Hoi meiden, mijn dochter is nooit een grote drinker geweest, maar de laatste weken ging het erg goed. Nu zijn we overgestapt op Nutrilon standaard 2 en ze lust het gewoon niet Ze drinkt echt minimaal, gister bijvoorbeeld maar 510 ml over de hele dag. Ze duwt de fles steeds weg met haar tong, erg frustrerend! Ander voedsel gaat prima, fruithapjes, liga, avondeten, ze smult ervan! Maar ja, melk is nu natuurlijk nog het belangrijkste.. Zijn er mama's die dit herkennen en wat heeft bij jullie geholpen? Ik ben bij haar volgende fles van plan om er een schepje rijstebloem bij te geven voor de smaak, maar ben nu al bang dat dat niet zal helpen..
Hoe ben je overgestapt op nr2? Heb je gemengd met nr1? MIsschien kun je dat proberen. Of overstappen op een andere merk. Friso smaakt veel lekkerder dan Nutrilon. Nutrilon vind ik persoonlijk vreselijk stinken.
Hoi Adi, ik was in 1 x overgestapt, achteraf misschien niet zo handig.. Heb toevallig net Friso gehaald, misschien dat dat er wel in gaat! Vanmorgen was haar luiertje bijna droog en haar ontlastig van vanmorgen was ook behoorlijk droog. Ze heeft het vocht dus echt nodig.. Mijn kleine koppige dame!
Mijn 2 kindjes hebben met 5 maanden de fles geweigerd, het was echt een drama. Overstap op Friso was hier toen DE oplossing, ik snap nog steeds niet waarom. Ze waren die stinkende Nutrilon beu denk ik
Hier is de fles ook echt een drama geweest.. Vreselijk! Wil niet dat dat opnieuw gaat beginnen, dus ga heeeeel hard duimen dat Friso hier ook de oplossing is
hier ook Friso ( mede advies van Adi ) maar 510 ml per dag is niet erg hoor...(aldus cb) ...als de bijvoeding goed gaat is het oke... minimaa 500ml aan melkproducten.. MIrza drinkt 3 flessen 1x 180, en 2x 150...en laat ook nog wel es wat staan!
Heb je al geprobeerd of ze de standaard 1 wel nog wil drinken? Niet willen drinken hoeft niet altijd 'niet lusten' te zijn. Er kan ook een verkoudheid, oorpijn of doorkomende tanden achter zitten. (En ja, Nutrilon, ik vind het naar gekookte bloemkool ruiken, Friso ruikt meer naar gekookte aardappels).
Hier ook drinkproblemen bij de overstap (dronk max 500cc op een dag), had mn te maken met het feit dat in nr 2 veel meer voedingstoffen en calorieen zitten, hij moest hier echt even wennen en schakelen. Nu drinkt hij gemiddeld 600 a 700 cc, nog niet veel, maar volgens ka, cb en nutrilon is 500cc voldoende als er ook bijvoeoding zoals fruithap wordt gegeten, dus maak je maar niet teveel zorgen.