Hoe maak ik dat?

Discussie in 'Voeding' gestart door Confidence, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Het CB zei dat ik bij de groente die onze zoon krijgt ook al aardappel of rijst mag geven.
    Misschien een gekke vraag, maar hoe doe ik dat.
    Puree van aardappel snap ik nog wel.
    Maar de rijst?
    Kook je hem dan echt overgaar?
    En dan in de blender? :(

2. adi

adi Niet meer actief

Ik vind persoonlijk rijst en aardappel met 5 maanden veel te vroeg. Ik zou nog een maandje wachten, dan kun je aardappel gewoon koken en met de vork prakken.

Rijst in de blender = bahanglijm

Rijst zou ik geven als je zoontje aan toe is om de rijstkorrels zo te eten. Dus als die overstapt op geprakt voedsel. Veel kinderen raken behoorlijk verstopt van rijst, en op deze leeftijd heeft het geen enkele toegevoegde waarde. Rijstebloem is overigens ook gewoon rijst.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou persoonlijk ook nog even wachten. Eerst maar eens een hele range aan groenten en fruit en dan gaan combineren. Eerst aardappel en daarna rijst (gewoon koken en dan heel kort even ietsjes kleiner maken). Als je nog even wacht dan hoeft het ook niet allemaal zo glad gemaakt te worden en is een beetje textuur ook wel weer leuk en lekker.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wat aardappel erdoor kan gewoon in de blender/staafmixer, maar ik heb ook rijst geprobeer met staafmixer.... maar dat was echt niet te eten!! dus rijst geef ik hem nog niet, maar ben inmiddels wel begonnen met wat rul rundergehakt erdoor (Jelmar is bijna 6,5maand) maar als je iets wilt toevoegen zou ik met beetje aardeppel beginnen dus.

Deel Deze Pagina