zelf rond 18.00 en op woensdag rond 19.00 en yoshua eet al een tijdje met ons mee. hij krijgt nu rond 15.30 een tussendoortje (broodkorst, fruit oid) en water en dan red hij het tot 18.00. op woensdag probeer ik hem rond 16.30 zn tussendoortje te geven omdat hij het anders niet red tot 19.00. als dat niet lukt krijgt hij een kleiner tussendoortje en dan later nog een klein tussendoortje of alleen nog wat water. (heel soms een klein flesje)
Daar zitten wij ook mee inderdaad. Dafne krijgt op kdv warme hap om 17 uur. Eigenlijk nog noodgedwongen, want later is ze te moe voor. Hoewel het de laatste week als we gewoon thuis waren, wel lukte. Vervelende kan zijn dat ze gewoon beetje miepig is voor het eten. Ik denk dat dat op kdv wel komt doordat ze rond 15 uur nog rijstwafel krijgt, maar daar weinig van eet. Dus heeft ze gewoon echt honger om 17 uur. Ik ga nu eerst op de dagen dat ik/papa/oma thuis ben, fruit rond 15/15.30. En dan eten met z'n 2 en (vriend werkt 's nachts en ligt om 14 uur in bed, dus ik eet altijd alleen) rond uur of 18. Dan kan ze ook yoghurt als toetje en de fles eraf over een paar weken als ze 1 wordt.
Zou je het dan niet om kunnen draaien. Dus rond 16.30-17.00 een fles (laten) geven en dan om 18.30 gewoon met jullie mee eten? Maar hier liet ik hem altijd gewoon in het schema mee draaien (bij de gastouder). Dan gaf ik hem als wij gingen eten gewoon nog een beetje van ons eten, dus kreeg hij 2x avondeten. Naar mate hij ouder werd en alle flessen overdag eraf waren kon hij ook gewoon prima wachten tot het avondeten thuis. Hij krijgt dan bij de gastouder rond 17.00 vaak nog wel een cracker o.i.d. Want dat trekt m'n zoontje nu nog steeds niet van 12.00-18.00 op alleen een koekje of een stukje fruit.
Hier ook altijd vroeg avondeten, geef daarom nu rond 16:00 iets anders (boterham pindakaas of een cracker oid). Dan eet ze om 17:30 haar avondeten en gaat daarna naar bed. Wij eten dus ook nooit samen want dan ben ik nog aan t koken of moet er nog mee beginnen.. Wel jammer maar komt vast vanzelf als ze wat groter is. Rekken is geen optie, ze is dan ZO moe. Uiterlijk 18:00 ligt ze in bed
Hier was dat handiger geregeld: 's middags warm eten bij de onthaalmoeder, namiddag fruit, en dan een boterham bij thuiskomst.
Kane krijgt zijn laatste fles om 16.30 en eet dan om 18.00 met ons mee, daarna naar bed. Wanneer een van ons aan het werk is word er toch om 6 gegeten zodat hij op hetzelfde tijdstip eet. Zijn we er allemaal dan eten we met zn allen.
Ik zou de fles van 19 uur wel kunnen ruilen met het avondeten, maar zit er dan niet erg weinig tijd tussen de twee flessen?
Als Deen naar het kdv gaat wordt hij opgehaald door mn zus die zet hem af bij mn moeder. Daar eet hij z'n avondeten rond 1715/1730, wat sap erbij. Ik geef hem dan thuis om 1915 zo z'n laatste fles e dan naar bed.
Ja, dat dan wel. Hoeveel flessen krijgt ie? Hoewel bij Dafne de middagfles door slapen ook weleens om 15.30 is, dan eten om 17 en nog fles om 18.30. Gaat toch altijd wel allemaal op.
