Ervaring gezocht: afbouwen Allergy Care en reacties

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynx, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter is 19 mnd en heeft sinds ze 6 maanden is Allergy Care gekregen op verdenking van koemelkallergie.
    Omdat het op deze melk het afgelopen jaar erg goed ging en het over het algemeen ook goed met haar ontwikkeling gaat, mogen we de melk afbouwen en overstappen naar gewone koemelk.
    Dit zijn we sinds zondag aan het doen en het mag toeval zijn of niet, maar ze is sinds dinsdag jengelig en heeft sinds gisteren koorts en lichte uitslag op haar lichaam. Nu had ze voordat we Allergy Care kregen ook regelmatig uitslag op haar lichaam (in combinatie met koorts) en daarvan werd gezegd dat het een virusje was. Nu denk ik dat dat nu ook het geval is, maar voor hetzelfde geldt is het een reactie op de koemelk.
    Balen dat het nu weekend is, want ik wil maandag de diëtiste er even over terug bellen.
    Zijn er dames die hier meer over kunnen vertellen?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geen ervaring, maar is het een optie om melk weer even te laten voor wat het is? Dochter te laten uitzieken en als ze opgeknapt is nogmaals te proberen.
    Als ze dan weer zo reageert weet je dat het door melk komt. En zo niet dat ze 'gewoon' ziek is.

Ik kreeg trouwens het advies om met yoghurt te beginnen, zure melkproducten geven minder heftige reacties.
    Kindjes die uitslag krijgen kun je ook wat op de huid smeren. Hele heftige reacties zie je dan ook al. Geen reactie betekend dat je kunt proberen door inname. Maar dat ligt ook aan hoe de reactie ervoor op koemelkeiwit is.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Bedankt voor je tip, daar heb ik ook aan gedacht.
    Alle andere producten waren eigenlijk nooit een probleem voor zover we dachten.

4. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik lees mee. Onze dochter zit sinds 3 maanden op Friso Allergy Care. Wij blijven het nog wel even gebruiken maar moeten haar wel weer heel langzaam blootstellen producten met koemelk om te kijken hoe en of ze reageert. Toevallig hebben we haar vandaag gewoon brood gegeven van de supermarkt (geen idee of er melk in zat want er stonden geen ingredienten bij maar vermoedelijk wel). Ze heeft toevallig vanavond een huiluurtje gehad wat ze eigenlijk zelden heeft. Toevallig was het ook de dag dat pappa bij wijze van uitzondering de hele dag op onze dochter paste. Dit is ze wat minder gewend dan mij en bij hem huilt ze soms zomaar. We gaan het morgen nog een keer proberen om te kijken of er weer een reactie is.

Krijgt ze wel al andere melkproducten of heb je haar tot nu toe geen melkproducten gegeven?

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ze krijgt eigenlijk al alles behalve melk, dus ook gewoon toetjes en kaas e.d. Dat ging eigenlijk altijd wel goed, maar het was ook in kleine hoeveelheden, 3 flessen melk is alweer heel veel meer.

Deel Deze Pagina