Twee weekjes weg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Crazy angel, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik wil er even twee weken tussen uit.
    Tegen die tijd is mijn baby ongeveer 16 maanden.

En mijn vraag is, zou ze mij gaan missen? En wie is ook wel eens twee weken weg geweest, zonder baby, wat zijn jullie ervaringen?
    Of namen jullie altijd je kind mee?

Ik ga namelijk naar Azie, en daar neem je toch niet zo snel een baby mee naar toe.

Ik heb ook nooit een nacht zonder mijn kind geslapen, laat staan 2 weken.

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Zou na een week gillend naar mijn kind willen. :) :) #-o
    Een lang wiekend zonder mijn zoon vind ik geweldig. Hij is afgelopen zaterdag op zondag ook wezen logeren bij opa en oma.
    Maar 2week? Nee dat zou ik persoonlijk niet kunnen. :confused:

Ik denk wel dat je kleine je zou missen persoonlijk. Want als ik naar Maik kijk dan is hij altijd super blij om me weer te zien na een nachtje weg. En hij is net niet een jaar oud.
    Dus een kind van 16 maanden zal zich helemaal realiseren dat mamma er niet is :( .Maar als je kleine bij een goede oppas is zou er technies gezien niks mis mee zijn als je op vakantie gaat denk ik.

In elk geval veel sucses bij je beslissing.

Liefs Janna

3. augustus

augustus Niet meer actief

2 weken zonder je kind?

O nee dat kan ik niet.

Maar ik denk ook wel dat je kin door heeft dat je weg ben.
    ALs je kind bij een vetrouwd iemand is die vaker oppast is het misschien al een ander verhaal. Maar toch, 2 weken, das lang!

Is het niet een idee om met je kind te gaan? Maar dan binnen europa??

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik zou het persoonlijk nooit doen. En het hangt af waar in Azie je naartoe gaat....

Ik moest wel een keer door familie-omstandigheden met Sem voor een maand weg. Zijn papa miste hem ontzettend veel. Sem was toen rond de 15/16maanden. En toen hij zijn vader na een maand weer zag, was er meteen herkenning. We waren bang dat Sem weer moest wennen en dat het raar zou zijn, maar dat was helemaal niet zo.

Mijn man had toen voor elke dag een foto gemaakt (met tekst) zodat Sem hem niet zou vergeten.

5. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Hangt ook van de persoonlijkheid van je kindje af hoor. Denk dat Dewi t amper door zou hebben als wij weg zouden zijn en die is nu 14,5 maanden. Zij vindt t nl bij iedereen wel prima en gezellig zolang ze maar eten, drinken, aandacht en liefde krijgt ;)

Dat neemt niet weg dat ik niet 2 maanden zonder haar zou kunnen...

Veel plezier in Azie!! Ben stinkjaloers!! hahah

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Ik denk wel dat je ze zou gaan missen. Mijn kleine man mist ons al als hij een nachtje bij opa en oma slaapt, hij is dan altijd zo blij dat hij naar huis gaat.

Kun je niet ergens dichterbij huis heen dan? Dat je wat korter weggaat?

Persoonlijk zou ik het ook niet doen, maar dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.816
    4.194
    113
    Ik vind 2 nachten logeren al lang.... En natuurlijk neem je je baby niet mee naar Azie, maar dan ga je toch gewoon niet?!
    Waarom ga je niet MET je kind op vakantie en dan dichter bij huis?

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Wij zijn in het voorjaar een midweek wezen wintersporten. Roos is toen bij de opa's en oma's geweest. Zij had het prima naar haar zin en wij ook. voor de zomervakantie zou ik er niet aan moeten denken om zonder Roos te gaan, ik zit me nu al erop te verheugen op onze vakantie over een maand.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Poeh, twee weken is wel lang hoor, zeker als je nog nooit zonder je kleintje bent geweest...
    Als je gaat, zou ik toch zeker eerst een keer een nachtje en dan eens een weekendje oefenen. Niet zomaar ineens 2 weken... vind ik vrij lang voor zo'n kleintje.
    Wel lekker om er even tussenuit te kunnen, :) Als Thirza hier helemaal van de borst af is, heb ik ook bedacht dat m'n man en ik lekker een weekend met z'n tweeen weggaan... en Thirza naar opa en oma ofzo, :)

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik kon niet eens 1 nacht zonder mijn kleien (ookal was hij al wel eens uit logeren geweest)
    Ik vond die nacht erg dubbel laat staan 2 weken,dat zou ik zelf echt niet kunnen

11. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Twee weken is echt lang hoor nee zou het niet kunnen .. Een nacht oke maar langer gaat niet
    (ze is nog niet ee"ns een nacht weggeweest haha)

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Je zegt dat je er even tussenuit wil.... Kan je niet een weekendje Parijs doen met een vriendin of iets dergelijks? Misschien is dat al genoeg en heb je er dan geen behoefte meer aan om nog langer weg te gaan.