Zoonlief gaat 3 dagen in de week naar kdv, waar hij om 16.30 al z'n avondeten krijgt, en dan rond 18.15 uur een bak yoghurt (voorheen was dat de fles) en dan tussen 18.30 en 19.00 uur naar bed. Maar, daar loopt zijn hele schema sowieso voor op de onze. Brood krijgt hij daar al om 11.15, en tussendoortje rond 14.00 uur. Op de dagen dat hij thuis is, gaat het zo: brood rond 12.30/13.00 uur, tussendoortje rond 15.00 uur, en dan eten we samen avondeten om 18.00 uur. Afhankelijk van hoe laat hij slaapt 's middags krijgt hij ook nog wel eens z'n tussendoortje na z'n slaapje, en dan is de overlap tot het eten prima te doen. Maar meestal redt hij het sowieso. En anders krijgt hij nog wat kleins om het te redden tot het avondeten. Z'n yoghurt krijgt hij in principe dan meteen achter het avondeten aan, soms met een halfuurtje ertussen. Met de fles lieten we dan zeker een uur ertussen. Het is een beetje spelen met de tijden maar uiteindelijk gaat het vanzelf, is mijn ervaring
Mijn zoontje krijgt thuis altijd rond 16.00 de fles (op die leeftijd van 10 mnd) en dan aten wij om 18.00. Op de creche krijgt hij rond 14.30 de fles omdat z'n dag dan ook eerder begint, slaapt dan tot 17.00 en meestal haal ik hem dan op. Nooit problemen gehad met het niet samen eten. Ook op creche dagen eten wij samen aan tafel.
Wij zijn beide laat thuis, dus eten rond 18.30/19.00. Omze dochter gaat is niet anders gewend. Ze krijgt haar melk gewoon bij het avondeten. Sinds kort is dat gewone melk. Ze vindt melk erg lekker, dus ze krijgt dit ipv yoghurt.
Hier dochter bijna 1 jaar, ben wel van België 's Morgens fles en boterham, rond 9u snack, 11/12u groentepap (Geplet), 15/16u fruitpap, 17u/17.30 boterham of beetje van ons mee aan tafel, 18u/18.30 fles en dan gaat ze slapen Haar laatste 3 voedingen zijn nogal kort op elkaar, maar ze eet altijd alles zo goed als op! Ze moet maar tot 16u naar de crèche, dus we kunnen wel altijd samen eten.
Mijn zoon is wel wat ouder, maar eigenlijk eet hij altijd rond een uur of 5, kwart over 5. Om zes uur is hij namelijk echt kapot en wilt hij naar bed, en anders eet hij gewoon te slecht door de moeheid. Als vriend late dienst heeft, eet ik vaak samen met mijn zoontje (ook een beetje afhankelijk van wat we eten, zoon wilt momenteel alleen nog maar potjes wegens kiezen). En als vriend vroege dienst heeft, eten we wel met z'n allen rond kwart over 5. Maar toen hij nog flessen kreeg, kreeg hij ook altijd rond dat tijdstip zijn avondeten, omdat anders zijn fles er te dicht op zat en dit het beste uitkwam met zijn schema. Maar als er straks weer flessen komen te vervallen, heb je best kans dat het nog wat schuift hoor.
De kindjes die na zessen echt moe zijn, worden die ook 's ochtends rond 6 uur wakker? Mijn zoontje wordt namelijk vaak rond half 7 wakker in de ochtend en lijkt rond 19 uur moe te worden (of wat eerder moe, maar nog even knuffelen en flesje). Ik dacht dat ik het misschien zo kon doen: 7.00 fles + pap 9.30 fruithapje 12.00 fles + brood 14.30 groentehapje (zonder aardappel, rijst, pasta, vlees of vis) 17.00 fles 18.30 hapjes mee eten aan tafel + yoghurt 22.00 fles + pap (alleen als hij zelf wakker wordt) Hier zullen ze alleen bij het kdv niet zo vrolijk van worden, maar het lijkt me niet te veel moeite om in plaats van om 14.30 uur een fles of yoghurt te geven een zelf meegegeven groentehapje te geven toch?
Dat scheelt, dochter gaat rond 18u/18.30 slapen en wordt tussen 7u & 8u wakker.. Maar vandaag is ze wat ziekjes en werd ze pas om 8.45 wakker (En lag er van 18.15 in). ze heeft wel een periode gehad (Toen ze 9/10 maand was) dat ze klokslag 6u wakker werd. Dat was erg vermoeiend Ben blij dat ze nu wat langer slaapt
Dafne ligt tussen 18.30 en 19.15 in bed. Later naar bed betekent helaas niet langer slapen. Ze is altind rond 6 wakker helaas. Ik vind groente midden op de dag echt gek, haha. Maar je kan het toch overleggen? Hier is t inmiddels wel zo dat ze wat later eten trekt. Je kan dat natuurlijk ook gewoon afwachten.