baby 6 maanden ineens 's nachts slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mejon, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi hoi,

ons meisje slaapt de laatste 4 nachten gruwelijk slecht.
    heeft ze nooit zo gedaan.
    we moesten soms 1, 2 of 3 x een fiep gaan geven, maar nu wordt ze elk uur wakker.
    in de ochtend heeft ze niet veel honger (zou je dan misschien denken), maar haar fles gaat niet helemaal leeg.
    is er iemand met tips??

zou ik een ander schema aan moeten houden.

nu is haar schema (6 maanden):

tussen 6.30 en 7.30 fles 180 + 6 schepjes
    10.30/11.00 fles 180 + 6 schepjes
    14.00/14.30 groente + toetje
    16.00/16.30 fles 180 + 6 schepjes
    20.00 fles 180 + 6 schepjes + 2,5 schep rijstebloem

groetjes mejon

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb je al gecheckt wat er verder aan de hand kan zijn? Hoe staat het met de tandjes (hoe ziet het tandvlees eruit)?
    Thirza heeft hier sinds 3,5 week 2 tandjes en dat was in eerste instantie 's nachts rampzalig, (een beetje later werd het ook overdag vervolgens hangen en wurgen :(, Totdat ze goed door waren dan).
    En verder kan het ook gewoon een fase zijn. Misschien dat ze nu wel toe is aan wat extra bijvoeding, (scheelde hier ook wel, alhoewel voornamelijk overdag). Maar dan misschien tijd voor een fruithap erbij?

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dit klinkt als een sprongetje... Je dochtertje is 6 maanden, dus het zou de 26-wekensprong kunnen zijn. Hoe is ze overdag?
    Kleine kinderen maken dit soort fases door, het is heel vervelend. Toch kun je niet meer doen dan geduldig afwachten vrees ik.
    Sterkte!

4. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    Overdag merk ik niks aan haar. Gewoon net als anders.
    alleen 's nachts is het ineens anders dan voorheen.

5. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Slecht eten en slecht slapen lijkt mij de 26-wekensprong.
    En anders zou het inderdaad met tanden krijgen te maken kunnen hebben.

;) Frieda

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Had hier precies hetzelfde. Ze is nu 7,5 maand inmiddels en nu lijkt het weer beter te worden (m.u.v. het om 6.30 wakker worden vanwege de schemer, aarrgh ;)). Nog twee keer in de vroege nacht een kort piepje en dat is het. Wel raar eigenlijk want toen ze heel klein was sliep ze zo 12 uur achtereen zonder een kik...

7. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    eten enzo gaat gewoon goed hoor. ik merk verder echt helemaal niks aan haar.
    het is puur de nacht, dan wordt ze kei vaak wakker.
    maar ze is verder gewoon vrolijk enzo, eet goed.

8. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Hallo,

Nou wij zitten momenteel ook in zo'n moeilijke situatie. Ons dochtertje is nu ruim 6 maanden en sinds een kleine week is het echt drama. Voorheen kreeg ze haar laatste fles om 19.00 en dan stopte we haar daarna in bed, paar tellen later slipe ze als een roos. Nu schreeuwt ze alles bij elkaar als wwe haar op bed leggen. Als we haar oppakken is ze gelijk weg. Ook krijst ze de boel bij elkaar als ik langs haar loop of even uit het zicht ben. Ik hoop dat het een fase is...maar het is echt vermoeiend. Ik denk dat we het beste maar geduldig af moeten wachten en dat ook dit weer gauw over zal zijn :(
    succes in ieder geval

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Het zou heeeeel goed een sprongetje kunnen zijn.
    Toen noah 6 mnd was werd hij ook ineens snachts weer wakker en at slechter. Wij dachten dat het aan de gordijnen ofzo lag, maar dat was ook niet, kwamen we achter nadat we dubbele gordijnen gehangen hadden als noodoplossing..
    Na een paar dagen sloeg het om: we werden ineens pas om 8 uur wakker gemaakt door het jochie!
    Nu wordt hij geregeld nog om 6 uur wakker, maar dan maar voor 5 minuutjes, we zetten de babyfoon op stil (die piept dan wel als hij echt hard huilt) en dan slaapt hij dus na 5 min weer in, en wordt pas wakker rond 8u/half 9!

10. joanne84

joanne84 Lid

3 jan 2008
    26
    0
    0
    Lees even mee..
    Heb ook een dochtertje van 6 maanden die sinds kort ook s'nacht wakker wordt waar ze voorheen de hele nacht lekker doorsliep.
    Dacht in eerste instantie dat het aan de bv zou liggen, dus krijgt ze sávonds een fles bv met rijstebloem. Daar ligt het dus niet aan. Ze heeft nu 1 ondertandje en sinds die er door is sliep ze ineens weer 3 nachten door. Nu lijkt het wel veel erger geworden, dus lees ik mee voor tips

11. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Mijn zoon ook sinds een paar nachten moet ik er 3 a 5 keer uit. Dan ligt hij te huilen. Hij rolt om en ligt dan bijvoorbeeld met zijn gezicht (lijfje krom) tegen het hoofdeinde van zijn ledikant aan. Snap er helemaal niets van???
    En het ziet er ook een beetje eng uit.
    Ik zie niets van een tandje dat gaat doorkomen ofzo.
    Is dit dus ook een sprongetje, wat weer over gaat???

Hij sliep altijd lekker door 's nachts.
    Nu slaap hij overdag wel weer erg veel.

12. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ja ik heb mara ook om 2uur uit bed gehaald.
    ze lag nog wel lekker, maar heb liever dat ze 's nachts slaapt dan overdag.
    ga zo bamix fijne granen halen en doe dat ipv rijstebloem door haar laatste fles.
    is net wat dikker en misschien kan ze daar langer goed op doorslapen.
    had ik als tip van nutricia gekregen.
    we proberen zo maar wat he.

13. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hier ook nachtelijke drama's.. Vannacht gelukkig een goede nacht gehad, maar daarvoor.... Hier wel duidelijk een sprong. Nog één week... kan niet wachten ;)

14. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hier ook nachtelijke drama's.. Vannacht gelukkig een goede nacht gehad, maar daarvoor.... Hier wel duidelijk een sprong. Nog één week... kan niet wachten ;)

Deel Deze Pagina