Mijn moeder ging ook twee weken weg toen ik een jaar of zo was. Ik bleef bij oma. Toen mijn moeder terugkwam herkende ik haar niet meer....

Mijn man is nu weg voor iets meer dan 3 weken. Iedere dag vraagt Camila waar papa is. Vrijdag gaan we hem ophalen, ik hoop dat ze hem nog herkent als haar vader.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het ook niet kunnen. We zijn nog niet eens 1 nachtje zonder de kleine geweest. Ik heb die behoefte ook niet zo. Een dagje creche, en af en toe een avondje is mij lang genoeg.
    Misschien dat we later dit jaar nog eens een nachtje ergens een hotel pakken (kort weekend antwerpen ofzo), maar daar houd het ook mee op.

Ik zou ook niet weten waar ik de kleine 2 weken moet laten. Mijn ouders werken nog, mijn schoonouders lukt het ook niet. Kan moeilijk vragen of mijn ouders 2 weken vrij nemen, zodat ik op vakantie kan. Dat wil ik gewoon niet. Een nachtje gaat nog, maar zolang iemands leventje bezetten vind ik niks.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kind herkent je echt nog wel hoor na 2 weken maar zal wel moeten wennen. Ik overweeg om zelf een paar dagen weg te gaan maar voor mij zou twee weken echt te lang zijn. Ik denk dat mijn zoon het prima zou vinden met papa en opa & oma maar ik zou hem te veel missen. Vakantie is voor mij tegenwoordig MET zoon maar ik kan me omstandigheden voorstellen dat ik er ook even echt uit zou moeten en misschien wel twee weken naar een andere wereld.
    Het is is nogal wat... twee weken naar Azië zonder je kindje.

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik begrijp het niet zo goed...je wilt er even tussenuit, maar 2 weken vind ik eerlijk gezegd niet 'even'...maar een hele poos. Als je nog nooit een nacht zonder je kind hebt geslapen en je kind is 16 maanden dan is het misschien beter om je kindje eerst eens een paar nachten ergens te laten logeren om allebei te wennen en dan kun je daarna alsnog beslissen om 2 weken weg te gaan. Ik zou het persoonlijk niet kunnen, vind een dag oppas of een nachtje logeren al lang zat, maar ik heb nu ook niet de behoefte om alleen ertussenuit te gaan en dat heb jij wellicht wel. Ik zou zeggen: rustig aan beginnen, eerst zelf zonder je kind slapen, laten logeren en dan bij een goed gevoel ook 2 weken weg gaan en er dan van genieten, maar niet zonder voorbereiding! Succes met je beslissing in ieder geval!

16. Ivka76

Ivka76 Actief lid

10 mrt 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hoi Crazy Angel,

Ik denk dat ze je wel zal missen en jij haar ook natuurlijk, maar dit is volgens mij helemaal niet zo slecht. Je komt toch gewoon weer terug en dan ben je des te blijer elkaar weer te zien. En als ze je al niet meteen zou herkennen als je terugkomt, is dat zo weer goed als je haar vasthoudt, knuffelt of iets vertelt wat echt van mama is. Mama's staan in het geheugen gegrift van kinderen en een kindje van 16 maanden weet echt nog wel wie haar mama is. Ik vind ook wel dat het moet kunnen, zeker als je kleine meid in goede handen achterblijft. Papa's gaan toch ook wel eens weg, waarom mama's dan niet? Zo leert je kindje ook dat er twee mensen zijn op wie hij volledig kan vertrouwen en zich veilig bij voelt, ook als eentje er even niet is.

Stiekem ben ik ook wel een beetje jaloers.. :) . Waar ga je heen in Azië?

Groetjes,
    Ivka

17. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    ik zou dat nooit doen hoor, moet er niet aan denken ;)

Maar.. waarom kan ze niet mee? In Azie hebben ze ook kinderen hoor? Met wat passen en meten moet dat best lukken.

18. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi,

Phuff 2 weken dat is echt lang.. Misschien dat je kindje het niet echt merkt maar JIJ zelf gaat je kindje echt Missen!

Deze weekend gaat mij dochter ook van donderdag tot zondag morgen bij mij schoonouders logeren i.v.m bruiloft van mij vriendin waar ik als getuige bij moet lopen. Anders ging ze gewoon mee. Maar ik zit nu al te piekeren. Hoe ik die 3 dagen zonder haar ga vermaken.
    Natuurlijk zit ze in vertrouwen handen vandaar dat ik niet te veel zorgen maak.

Als je er even tussen uit wil. Ga niet te lang en ook niet te ver. ( mij mening )

Liefs Hilal

19. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Jammer dat TS niet meer terug reageert! Ben wel benieuwd wat ze van de antwoorden vindt nl!

Deel Deze Pagina