Hallo , Mijn zoontje heeft lange tijd gehad dat ie rond half 6/6 uur s ochtends wakker werd. Dit was vaak soms wel handig als ik hem naar het medisch kinderdagverblijf moet brengen. Dit omdat ik als ik later met hem met de bus ga (we gaan altijd met openbaar vervoer) dan zit de bus prop vol met scholieren. Nu wordt ie laatste tijd pas rond 7 uur/kwart over 7 wakker. Wat doen jullie als hij op dagen naar opvang moet enso ? Maken jullie hem er eerder voor wakker of passen jullie het aan hem/haar aan ?
Dat zou hier een driftige peuter betekenen. Ik doe dat echt alleen als we anders ergens te laat komen. Maar als de bus te druk ik voor je zoon en daar wordt hij moe of geïrriteerd van, dan zou ik het wel doen. Even kijken hoe je ook reageert dus.
Ja ik ben ook benieuwt wakker maken of niet. Mijn zoon slaapt tot 09.30/10.00 uur uit. Ik ga binnekort weer aan het werk. Ben benieuwt hoe dat gaat. Helpt het om hem eerder op bed te doen? Om zijn ritme aan te passen?
Kun je altijd proberen. 9.30 is ook wel erg laat. OT: ligt eraan hoe laat je echt weg moet en hoe hij eronder is als ie in een volle bus zit. Ik MOET echt om 8 uur op mn werk zijn, dus dan moet ik haar wel wakker maken om 6.45, als ze dan niet al wakker is. Als ik lter zou kunnen beginnen, had ik dat graag gedaan.
Ik maak de baby wel wakker als hij 06.45 nog niet wakker is, niet omdat hij ergens moet wezen maar zijn broer en zussen moeten wel naar school en peuterspeelzaal de oudste twee moeten half 9 op school dus ik zorg dat ik mijn dochter dan om 08.15 op de peuterspeelzaal heb ( 3 ochtenden) als ik hem laat liggen kom ik in de knoop met de fles en het optijd weg kunnen gaan en in de auto of wandelwagen de fles geven is geen optie
Tja... ik maak mijn zoontje op werkdagen om 6.00 wakker, omdat we dan om 6.20 in de auto moeten zitten naar de gastouder of naar oma, ik begin om 7.00 met werken. Zoontje is uit zichzelf eigenlijk nooit om 6.00 al wakker, vaak tussen 7.00 en 8.00, maar als ik me daaraan aan ga passen ben ik te laat op m'n werk. Hier moet hij zich dus op werkdagen aan mij aanpassen en als ik vrij ben of avonddienst heb mag hij zo lang slapen als hij wil. Uiterlijk 9.00 maak ik hem vaak wel wakker, anders wil hij 's middags niet meer slapen, maar dit komt bijna nooit meer voor.
Heeft hij dan nog geen voeding gehad voor die tijd? Hier kreeg hij dan wel de ochtendvoeding, maar sliep erna inderdaad gelijk weer verder. Wat ik op werkdagen deed was hem verschonen en een fles geven. Daarna met pyjama en al in de maxi cosi en bij de gastouder of oma ging hij gelijk weer naar bed. Hun kleedde zoontje dan aan als hij daar wakker werd na z'n slaap. Hier werd hij naar mate hij ouder werd vanzelf eerder wakker en op een gegeven moment bleef hij na z'n ochtendfles wakker en viel hij niet meer gelijk in slaap. Toen ging hij ook over op 3 slaapjes, voor die tijd was het echt nog een rommeltje, dit was denk rond de 4-5 maanden.
Dochter moet hier 7:00 op het Kdv zijn, slaapt ze om 6:15 nog dan maak ik haar wakker. Haalt ze daar wel weer in of onderweg even
Alleen als ik ergens heen moet maak ik mijn kinderen wakker. Wel typisch, als ik op maandags de kinderen wakker moet maken (meestal rond 6.45) omdat ik vroeg op werk moet zijn dan slapen ze allebei nog. En de rest van de week kunnen we gewoon uitslapen omdat ik dan pas om 12 uur begin dan is mijn zoon half 7 al wakker... Maar goed ik laat ze dus gewoon liggen als het kan. en ik haal mijn zoon ook niet voor 7 uur uit bed.
Wij beginnen beiden 4 dagen dus 3x pw moet onze zoon naar de grootouders. 2 ochtenden om h7 en 1 ochtend om 8.30 Op de vroege ochtenden moeten we m wakker maken (vissen we m om 6.20 uit bed en nemen m mee in slaspzak), alle andere ochtenden mag hij slapen zolang hij wil (Tot 7.30/7.45 meestal) Tsja...wij moeten soms ook vroeger op dan we willen😊 Hij heeft er nooit last van iig
Wat de meesten hier zeggen: Red je het als je later vertrekt? Lekker laten liggen... red je het niet wakker maken! Hier maak ik zoonlief ook wakker als hij nog slaapt en we weg moeten... ben ik vrij (of is mijn man vrij) dan mag hij slapen tot hij zelf wakker wordt... de ene keer is dat rond 7:00 en de andere keer pas rond 9:00! Onze regel is idd wel hem uiterlijk tussen 8:30 en 9:00 wakker te maken anders is het s middags drama met slapen!
Ik zou een afweging maken tussen hoe erg het is in die volle bus en hoe erg het is als je je kindje wakker maakt. Het wakker maken an sich is natuurlijk niet erg, maar misschien worden jullie dan beiden chagrijnig ofzo. En dan gewoon doen wat het beste werkt! Misschien kan je het een weekje proberen om hem te laten slapen en een weekje om hem wakker te maken? Dan weet je wat voor jullie het beste werkt. Ik denk niet dat er een perfecte manier is. Ik laat mijn zoontje in principe slapen zolang hij wil, met 2 uitzonderingen. Als we verplichtingen hebben zoals werk (visite maken we hem bijna nooit voor wakker) en als hij zijn lunch dreigt te missen vanwege zijn ochtendslaapje. Gaat prima. Hij vind het niet leuk, maar hij krijgt in beide situaties eten dus dan is hij het snel vergeten