Hoi Allemaal, Wij gaan over 2 weken op vakantie en willen dan veel met onze dochter (dan 14 maanden) gaan zwemmen. Afgelopen vakantie heeft ze lekker in een babyfloat gezeten met ons in het grote bad en ook in het peuterbadje want in het water wilde ze al lopen. Nu loopt ze al 2 maanden en is ze inmiddels 11+ kg. Onze intex babyfloat gaat maar tot 11 kg. Ik kan op internet nog een variant van intex vinden tot 15 kg maar verder alleen vleugeltjes. Wat zouden jullie doen? een babyfloat tot 15 kg kopen of voor de vleugeltjes gaan? Mij lijken vleugeltjes nog zo eng voor een kindje van 14 maanden (overigens laatst wel van CZ gekregen, vleugeltjes voor kindjes van 1-2 jaar). Hoor graag hoe jullie het doen
Hier wilden ze vanaf dat ze konden lopen absoluut niet meer in een babyfloat, dus lekker bandjes om en gaan. Zo konden ze heerlijk vrij bewegen. Anders er eventueel nog een kleinere losse band bij aanschaffen zodat ze met vleugels in een band kan in dieper water? Hier hielden we ze gewoon bij hun middel of handjes vast en dan zwommen ze heerlijk mee, maar wij zijn zelf zeer geoefende zwemmers. Als je zelf iets onzekerder bent dan is dat misschien wat eng en dan kan ik mij best voorstellen dat je een babyfloat of band overweegt/gebruikt. Maar sowieso zou ik zwemvleugels aanschaffen voor in het peuterbad. Anders kan ze daar niet/nauwelijks spelen. Of je moet dat zonder bandjes doen, maar dat zou ik persoonlijk nooit willen (badjuf geweest en bijna verdrinking zien gebeuren van een kleintje, dus nooit komen ze hier zonder zwemvleugels een kleedkamer uit, totdat ze een zwemdiploma hebben ).
Hier hebben we een swimtrainer, maar meneer wil er eigenlijk helemaal niet in, wil gewoon vrij kunnen bewegen in het water. Hier dus inderdaad alleen met zwembandjes in het water, met ondersteuning van ons en dat gaat prima.
Swimtrainer even opgezocht en dat is inderdaad een goede! Voor in het peuterbadje ga ik dan voor de vleugeltjes. Voor in het diepe moet ze dan toch echt in de swimtrainer. Ben zelf absoluut geen waterrat , wil echt vaste grond onder mijn voeten kunnen voelen, ga nooit kopje onder dus alleen met de bandjes vind ik zelf niet fijn. Dank jullie wel voor de tips!
Nee joh een babyfloat is veel te passief voor een dreumes! Ik zou voor vleugeltjes gaan. Toen dochterlief met een maand of 14 voor het eerst ging zwemmen, weigerde ze al resoluut zich te laten insnoeren in de swimtrainer. In papa's armen bij het babyzwemmen of met bandjes was echter het einde. Zoonlief ging rond het jaar voor het eerst in de swimtrainer, nou dat was maaaaagisch! Je kan ze al veel meer activeren dan in een babyfloat. Lekker ronddraaien, stuiteren, laten spartelen en ergens op af gaan... Maar nu met bijna 15 maanden was zoonlief niet meer happy in de swimtrainer. Los op de bank in het recreatiebad was prachtig, en toen hij even de bandjes van zijn zus om kreeg, kon hij daar eigenlijk prima mee dobberen! Een paar maanden terug was dat nog duidelijk anders. Hier gaan de volgende keer ook voor hem bandjes mee! Wij zijn trouwens wel echte waterratten en ik neem de kinderen rustig met hn drijfmiddel mee naar het diepe. Dochterlief van drie springt rustig van een meter hoog het water in. Dus we staan er wel wat anders in dan jij 😊