Baby 5 weken drinkt soms minder

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Starsiss, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starsiss

Starsiss Lid

20 mrt 2013
    23
    0
    0
    Hallo!

Ik hebeen dochtertje van 5 weken. Ze drinkt zo'n 120 cc moedermelk via de fles en ze krijgt ook flesvoeding. Maar soms drinkt ze aanzienlijk minder dan normaal.

Tot aan gister sjoemelde ze met het slapen. Was vaak onrustig en viel niet in slaap na voeding. Was soms 6 uur wakker achter elkaar en soms wilde ze zelfs nog meer.
    Maar nu slaapt ze weer na elke voeding door totdat ik haar wakker maak voor de volgende voeding. Alleen drinkt ze soms dus maar 80cc en wilt echt niet meer drinken. Ze slaapt dan na 80cc..

Is dit wel goed? Is het normaal dat ze nu ineens wel slaapt na de voeding?(eigenlijk dus al voor de fles leeg is) ze drinkt het dan ook niet op.

Ik weet niet wat ik moet doen

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    #2 Nestle, 22 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2013
    Beste Starsiss,

Je kindje is nog heel jong. Maak je geen zorgen als je dochtertje de fles niet leeg drinkt. Het honger en drink mechanisme bij jong babies is goed geregeld door moeder natuur. Waarschijnlijk heeft je kindje toch genoeg gehad omdat ze daarna lekker in slaap valt.
    Ben je ongerust neem dan even contact op met het consultatie bureau zijn kunnen controleren of je kindje voldoende groeit.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina