Onzeker - krijgt ze wel genoeg - kv gaan geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai dames,

Graag even jullie mening, heb weer eens even wat advies nodig!

Ons meisje is lang en licht, maar volgt nog wel ongeveer haar eigen lijntje op bv.com, niet bij het cb, daar buigt ze licht af naar onder. Ze eet nog weinig bijvoeding, meestal wel met smaak, maar goed niet veel. Ze drinkt nog 5x per etmaal, ook 's nachts.

De afgelopen tijd heb ik een beetje afgebouwd, oa door het aflopen van het kolfrecht, en in de hoop dat ze wat meer zou gaan eten. Ze krijgt nog 5x bv:
    - ontbijt-bv
    - 2 slaapjes overdag, met ervoor bv en erna bijvoeding
    - bv na het avondeten voor het slapen gaan (+ een flesje gekolfde bv van 80 cc, dat ik na de bv weer kolf voor de volgende dag, dit zodat ze wat meer drinkt en wat langer slaapt)
    - een nachtvoeding, of twee en dan geen "ontbijtbv"

Op de drie opvangdagen krijgt ze voor overdag nog maar 250cc melk mee, dat is te weinig, ze eet dan ook nog yoghurt, eerst maar 70 cc, nu wel 150 en lijkt nog hongerig, maar eet niet veel extra brood en fruit, soms wel.
    Er was een 17.30 bv, maar die is eigenlijk meer per ongeluk vervallen door lange werkdagen en dan gelijk aan tafel. Avondeten eet ze op zich best goed, misschien ook daardoor?

Het probleem is dat ik denk dat ze er niet meer genoeg aan heeft. Zeker nu ze sinds kort is gaan staan en een beetje stappen, dat kost natuurlijk veel kracht. Verder is ze sowieso erg druk en bewegelijk en verbrandt dus veel.

Waarom denk ik dat: na 1,5 mnd stabiel 1 nachtvoeding, en ongeveer 5 nachten soort van doorgeslapen te hebbben, eindelijk!, komt ze nu ineens weer elke nacht 2x! Ik heb ook het gevoel dat ik niet zoveel melk (meer) heb, heb ieg veel slappe borsten enzo. En ik realiseerde me dat die voeding van 17.30 eigenlijk ook al was vervallen en maak me ineens een beetje zorgen.

Ik overweeg nu om (ipv of naast de yoghurt) toch kv te gaan geven, een fles overdag op opvangdagen, en een klein flesje 's avonds, om de dag, zodat ik 2x kan kolven voor het avondflesje bv en dat ok wat kan ophogen naar 100-150 cc ofzo. Natuurlijk hoop ik ook dat ze er beter van gaat slapen.

Wat vinden jullie? Of kan ik beter weer vaker bv gaan aanbieden? Dat is eigenlijk op werkdagen gewoon niet meer te doen. Graag jullie reacties!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lieverd, je hebt gewoon weer even regeldagen!
    Ik zou toch liever gewoon de toegang tot de borst zo groot mogelijk houden en bouwen aan meer vast voedsel. En dan op werkdagen wat meer stevig eten naast de yoghurt.

Als je werkt, toch meteen aanleggen als je haar ziet, en even iets anders regelen voor het warme eten (vooruitkoken en opwarmen of papa dienst laten draaien).

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    denny had ook regeldagen toen hij 10 maanden was. we zijn er eigenlijk nog niet zo lang vanaf. en meid, slappe borsten hoeft niet te zeggen dat je weinig voeding hebt hoor. ik heb ook al een paar weken slappere borsten en denny is in 1 maand toch 770 gram aangekomen en 3 cm gegroeid. en hij krijgt echt doodnormale bijvoeding hoor, niks teveel. ik denk dat het regeldagen zijn dat je kindje weer meer vraggt ´s nachts idd misschien ook door de ontwikkeling. dan hebben ze toch wat meer honger na zo´n dag.

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dank dames, fijn even wat steun :)

Regeldagen, zou het? Goh, had ik niet aan gedacht, met deze termijn nog! Waarom regelt ze dan niet wat meer bijvoeding ipv bv ;) Het voelt ergens wel als de "verkeerde kant op" regelen... meer bv gaan drinken ipv meer bijvoeding gaan eten!

Stevig voedsel: ze eet gewoon weinig. Ik krijg er zelf ook vaak alleen wat meer in door wat aanhoudend aan te bieden, en toch wat in haar mondje te stoppen (en je ziet haar denken: goh, best wel lekker, doe nog maar een hapje!) of even af te leiden, ofzo. En zoveel tijd en aandacht is er op de opvang natuurlijk niet, terwijl ze ook al veel en vaak en lief aanbieden voorzover ik kan beoordelen.

Deel Deze Pagina