mijn baby van 7 maanden drinkt bijna niks meer. het begon met dat hij niks meer tussendoor wou drinken (watre, diksap, thee) maar hij heeft nog maar 3 flessen van 210 +7, hiervan laat hij meestal 40-80 ml staan. sinds gisteren neemt ie ook die flessen niet meer. alleen de ochtend fles nog, en die drinkt hij ook niet helemaal op (40ml) hij wou wel uit het glas van mijn vriend water drinken, maarja, ik kan hem nog niet uit een glas laten drinken. vanavond heb ik geprobeerd om van zijn fles dan maar pap te maken, zodat hij met de lepel kan eten, maar ook dat heeft hij niet op. wat nu? hij eet trouwens wel fruit en een potje groenten en 1 boterham.
Lukt het drinken wel uit een beker? Anders tuitbeker of rietjesbeker proberen of vers geperst sinaasappelsap ofzo, dat hij toch nog wat aan vocht binnen krijgt? Ik zeg ook maar iets. Succes!
ik nheb zo'n antilek (schrijf je dat zo), tuitbeker, maar ook daar drnkt hij niet uit, dat heb ik vandaag ook maar weer eens geprobeerd.
Jesse is even oud maar drinkt ook niet zoveel. Twee flessen met 190 cc en bij z'n brood nog 120 cc. Tussendoor wel fruit en groenten en een beetje yoghurt, maar tussendoor iets drinken wil hij niet. Ik zal dinsdag es vragen bij het CB of dat te weinig is.
Een van de decmama's had ook dat probleem met haar zoontje rond 6/7 maanden. Je kunt pap geven met een lepeltje, yoghurt, in fruit/groente zit idd ook vocht. Of uit een plastic bekertje laten drinken. Veel succes! (het kan ook 'gewoon' een fase zijn of misschien doorkomende tandjes die pijn doen?)
Hoi! Zoals ik het begrepen heb moet een kindje van 7 mnd ongeveer 500 ml vocht per dag binnen krijgen. Als ik even zo snel reken dan krijgt jouw mannetje dus genoeg binnen. Als hij daarnaast dan ook zo nu en dan een klein slokje water ofzo drinkt dan lijkt het me prima zoals het nu gaat. Heeft hij voldoende plasluiers?
ben gisteren op het cb geweest en ze hebben hem gewogen en doen dat dan volgende week weer. hij mag niet afvallen. ze zeiden dat hij 500 ml vocht binnen moet krijgen. gisteren heeft ie maar 150 ml gedronken ongeveer. vandaag aat het weer wat beter, 270ml in totaal tot nu toe, dus dat is al een stuk beter. maar hij wil geen melk. hij wil sinds een dag of 3 nog maar 1 fles en dat is smorgens (of snachts als hij heel weinig heeft gegeten) als hij veel honger heeft.
Mijn dochter weigert nu ook overdag melk te drinken. Ik doe het nu zo: 's Morgens bij het wakker worden drinkt ze wat aan de borst (als ze wil). Dan tussen 10 en 11 een hele dikke pap van moedermelk met Bambix en een klein beetje fruit erdoor heen met een lepel (zo heeft ze niet in de gaten dat het melk is). Tot een uurtje of 8 's avonds wil ze dan niets van melk weten. Ze eet als lunch een boterham (een halve tot een hele) met margarine en een beetje fruit, tegen half 5 een warme maaltijd. Ze krijgt bij mijn moeder (die van 13 tot 17.45 u oppast) een fles met water (antilek-speen). Daar neemt ze af en toe een minislokje van. Na het badje rond half 8 drinkt ze dan zo'n 200 cc en voordat ik ga slapen tegen half 12 slapend een fles van 200-250 cc. Tsja, het is niet ideaal, maar het kan niet anders. Zo krijgt ze in ieder geval haar min. 500 cc aan melk binnen. Ik wens je veel sterkte en succes.
tja, ik weet het ook niet hoor. ik ga morgen maar weer naar de supermarkt om te kijken of er meer mogelijkheden zijn om de melk erin te krijgen.
okeej, ik denk dat ik wet wat het probleem is, ik denk dat hij te veel eten krijgt aangeboden. hij krijgt smorgens een fles van 210 dan rond 10.00u fruit om 11.30 boterham met wat sap om 14.00 fles van 120 om 17.00 groenten en om 19,30 fles 210 de boterham en de fles van 14.00 zitten te dicht op elkaar en ook de groente en de laastste fles, waardoor hij dus die laatste fles niet meer pakt. er moet iets tussenuit, maar wat?
