mijn meisje heeft 37.8 en is de hele dag al jengelig. ze is niet verkouden maar heeft wel een ontstoken oogje al een tijdje, verder merk ik niks aan haar. wat kan het zijn? of is dit iets dat babies gewoon af en toe een dagje hebben?
Eerst effe: ik ben geen dokter, heb mijn kennis ook maar uit ervaring/internet/etc 37,8 is niet zo erg.. Boven de 38 is het pas koorts. En zelfs koorts is niet slecht (normaal). Doordat ze wat jengelig is kan haar temp zelfs wel iets verhogen. Beetje wisselwerking. Vergeet ook niet dat de temp heel snel kan veranderen bij die kleintjes. Vooral in de loop van de dag->avond. Waarschijnlijk heeft ze wel "ergens" last van.. Misschien dat oogje wat jeukt, of een verkoudheid op komst, wat druk geweest, of gewoon een baaldagje.. Maar als de temp nou hoger wordt, en ze duidelijk last heeft kun je altijd nog even de huisarts vragen om haar na te kijken. Zeker omdat ze zo jong is. Vanaf hier kan ik (en anderen) ook niet met 100% zekerheid zeggen wat het is..
Inderdaad goed in de gaten houden of haar temperatuur ook oploopt en als dit zo is altijd contact opnemen met de huisarts. Met kinderen die jonger zijn dan 3 maanden doen ze tegenwoordig heel voorzichtig en ze worden zelfs meestal uit voorzorg opgenomen in het ziekenhuis, want er kan ook een bacterie in het spel zijn en kleine baby's kunnen echt heel snel veel zieker worden.
ik hou het goed in de gaten, ze blijft verhoging houden en slaapt nu ineens heel veel, morgen moet ze voor haar inentingen, dat zullen ze wel even uitstellen denk ik.
verhoging is niet zo heel erg, koorts zou ik toch echt oppassen want kindjes onder 3 maanden horen geen koorts te hebben en bij borstvoeding al helemaal niet...(niet om je bang te maken ofzo maar dat is mij dus verteld) ons dochertje is namelijk 2 weken geleden ziek geweest, met koorts, en heb toen snachts de huisartsenpost gebeld, en moest meteen langskomen, daar konden ze niet zoveel vinden maar als de koorts sochtends nog bleef dan moest ik naar mijn eigen huisarts...(uiteindelijk zijn we daarna meteen doorgestuurd naar de kindertarts in het ziekenhuis). Allerlei onderzoeken gehad, en was t gelukig geen nare dingen gevonden en was t "maar" een virus... dus als ze nou koorts krijgt zou ik zeker ff langs de dokter gaan...! Ook als ze verhoging heeft en zich niet lekker in dr vel voelt...beterschap!
Je moet er gewoon zelf op aandringen dat je het uit wilt stellen. Dat heb ik ook al 2 keer gedaan omdat Noelle toen ook net wat verkouden was, ook al had ze niet echt koorts.
Ik zou ook die inentingen uitstellen.. Niet om je bang te maken, maar mijn zoontje heeft de prikken 1 keer gehad met een lichte verhoging en verkoudheid. Dat sloeg spontaan om in koorts en een flinke verkoudheid voor 1,5 week.. Het lichaam moet dan EN die ziekte EN de inenting verwerken, dat is nogal heftig voor zo'n jong lijfje..
ja jullie hebben gelijk hoor, ik ga sowieso wel even om haar te wegen en de heupjes na te laten kijken maar de inentingen laat ik uitstellen, is toch niet erg dat ze het 4 weken later krijgt?
Hier bij ons hebben ze ook altijd eens per week een inloopspreekuur, en dat zal overal wel zo zijn, dus ik heb het elke keer gewoon een week later laten doen op het inloopspreekuur. Dan is het alleen even de broek naar beneden, de prikjes in de benen en je kunt weer naar huis gaan. Ik smeer trouwens bij Noelle ook altijd meteen wat arniflor creme van VSM op haar beentjes, zodat ze niet van de harde plekken krijgt en dus geen last van haar beentjes krijgt.
Hier mag je ook de week erna terugkomen voor de entingen. Vaak even ergens tussendoor. De inloopspreekuren zijn altijd wel redelijk druk, dus die prikken doen ze tijdens de reguliere afspraken.. Even goed masseren direct na het prikken helpt ook goed. Hier merkten we duidelijk verschil als de verpleegkundige dat eventjes deed. De arts deed het niet, en direct een dik been te pakken. Daarna dus zelf gemasseerd. Die creme mag je (dacht ik) niet direct op de plek smeren van de prik, maar wel eromheen. Of van te voren alvast.. Anders smeer je het in dat wondje, is ook niet zo fijn..
uiteraard is vandaag de verhoging weg, 37.3 vanmorgen en 36.7 gisteravond, toch maar laten inenten? of even aankijken en over een weekje doen? erg moeilijk, aan de ene kant zou ik het wel lekker vinden als ze er vanaf is, nu kan ik er nog de hele dag voor haar zijn, volgende week moet ik weer werken. ze lijkt zich echt prima te voelen nu.
dassn zou ik t gewoon doen hoor als ze geen verhoging heeft en zich goed lijkt te voelen...!moet je vandaag?
ben je niet gegaan? Bij ons meisje zijn ook de 1e prikken uitgesteld. Nou ze is er nog steeds en ook geen rare dingen hier.