Handig, dit topic. Ik ben ook erg aan het stuntelen met voeding. Mag je van opvolgmelk maar maximaal 800 cc geven? Bij ons op het CB zei de arts dat Roel wel 1200cc mag! Ik had eigenlijk al niet zoveel vertrouwen in die arts. Ze kon eigenlijk geen goed antwoord geven op mijn vragen. Ik zit ook met de slaaptijden een beetje lastig. Nu is mijn schema zo 9.00u 210+7 10.30 bed 13.30 wakker maken en 210+7 15.30 bed 17.30 wakker maken en 210+7 19.00 uur bed 21.00 uur wakker maken en 210+7 Ik heb nu nog geen vaste tijden voor de hapjes. Ben ook pas sinds een paar dagen bezig met laten proeven. Hoe zouden jullie het doen?
hoi marleen, wat slaapt roel nog veel overdag.... Mika slaapt van 9 tot 10 en van half 1 tot 2 en 's middags soms nog een kwartiertje ofzo. ik ben zelf begonnen met de hapjes vlak nadat hij een fles op had 's morgens. Dan kun je ook in de gaten houden of hij ergens op reageert ofzo. En als je weet dat hij een aantal dingen goed verdraagt, dan kun je het ook 's avonds geven. In jouw schema zou je dat na de flessen van 9u en 17.30u kunnen doen.
waarschijnlijk niet. maar ik ben begonnen met ruim 4 maanden een paar lepeltjes, dan heeft hij natuurlijk nog genoeg aan melk en is het alleen maar extra. Als het echt een voeding moet gaan vervangen zou ik zeggen eerst een halve fles, dan wat fruit of groente, dan de rest van zijn fles. En dan kun je langzamerhand meer fruit of groente en minder melk geven. Ik doe het nu zelf tussen de flessen door, maar dat wordt voor jou wel lastig als je Roel er iedere keer voor wakker moet maken
Tayo's schema is als volgt: 07.00 uur Borstvoeding 10.00 uur Fruithapje (200 gr) 12.30 uur Borstvoeding + boterham 15.00 uur diksap 17.00 uur Groentehap (200 gr) 20.00 - 21.00 uur 200 cc bv met 2-3 schepjes rijstebloem De boterham geven we pas sinds 3 dagen maar dit gaat best wel goed, we geven hem nu eerst samen met een beetje bv in bordje en hij eet hem hlemaal op. Over een tijdje krijgt hij bij de diksap ook een koekje of soepstengel of iets dergelijks, we hebben dit al weleens geprobeerd maar dit vind hij toch nog maar vreemd. groetjes Maartje
esmee krijgt smorgen een fles 180 10.00 fruithap 12.00 bordje pap en 90 cc fles 15.00 beetje diksap en rijstwafel 1700 warm eten 19.00 fles 180 opvolg melk Ales je gewoon 4 flessen blijft geven is het natuurlijk ook logisch dat een kindje minder fruit of groente eten daar hebben ze dan gewoon geen zin in hebben geen honger genoeg wij hebben het gewoon even doorgezet vond het best een lange tijd van 12.00 tot 1700 maar het gaat prima en anders doe ik het eten gewoon om 16.00. succes er mee