Waarom geen boterham met melk geven en de sap weglaten? Sap biedt ik meestal rond 15:30 aan en een rijstwafeltje o.i.d. die drinkt ze ook niet hoor, maar liever de sap laten staan en wel de melk drinken. Femke is nu 7.5 maand en drinkt ook niet veel, maar krijgt 4 tanden tegelijk dus ik kan me voorstellen dat dat pijn doet. Even rekenen... ze krijgt 160 + 100 + 170 cc = 430 cc melk binnen nu. Heel soms drinkt ze nog 50- 60 cc sap...ik doe daarom wel wat extra water door haar maaltijd anders verstopt ze nog... Schema: 07:00 - fles melk(160cc) 08:00 - boterham 10:30 - fruit 12:30 - brood met 100 cc melk 15:30 - sap met een koekje 17:00 - warme maaltijd 19:00 - fles melk (170cc)
Hallo, onze Elena drinkt ook niet zoveel, ze krijgt.. 210 + 60 + 225 + 100 + paar slokjes = (meer dan ik dacht) ongeveer 600ml. Maar ja, daar moet ik dan wel 2x 's nacht voor mijn bed uit
tja, hij wil geen melk bij zijn boterham. en volgens het cb moet hij 2 flessen van 210 en 1 van 100 nog hebben. dat plus zijn boterham en groente is dus te veel volgens mij.
misschien heb je wat aan mijn schema. 8.00 bord pap 200cc en 5 lepels bambix 10.00 fruit en sap 12.30 boterham en 100 cc. hij lust deze fles niet, alleen met een drupje roosvicee of af een toe een fruitflesje van Nestlé. 15.30 rijstwafel en sap 16.45 200 gram en 70-100 cc yoghurt 19.30 -20.00 200cc pyamapapje ( anders redt ie de nacht niet) volgens ons cb moeten ze nu 500cc zuivel binnenkrijgen, misschien lust hij wel yoghurt als toetje. ik doe trouwens altijd 10cc extra water in de melk en 10cc door zijn fruithap. groetjes.
Hier is het af en toe ook lastig om al het eten en 500cc 'naar binnen' te krijgen. Wij doen het nu zo: 7u 210 + 7 + 3 el pap (deze fles gaat tot de laatste druppel leeg) 9u Thee met een koekje 12u 180 + 6 13u boterham (als ik een boterham en fles tegelijk aanbied, drinkt ze slechter dan dat ze eet) 16u fruit 18u Groenten 1830u miniflesje voor het slapengaan Julia drinkt dus net iets meer dan 500cc, maar ook in frut en groenten zit vocht. Bij Juul blijkt het ook erg belangrijk hoe je de fles geeft 's Ochtends wil ze graag bij je liggen, maar 's middags moet ik dat echt niet proberen. Dan wil ze rechtopzittend zelf drinken. Tis en blijft een meid.
ja, maar het blijft dan toch echt proppen. het gaat er hier dus niet allemaal in. ik moet maandag naar het cb, ik zal daar eens vragen of het niet anders kan.
Ik geloof dat ik die fles van 2 uur zou geven bij z'n boterhammetje en dan geen sap. Sap is wel lekker maar melk is beter. Voor de rest zo laten.
komt me bekend voor ook keano wou na zijn bammetje geen fles meer. duis wat ik nu heb gedaan is om 12uur zijn fles en om kwart over 2 a half 3 zijn bammetje. het is een rare tijd om een bammetje te geven maar zo heeft hij wel en zijn melk en bammetje op. zijn schema is overigens nu: 07:30uur 150 ml brinta pap 10:00uur vers fruit met liga erdoor 12:00uur fles 180ml 14:30 bammetje 17:00uur warme hap 150gr 20:00uur laatste papfles van 180ml soms geef ik hem een toetje na zijn maaltijd soms n iet tussendoor geef ik hem wel is wat te drinken maar ook dat drinkt hij niet altijd.
Nog drie flessen? tja... kweetniet hoor, maar is dat niet een maaltijd teveel dan? Jesse krijgt brood, warme maaltijd en 2 flessen, op advies van het CB. Maar Jesse is dan ook heel rustig, niet hongerig en groeit dan nog als een gek.